ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 4/42
РАТНІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ВОСЬМЕ СКЛИКАННЯ
РІШЕННЯ
___ січня 2021 року № _____
Про бюджет Ратнівської селищної
територіальної громади на 2021 рік
( 03564000000 )
(код бюджету)
Керуючись Бюджетним кодексом України, Законом України „Про місцеве самоврядування в Україні", Ратнівська селищна рада
ВИРІШИЛА:
1. Визначити на 2021 рік:
доходи бюджету селищної територіальної громади у сумі 186 114 937 гривень, у тому числі доходи загального фонду бюджету селищної територіальної громади – 180 250 225 гривень та доходи спеціального фонду бюджету селищної територіальної громади – 5 886 712 гривень згідно з додатком 1 до цього рішення;
видатки бюджету селищної територіальної громади у сумі 186 114 937,00 гривень, у тому числі видатки загального фонду бюджету селищної територіальної громади – 180 205 254,00 гривень та видатки спеціального фонду бюджету селищної територіальної громади – 5 909 683,00 гривень;
повернення кредитів до бюджету селищної територіальної громади у сумі 120 000 гривень, у тому числі повернення кредитів до спеціального фонду бюджету селищної територіальної громади 120 000 гривень згідно з додатком 4 до цього рішення;
надання кредитів з бюджету селищної територіальної громади у сумі 120 000 гривень, у тому числі надання кредитів із спеціального фонду бюджету селищної територіальної громади 120 000 гривень згідно із додатком 4 до цього рішення;
профіцит за загальним фондом бюджету селищної територіальної громади у сумі 44 971,00 гривень згідно із додатком 2 до цього рішення;
дефіцит за спеціальним фондом бюджету селищної територіальної громади у сумі 44 971,00 гривень згідно із додатком 2 до цього рішення;
оборотний залишок бюджетних коштів бюджету селищної територіальної громади у розмірі 200 000 гривень, що становить 0,1 відсотка видатків загального фонду бюджету селищної територіальної громади, визначених цим пунктом;
резервний фонд бюджету селищної територіальної громади у розмірі 1 800 000,00 гривень, що становить 1,0 відсоток видатків загального фонду бюджету селищної територіальної громади, визначених цим пунктом.
2. Затвердити бюджетні призначення головним розпорядникам коштів бюджету селищної територіальної громади на 2021 рік у розрізі відповідальних виконавців за бюджетними програмами згідно з додатками 3,4 до цього рішення.
3. Затвердити на 2021 рік міжбюджетні трансферти згідно з додатком 5 до цього рішення.
4. Затвердити на 2021 рік розподіл коштів бюджету розвитку на здійснення заходів на будівництво, реконструкцію і реставрацію, капітальний ремонт об’єктів виробничої, комунікаційної і соціальної інфраструктури за об’єктами згідно з додатком 6 до цього рішення.
5. Затвердити розподіл витрат бюджету селищної територіальної громади на реалізацію місцевих/регіональних програм у сумі 6 837 340,00 гривень згідно з додатком 7 до цього рішення.
6. Установити, що у 2021 році використання бюджетних коштів на реалізацію місцевих/регіональних програм здійснюється за порядками, що затверджуються рішенням виконавчого комітету.
7. Установити, що у загальному фонді бюджету селищної територіальної громади на 2021 рік:
1) до доходів загального фонду бюджету селищної територіальної громади належать доходи, визначені статтею 64 Бюджетного кодексу України, та трансферти, визначені статтями 97, 101, 1032, 1033 та 1036 Бюджетного кодексу України (крім субвенцій, визначених статтею 691 та частиною першою статті 71 Бюджетного кодексу України);
2) джерелами формування у частині фінансування є надходження, визначені пунктом 4 частини 1 статті 15 Бюджетного кодексу України.
8. Установити, що джерелами формування спеціального фонду бюджету селищної територіальної громади на 2021 рік:
1) у частині доходів є надходження, визначені статтею 691 Бюджетного кодексу України;
2) у частині фінансування є надходження, визначені пунктом 2 частини 1 статті 72, пунктом 10 частини 1 статті 71 Бюджетного кодексу України та залишки коштів спеціального фонду;
3) у частині кредитування є надходження визначені пунктом 10 частини 1 статті 691 Бюджетного кодексу України (повернення кредитів, наданих для кредитування індивідуальних сільських забудовників).
