ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 5/6


                                                  ПРОЄКТ
РАТНІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ВОСЬМЕ СКЛИКАННЯ
 
РІШЕННЯ
 
02 березня 2021 року                          смт Ратне                                                № 5/
 
Про зміну засновника, перейменування комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Ратнівської районної ради у комунальну установу «Інклюзивно-ресурсний центр» Ратнівської селищної ради та затвердження її Статуту  у новій редакції
 
Відповідно до статей 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», керуючись статтею 89 Цивільного кодексу України, враховуючи рішення Ратнівської селищної ради  від 12.11.2020 року № 38/2 «Про прийняття у власність Ратнівської селищної ради об’єктів спільної власності громад, сіл, селищ району», з метою створення умов для надання на належному рівні освітніх послуг мешканцям Ратнівської територіальної громади, Ратнівська селищна рада
 
ВИРІШИЛА:
 
1. Змінити засновника комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Ратнівської районної ради (код ЄДРПОУ 42300967) з Ратнівської районної ради (код ЄДРПОУ 23251791) на Ратнівську селищну раду (код ЄДРПОУ 04334695).
       2. Перейменувати комунальну установу «Інклюзивно-ресурсний центр» Ратнівської районної ради у комунальну установу «Інклюзивно-ресурсний центр» Ратнівської селищної ради.
       3. Затвердити Статут комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Ратнівської селищної ради у новій редакції (додається).
4. Директору комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Ратнівської селищної ради Рудчик О.М. провести державну реєстрацію змін до установчих документів в державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, згідно з вимогами чинного законодавства.
5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань освіти, культури, депутатської діяльності та етики, захисту прав людини, дотримання регламенту, законності, правопорядку, боротьби із злочинністю та у справах сім’ї, молоді та спорту.
 
 
Селищний голова                                                                                Віталій БІРУК
Віра Чернуха 0977557652
 
                               
                                                                                   
       
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення селищної ради
від ___.03.2021 року № 5/
 
 
 
 
 
 
СТАТУТ
КОМУНАЛЬНОЇ УСТАНОВИ
ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТРˮ
РАТНІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
(нова редакція)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
смт Ратне
2021
 
І. ЗАГАЛЬНІ  ПОЛОЖЕННЯ
 
1.1. “ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТРˮ РАТНІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ  РАДИ (далі – Інклюзивно-ресурсний центр) є комунальною установою.
Повне найменування: КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА “ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТРˮ РАТНІВСЬКОЇ  СЕЛИЩНОЇ  РАДИ;
Скорочене найменування: КУ “ІРЦˮ Ратнівської селищної ради.
1.2. Засновником Інклюзивно-ресурсного центру є Ратнівська селищна рада  (далі – Засновник), а органом управління - управління гуманітарної політики Ратнівської селищної ради (далі – Орган управління).
Засновник або Орган управління здійснює фінансування комунальної установи, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування.
1.3. Юридична адреса Інклюзивно-ресурсного центру: 44100, Волинська область, Ратнівський район, смт Ратне, вул. Серпнева, 5. Е-mail: ircratne@ukr.net.
1.4. У своїй діяльності Інклюзивно-ресурсний центр керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законами України “Про освітуˮ, “Про повну загальну середню освітуˮ, “Про дошкільну освітуˮ, Положенням про інклюзивно-ресурсний центр, актами Засновника,  іншими актами законодавства  та  цим Статутом.
Інклюзивно-ресурсний центр провадить діяльність з урахуванням таких принципів, як повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей, дотримання інтересів дитини, недопущення дискримінації та порушення прав дитини, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомча співпраця.
1.5. Інклюзивно-ресурсний центр є юридичною особою, має бланк встановленого зразка, печатку, штамп.
1.6. Інклюзивно-ресурсний центр є неприбутковою установою та не має на меті  отримання доходів.
1.7. Доходи неприбуткової організації не підлягають розподілу серед працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску). Доходи неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання Інклюзивно-ресурсного центру для реалізації завдань та напрямів діяльності, що визначені цим Статутом.
1.8. Засновник розробляє та затверджує установчі документи Інклюзивно-ресурсного центру відповідно до вимог законодавства, у тому числі Статут.
1.9. Інклюзивно-ресурсний центр має приміщення, що пристосоване для дітей з особливими освітніми потребами відповідно до вимог законодавства, у тому числі державних санітарних норм і правил та державних будівельних норм.
1.10. Інклюзивно-ресурсний центр надає послуги дітям з особливими освітніми потребами, які проживають (навчаються) на території Ратнівської селищної ради, за умови подання відповідних документів.
У разі обслуговування дітей з особливими освітніми потребами з інших адміністративно-територіальних одиниць або об’єднаних територіальних громад з Інклюзивно-ресурсним центром укладається договір про співпрацю із обов’язковим відшкодуванням витрат, понесених Інклюзивно-ресурсним центром.
 