9. Установити, що у 2021 році кошти, отримані до спеціального фонду бюджету селищної територіальної громади:
згідно з пунктом 1 частини 1 статті 691 Бюджетного кодексу України та відповідні залишки коштів спеціального фонду, спрямовуються на реалізацію заходів, визначених частиною 2 статті 71 Бюджетного кодексу України;
згідно з пунктом 2 частини 1 статті 691 Бюджетного кодексу України та відповідні залишки коштів спеціального фонду, спрямовуються на охорону та раціональне використання природних ресурсів;
згідно з пунктом 4 та 41 частини 1 статті 691 Бюджетного кодексу України та відповідні залишки коштів спеціального фонду, спрямовуються на реалізацію природоохоронних заходів;
згідно з пунктом 6 частини 1 статті 691 Бюджетного кодексу України та відповідні залишки коштів спеціального фонду, спрямовуються на реалізацію заходів, визначених частиною 4 статті 13 Бюджетного кодексу України;
згідно з пунктом 8 частини 1 статті 691 Бюджетного кодексу України та відповідні залишки коштів спеціального фонду, спрямовуються на видатки цільового фонду селищної територіальної громади;
згідно з пунктом 10 частини 1 статті 691 Бюджетного кодексу України та відповідні залишки коштів спеціального фонду, спрямовуються на надання кредитів з бюджету селищної територіальної громади для кредитування індивідуальних сільських забудовників.
10. Визначити на 2021 рік відповідно до статті 55 Бюджетного кодексу України захищеними видатками бюджету селищної територіальної громади видатки загального фонду на:
оплату праці працівників бюджетних установ;
нарахування на заробітну плату;
придбання медикаментів та перев'язувальних матеріалів;
забезпечення продуктами харчування;
оплату комунальних послуг та енергоносіїв;
соціальне забезпечення;
поточні трансферти місцевим бюджетам.
11. Відповідно до частини 8 статті 16 Бюджетного кодексу України дозволити начальнику фінансового відділу селищної ради у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, здійснювати в межах поточного бюджетного періоду на конкурсних засадах розміщення тимчасово вільних коштів бюджету селищної територіальної громади на депозитах в установах банків, з подальшим поверненням таких коштів до кінця поточного бюджетного періоду та зарахуванням відсотків за їх користування до загального фонду бюджету селищної територіальної громади.
12. Відповідно до статей 43 та 73 Бюджетного кодексу України надати право фінансовому відділу селищної ради отримувати у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, позики на покриття тимчасових касових розривів бюджету селищної територіальної громади, пов’язаних із забезпеченням захищених видатків загального фонду, в межах поточного бюджетного періоду за рахунок коштів єдиного казначейського рахунку на договірних умовах без нарахування відсотків за користування цими коштами з обов'язковим їх поверненням до кінця поточного бюджетного періоду.
13. Головним розпорядникам коштів бюджету селищної територіальної громади забезпечити:
1) затвердження паспортів бюджетних програм протягом 45 днів з дня набрання чинності цього рішення;
2) здійснення управління бюджетними коштами у межах встановлених їм бюджетних повноважень та оцінки ефективності бюджетних програм, забезпечуючи ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів, організацію та координацію роботи розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів у бюджетному процесі;
3) здійснення контролю за своєчасним поверненням у повному обсязі до бюджету коштів, наданих за операціями з кредитування бюджету;
4) доступність інформації про бюджет селищної територіальної громади відповідно до законодавства, а саме:
здійснення публічного представлення та публікації інформації про бюджет за бюджетними програмами та показниками, бюджетні призначення щодо яких визначені цим рішенням, відповідно до вимог та за формою, встановленими Міністерством фінансів України до, 15 березня 2022 року;
оприлюднення паспортів бюджетних програм у триденний строк з дня затвердження таких документів;
5) взяття бюджетних зобов'язань та здійснення витрат бюджету з урахуванням вимог чинного бюджетного законодавства;
6) проведення у повному обсязі розрахунків за електричну та теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ та послуги зв'язку, які споживаються бюджетними установами, та укладання договорів за кожним видом енергоносіїв у межах встановлених відповідним головним розпорядником бюджетних асигнувань, затверджених у кошторисі.
14. Відповідно до статті 23 Бюджетного кодексу України надати право виконавчому комітету Ратнівської селищної ради (юридична особа публічного права) вносити зміни в рішення за рахунок цільових субвенцій направлених з інших бюджетів.
15. Відповідно до статті 23 Бюджетного кодексу України надати право виконавчому комітету Ратнівської селищної ради (юридичній особі публічного права) за погодженням з постійною комісією селищної ради з питань планування бюджету, фінансів, соціально-економічного розвитку громади, промисловості, підприємства та сфери послуг проводити за обґрунтованим зверненням головних розпорядників коштів бюджету територіальної громади перерозподіл видатків за бюджетними призначеннями у розрізі функціональної і економічної класифікації видатків загального та спеціального фонду, програм, що фінансуються з бюджету селищної територіальної громади, і об’єктів, будівництво яких проводиться за рахунок бюджету розвитку, без зміни загального обсягу бюджетних призначень головного розпорядника коштів.
16. Фінансовому відділу у разі внесення змін до чинних нормативно-правових документів Міністерства фінансів України щодо класифікації доходів, видатків і кредитування місцевих бюджетів забезпечити врахування відповідних змін при складанні і виконанні розпису бюджету селищної територіальної громади на 2021 рік та врахувати зміни у класифікації доходів, видатків і кредитування місцевих бюджетів при поданні пропозицій щодо внесення змін до цього рішення.
17. Це рішення набирає чинності з 01 січня 2021 року.
18. Додатки 1 - 7 до цього рішення є його невід'ємною частиною.
19. Відповідно до частини четвертої статті 28 Бюджетного кодексу України забезпечити виконавчому комітету Ратнівської селищної ради публікацію цього рішення в десятиденний строк з дня його прийняття у газеті «Ратнівщина».
20. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію селищної ради з питань планування бюджету, фінансів, соціально-економічного розвитку громади, промисловості, підприємства та сфери послуг.
Селищний голова Віталій БІРУК
Людмила Ковч 3-01-32
РАТНІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІФІНАНСОВИЙ ВІДДІЛ
вул. Центральна, 19, смт Ратне, 44101, тел./факс ( 03366 ) 21569, е-mail: ufratno@ukr.net
код ЄДРПОУ 44131066
21.01.2021 № 0019 /01-15/2-21 на _________ від ________
Ратнівській селищній раді |
Пояснювальна записка
до проєкту рішення Ратнівської селищної територіальної громади
„Про бюджет Ратнівської селищної територіальної громади
на 2021 рік”
Проєкт рішення селищної територіальної громади „Про бюджет Ратнівської селищної територіальної громади на 2021 рік” підготовлено відповідно до положень Бюджетного кодексу України з урахуванням змін, Законк України «Про місцеве самоврядування в Україні», Податкового кодексу України, Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік», основних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2021 – 2023 роки, схвалених постановою Кабінету Міністрів України від 29 липня 2020 року № 671, з урахуванням постанови Верховної Ради України від 17 липня 2020 року № 807-ІХ «Про утворення та ліквідацію районів» і особливостей складання розрахунків до проектів бюджетів на 2021 рік, повідомлених листом Міністерства фінансів України від 14 серпня 2020 року № 05110-14-6/25094.
В рамках реалізації основного етапу децентралізації влади та реформи місцевого самоврядування завершився процес формування адміністративно-територіального устрою. До Ратнівської селищної територіальної громади включено одна селищна та сім сільських рад з адміністративним центром в смт Ратне. Загальна кількість населення громади становить 22 454 особи.
Проєкт рішення сформовано з урахуванням Типової форми рішення про місцевий бюджет, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 03.08.2018 № 668 зі змінами, та підходів щодо кодування бюджетних програм, визначених наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2017 року № 793 зі змінами.
Соціально-економічний стан громади та хід виконання бюджету
у 2020 році
Інформація про соціально – економічний стан громади та прогноз її розвитку на 2022-2023 роки покладені в основу проєкту бюджету територіальної громади на 2021 рік.
До основних промислових підприємств громади, які здійснюють діяльність на її території, належать ТзОВ «Ратнівський молокозавод», ДП «Вітаут» ЗАТ «Карпіс», Промислова продукція ДП „Ратнівське ЛМГ”, ТзОВ «Волиньліспром», Ратнівське міжгосподарське спеціалізоване лісогосподарське підприємство, Ратнівське виробниче управління житлово - комунального господарства та ТзОВ «Спільний ліс», ТзОВ «Ратнівський молокозавод».
Промисловими підприємствами громади протягом січня – червня 2020 року було вироблено промислової продукції на суму 39 843,8 тис. грн. Реалізовано протягом І півріччя 2020 року продукції на суму 38 248,0 тис. грн, що становить 62,0 відсотка у порівнянні з відповідним періодом попереднього року та 33,1 відсотка до передбачених обсягів реалізації на 2020 рік.
Послуги в сфері житлово-комунального господарства надає комунальне господарство Ратнівське ВУЖКГ – найбільше комунальне підприємство району, основними видами діяльності якого є надання послуг в селищі Ратне з водопостачання, водовідведення, утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, а також у сфері поводження з відходами.