ІІ. МЕТА ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ
 
 2.1. Інклюзивно-ресурсний  центр утворений з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини (далі – комплексна оцінка), надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.
2.2. Основними завданнями Інклюзивно-ресурсного центру є:
2.2.1. проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, в тому числі коефіцієнта її інтелекту, розроблення рекомендацій щодо освітньої програми, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг відповідно до потенційних можливостей дитини;
2.2.2. надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти (не відвідують заклади освіти та не отримують відповідної допомоги);
2.2.3. участь педагогічних працівників Інклюзивно-ресурсного центру в командах психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, а також психолого-педагогічних консиліумах спеціальних закладів загальної середньої освіти з метою моніторингу динаміки розвитку дитини не рідше, ніж двічі на рік;
2.2.4. ведення реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в Інклюзивно-ресурсному центрі, за згодою їх батьків (одного з батьків) або законних представників на обробку персональних даних неповнолітньої дитини;
2.2.5. ведення реєстру закладів освіти, а також реєстру фахівців, які надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами за їх згодою;
2.2.6. надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти  та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, з питань організації інклюзивного навчання;
2.2.7. надання методичної допомоги педагогічним працівникам закладів дошкільної, загальної середньої, професійно-технічної  освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, батькам або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами щодо особливостей організації надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг таким дітям;
2.2.8. консультування батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами стосовно мережі закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти, інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, та зарахування до цих закладів;
2.2.9. надання консультативної та психологічної допомоги, проведення бесід з батьками (законними представниками) дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей;
2.2.10. моніторинг динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами шляхом взаємодії з їх батьками (законними представниками) та закладами освіти, в яких вони навчаються;
2.2.11. організація інформаційно-просвітницької діяльності шляхом проведення конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, тренінгів, майстер-класів з питань надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами;
2.2.12. взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями щодо надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, починаючи з раннього віку в разі потреби із залученням відповідних спеціалістів;
2.2.13. підготовка звітної інформації про результати діяльності Інклюзивно-ресурсного центру для Засновника,  структурного підрозділу з питань діяльності  інклюзивно-ресурсних  центрів управління освіти, науки та молоді Волинської облдержадміністрації, а також аналітичної інформації для відповідного центру підтримки інклюзивної освіти.
 
ІІІ. ПРАВОВИЙ СТАТУС
 
3.1. Інклюзивно-ресурсний центр є юридичною особою.
3.2. Інклюзивно-ресурсний центр користується закріпленим за ним майном на праві оперативного управління.
3.3. Інклюзивно-ресурсний центр здійснює господарську діяльність.
Для здійснення господарської діяльності Інклюзивно-ресурсний центр залучає і використовує матеріально-технічні, фінансові, трудові та інші види ресурсів, використання яких не заборонено законодавством.
3.4. Збитки, завдані Інклюзивно-ресурсному центру внаслідок виконання рішень органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, які було визнано судом неконституційними або недійсними, підлягають відшкодуванню зазначеними органами добровільно або за рішенням суду.
3.5. Засновник та Орган управління не відповідає за зобов’язаннями  Інклюзивно-ресурсного центру, а Інклюзивно-ресурсний центр не відповідає за зобов’язаннями Засновника та Органу управління.
 