На території громади сектором з питань надання адміністративних послуг та державної реєстрації і державним реєстратором селищної ради надавалися послуги з питань реєстрації бізнесу та реєстрації речових прав на нерухоме майно, Держгеокадастру.
В громаді створений відділ з надання адміністративних послуг селищної ради, який обслуговуватиме населення громади, шляхом надання близько 70 адміністративних послуг.
Стабільно працювали медичні заклади та проводилась робота по покращенню їх матеріальної бази.
Комунальне підприємство «Ратнівський районний центр первинної медичної допомоги» обслуговує 39 282 осіб, з них 28 859 осіб дорослого, 1 560 осіб підлітків та 8 863 особи дитячого населення. Станом на 01 липня 2020 року 33 215 осіб (84,5%) населення подали декларації про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу.
В амбулаторіях підприємства на безоплатній основі проводяться наступні лабораторні дослідження - загальний аналіз крові, загальний аналіз сечі, глюкоза крові, загальний холестерин, швидкі тести на вагітність, тропонін, ВІЛ, вірусні гепатити, електрокардіографія. Одним із головних завдань медичних працівників амбулаторій є проведення вакцинації населення, надання консультативної допомоги щодо здорового способу життя.
Станом на 1 січня 2021 року мережа закладів освіти території громади залишилась незмінною і складається з 15 закладів загальної середньої освіти, з яких 8 – І-ІІІ ступеня, в т.ч. 1 НВК «школа-гімназія» та 6 НВК «школа-садок»; 6 – І-ІІ ступеня, в т.ч. 4 НВК «школа-садок»; 1 заклад освіти - І ступеня; 2 заклади дошкільної освіти; міжшкільного навчально-виробничого комбінату; центру дитячої юнацької творчості; дитячо-юнацької спортивної школи та інклюзивно-ресурсного центру.
В зв’язку з відсутністю належної кількості дітей для відкриття класів (клас відкривається при наявності 5 і більше учнів) 29 дітей у 4-х школах - школи с.Доманове, с.Краска, с.Комарове, с.Височне, навчалися за індивідуальною формою в групах .
Завдяки поєднанню різних форм навчання: денна, заочна, екстернат, загальною середньою освітою охоплено 100 відсотків дітей віком від 6 до 18 років. В НВК № 1-гімназія смт Ратне навчається 2 дитини, які прибули з Донецької області.
Реалізується право на освіту осіб з особливими освітніми потребами. Для 15 учнів з особливими освітніми потребами у 9-ьох закладах загальної середньої освіти організовано навчання в інклюзивних класах, та для 3-х дітей дошкільного віку організоване виховання в дошкільних навчальних закладах.
У 2020-2021 навчальному році набрано 22 перших класи та 358 учнів. В закладах освіти сіл Доманове та Краска першокласники навчаються за індивідуальною формою навчання, адже там відсутня кількість дітей для створення класу.
У дошкільних навчальних закладах і дошкільних групах НВК освіту здобувають 921 дитина, це 83,3 відсотки від загальної кількості дітей території громади віком від 3 до 6 років. У населених пунктах де відсутні дошкільні заклади підготовка до навчання в школу здійснюється у групах на базі освітніх закладів.
Завдяки створенню додаткових місць для дітей в селищі Ратне вирішено питання черги у заклади дошкільної освіти та зменшився показник перенаповнення дошкільних груп.
Протягом 2020 року заклади культури району спрямовували свою роботу на проведення заходів по відзначенню державних, знаменних та пам’ятних дат, свят за народним та релігійним календарями, відродженню і збереженню народних звичаїв та обрядів українського народу, задоволенню культурно-дозвільних потреб населення.
На період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби COVID-19 працівники культури свою діяльність проводили в онлайн режимі.
Виконання бюджету району, який включав районний бюджет та вісім місцевих бюджетів, які об’єднані тепер в одну селищну територіальну громаду, за власною дохідною базою за 2020 рік становить 104,4 відсотка до річного призначення з урахуванням змін. Бюджет одержав 59 373,7 тис. грн власних доходів, понад планові показники отримано 2 477,9 тис. грн.
Найбільше бюджет наповнюється за рахунок податку та збору на доходи фізичних осіб, єдиного податку та податку на майно. За 2020 рік надійшло 36 612,9 тис. грн податку та збору на доходи фізичних осіб, 9 066,6 тис. грн єдиного податку та 4 650,5 тис. грн податку на майно.
За 2020 рік до загального фонду місцевих бюджетів залучено 3 378,0 тис. грн рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів
Крім того, до доходів бюджету надійшло 2 879,7 тис. грн акцизного податку з вироблених в Україні та з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (пальне) та 1 203,4 тис. грн акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.
З державного бюджету перераховано в повному обсязі передбачену на 2020 рік базову дотацію у сумі 20 246,9 тис. грн, освітню субвенцію у сумі 74 904,8 тис. грн, медичну субвенцію у сумі 3 946,7 тис. грн.
Обсяг власних надходжень до місцевих бюджетів і отримані трансферти з державного бюджету забезпечили належне функціонування установ та закладів соціально-культурної сфери, що утримуються за рахунок місцевих бюджетів, що, в свою чергу, сприяло стабільності соціально-економічної ситуації.
Видаткова частина загального фонду бюджету за 2020 рік склала 170 073,8 тис. грн, або 98,6 відсотка уточненого бюджетного призначення.
На виплату заробітної плати закладів бюджетної сфери використано 142 941,8 тис. грн, що складає 98,6 відсотка від уточненого бюджетного призначення на 2020 рік. Заробітна плата виплачена в повному обсязі.
За 2020 рік в повному обсязі проведені розрахунки за спожиті енергоносії, сума видатків склала 6 678,3 тис. грн.
У межах затверджених асигнувань та відповідно до зареєстрованих зобов’язань проводились видатки за іншими захищеними статтями. Зокрема, витрати на придбання продуктів харчування та медикаментів у цілому по району на 01 січня 2021 року склали 1 446,0 тис. грн та 1 039,6 тис. грн відповідно.
Прогноз бюджету селищної територіальної громади
на 2022-2023 роки
Процес складання прогнозу бюджету селищної територіальної громади на два наступні за звітним періоди регламентовано Бюджетним кодексом України.
Прогноз бюджету селищної територіальної громади – документ, що визначає прогнозні показники фінансових ресурсів бюджету селищної територіальної громади на два наступні за плановим бюджетні періоди для забезпечення завдань і функцій, які здійснюються органом місцевого самоврядування і є орієнтиром бюджетної політики адміністративно-територіальної одиниці у середньостроковому періоді для збалансування напрямів політики розвитку з бюджетними можливостями.
Прогноз Основних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2021 – 2023 роки, схвалений постановою Кабінету Міністрів України від 29 липня 2020 року № 671 передбачає ріст індексу споживчих цін за першим базовим сценарієм на 106,2 відсотка у 2022 році та 105,3 відсотка у 2023 році, розмір середньої заробітної плати, яка зростатиме у реальному вимірі впродовж 2021-2023 років у середньому на 7,7 відсотка щорічно на фоні зниження рівня безробіття (з 9,2 відсотка у 2021 році до 8 відсотків у 2023 році).
Протягом 2021-2023 років держава продовжуватиме надавати підтримку для реалізації інвестиційних програм та проектів регіонального розвитку за рахунок державного фонду регіонального розвитку.
Горизонтальне вирівнювання податкоспроможності місцевих бюджетів здійснюватиметься відповідно до положень статей 98-100 Бюджетного кодексу України.
Основним завданням органів місцевого самоврядування на середньострокову перспективу при складанні видаткової частини місцевих бюджетів залишається питання врахування в першочерговому порядку потреби у коштах на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до умов оплати праці і розміру мінімальної заробітної плати та на проведення розрахунків за електричну і теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ і послуги зв’язку, що споживаються бюджетними установами.
Бюджетна і податкова політика на рівні селищної територіальної громади у середньостроковій перспективі має бути спрямована на вирішення наступних основних завдань:
підвищення фінансової спроможності бюджету селищної територіальної громади та забезпечення на цій основі підвищення рівня життя мешканців і економічного розвитку території;
мінімізації ухилення від сплати податків, збільшення ролі органу територіальної громади у контролі за дотриманням законодавства про працю суб’єктами господарювання та недопущення зростання недоїмки до бюджету громади ;
забезпечення у ході затвердження та виконання бюджету територіальної громади збалансованої бюджетної політики, концентрації фінансових ресурсів на пріоритетних напрямах розвитку громади;
підвищення ефективності видатків бюджету селищної територіальної громади шляхом забезпечення дотримання вимог чинного бюджетного законодавства учасниками бюджетного процесу на всіх його стадіях, посилення фінансової дисципліни при використанні бюджетних коштів.
Разом з тим, надзвичайно важливим у цьому періоді має стати збільшення інвестиційної складової бюджету, підтримка економічного зростання, оновлення закладів бюджетної сфери та соціальної інфраструктури, стимулювання переходу до інноваційно-інвестиційної моделі розвитку, реалізація державних структурних реформ у бюджетній сфері та економіці, зокрема, у медицині, освіті, житлово-комунальному господарстві.
Міжбюджетні відносини на 2021 рік