IV. ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ
 
4.1. Інклюзивно-ресурсний центр має право:
4.1.1. звертатися у порядку, передбаченому законодавством, до центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств і організацій незалежно від форм власності та підпорядкування, для отримання інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на Інклюзивно-ресурсний центр завдань;
4.1.2. укладати угоди про співпрацю з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також фізичними особами відповідно до законодавства;
4.1.3. здійснювати співробітництво з іноземними організаціями відповідно до законодавства;
4.1.4. залучати підприємства, установи та організації для реалізації своїх статутних завдань у визначеному законодавством порядку;
4.1.5.  здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству;
4.1.6. здійснювати оперативну діяльність по матеріально-технічному  забезпеченню своєї роботи.
4.2. З метою якісного виконання покладених завдань Інклюзивно-ресурсний центр зобов’язаний:
4.2.1. у  разі виявлення складних життєвих обставин та/або ризику для життя і здоров’я дитини невідкладно інформувати службу у справах дітей за місцем проживання дитини, територіальний підрозділ Національної поліції України;
4.2.2. вносити пропозиції Засновнику, Органу управління щодо удосконалення діяльності Інклюзивно-ресурсного центру;
4.2.3. залучати у разі потреби додаткових фахівців, у тому числі медичних працівників, працівників соціальних служб, фахівців інших Інклюзивно-ресурсних  центрів, працівників закладів дошкільної освіти (ясел-садків) компенсуючого типу, спеціальних закладів загальної середньої освіти та навчально-реабілітаційних центрів для проведення комплексної оцінки;
4.2.4. створювати належні умови для високопродуктивної праці, забезпечувати додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування.
 
V. ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОВЕДЕННЯ КОМПЛЕКСНОЇ ОЦІНКИ
 
         5.1. Первинний прийом батьків (одного з батьків) або законних представників дитини проводить директор Інклюзивно-ресурсного центру  або уповноважені ним працівники, які визначають час та дату проведення комплексної оцінки та встановлюють  наявність таких документів:
- документів, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників;
- свідоцтва про народження дитини;
- індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності);
- форми первинної облікової документації № 112/0 “Історія розвитку дитини”, затвердженої МОЗ, у разі потреби — довідки від психіатра.
         5.2. Інклюзивно-ресурсний центр проводить комплексну оцінку не пізніше ніж протягом місяця з моменту подання письмової заяви батьків (одного з батьків) або законних представників дитини (далі - заява) та/або її особистої заяви (для дітей віком від 16 до 18 років) щодо проведення комплексної оцінки, а також надання письмової згоди на обробку персональних даних дитини.
         5.3. У разі коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:
- психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного закладу освіти;
- зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки;
- документи щодо додаткових обстежень дитини.
    5.4. У разі коли дитині з особливими освітніми потребами вже надавалися психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги, до Інклюзивно-ресурсного центру подаються:
- попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;
- висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку.
        5.5. Інклюзивно-ресурсний центр може проводити комплексну оцінку за місцем навчання та/або проживання (перебування) дитини. Графік проведення комплексної оцінки обов’язково погоджується з керівником відповідного закладу освіти, закладу охорони здоров’я та батьками (одним з батьків) або законними представниками дитини за два тижні до початку її проведення.
         5.6. Під час проведення комплексної оцінки фахівці Інклюзивно-ресурсного центру повинні створити атмосферу довіри та доброзичливості, враховувати фізичний та емоційний стан дитини, індивідуальні особливості її розвитку, вік, місце проживання, мову спілкування тощо.
         5.7. Участь батьків (одного з батьків) або законних представників дитини у проведенні комплексної оцінки є обов’язковою.
         5.8. Комплексна оцінка проводиться фахівцями Інклюзивно-ресурсного центру індивідуально за такими напрямами:
- оцінка фізичного розвитку дитини;
- оцінка мовленнєвого розвитку дитини;
- оцінка когнітивної сфери дитини;
- оцінка емоційно-вольової сфери дитини;
- оцінка освітньої діяльності дитини.
          5.9. Метою проведення оцінки фізичного розвитку дитини є визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо. За результатами оцінки вчитель-реабілітолог заповнює карту спостереження дитини.
         5.10. Оцінка мовленнєвого розвитку дитини проводиться з метою визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури. Результати оцінки вчитель-логопед зазначає у висновку про комплексну оцінку.
          5.11. Оцінка когнітивної сфери дитини проводиться з метою визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага. Результати оцінки практичний психолог зазначає у висновку про комплексну оцінку.
          5.12. Оцінка емоційно-вольової сфери дитини проводиться з метою виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин. Результати оцінки практичний психолог зазначає у висновку про комплексну оцінку.
         5.13. Метою проведення оцінки освітньої діяльності дитини є визначення рівня сформованості знань, вмінь, навичок відповідно до освітньої програми або основних критеріїв формування вмінь та навичок дітей дошкільного віку. Таку оцінку проводить вчитель-дефектолог та її результати зазначає у висновку про комплексну оцінку.
         5.14. У разі потреби фахівці Інклюзивно-ресурсного центру можуть проводити комплексну оцінку за іншими напрямами, зокрема визначення рівня соціальної адаптації, взаємовідносин з однолітками, дорослими.
          5.15. Результати комплексної оцінки оформлюються в електронному вигляді, зберігаються в Інклюзивно-ресурсному центрі та надаються батькам (одному з батьків) або законним представникам дитини за письмовим зверненням. Інформація про результати комплексної оцінки є конфіденційною. Обробка та захист персональних даних дітей в Інклюзивно-ресурсному центрі здійснюється відповідно до вимог Закону України “Про захист персональних даних”.
          5.16. Узагальнення результатів комплексної оцінки здійснюється на засіданні фахівців Інклюзивно-ресурсного центру, які її проводили, в якому мають право брати участь батьки (один з батьків) або законні представники дитини з особливими освітніми потребами.
          5.17. За результатами засідання складається висновок про комплексну оцінку, в якому зазначаються загальні дані про дитину з особливими освітніми потребами, її сім’ю (батьків (одного з батьків) або законних представників, братів, сестер), умови виховання в сім’ї, стан здоров’я дитини, заклад освіти, де навчається дитина, напрями проведення комплексної оцінки, загальні висновки, рекомендації, прізвище, ім’я, по батькові фахівців Інклюзивно-ресурсного центру, які проводили оцінку.
          5.18. Фахівці Інклюзивно-ресурсного центру зобов’язані ознайомити батьків (одного з батьків) або законних представників дитини з особливими освітніми потребами з висновком про комплексну оцінку, умовами  та надання освітніх, психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг у закладах освіти (у разі здобуття дитиною дошкільної чи загальної середньої освіти).
          5.19. Комплексна оцінка з підготовкою відповідного висновку проводиться протягом 10 робочих днів.
          5.20. Висновок про комплексну оцінку надається батькам (одному з батьків) або законним представникам дитини з особливими освітніми потребами, за заявою яких (якого) її проведено, у двох примірниках, один з яких подається батьками (законними представниками) дитини до закладу освіти.
          5.21. Висновок про комплексну оцінку реєструється у відповідному журналі та зберігається в електронному вигляді в Інклюзивно-ресурсному центрі (сканована копія такого висновку).
          5.22. У разі встановлення фахівцями Інклюзивно-ресурсного центру наявності у дитини особливих освітніх потреб висновок про комплексну оцінку є підставою для складення для неї індивідуальної програми розвитку та надання їй психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг.
          5.23. Комплексна оцінка може проводитися перед зарахуванням дитини з особливими освітніми потребами до закладу дошкільної освіти чи закладу загальної середньої освіти. З метою створення у такому закладі умов для навчання дитини її батьки (один з батьків) або законні представники звертаються до Інклюзивно-ресурсного центру за шість місяців до початку навчального року. Перед проведенням комплексної оцінки батьки (один з батьків) або законні представники дитини можуть звернутися до закладу освіти, який вони обрали, для зарахування дитини.
          5.24. Повторна комплексна оцінка фахівцями Інклюзивно-ресурсного центру проводиться у разі:
      - переходу дитини з особливими освітніми потребами з дошкільного закладу освіти в заклад загальної середньої освіти;
- переведення дитини із спеціального закладу дошкільної освіти, спеціального закладу загальної середньої освіти, закладу загальної середньої освіти до інклюзивної (спеціальної) групи закладу дошкільної освіти або інклюзивного (спеціального) класу закладу загальної середньої освіти;
- надання рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, психолого-педагогічного консиліуму спеціального закладу загальної середньої освіти щодо наявності успіхів або труднощів у засвоєнні дитиною освітньої програми.
         5.25. У разі  коли батьки (один з батьків) або законні представники дитини з особливими освітніми потребами не погоджуються з висновком про комплексну оцінку, вони можуть звернутися до структурного підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів управління освіти, науки та молоді Волинської облдержадміністрації для проведення повторної комплексної оцінки консиліумом. Протягом 10 робочих днів з дати звернення батьків (одного з батьків) або законних представників структурний підрозділ з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів управління освіти, науки та молоді Волинської облдержадміністрації зобов’язаний організувати проведення повторної комплексної оцінки дитини з особливими освітніми потребами за місцем її проживання (перебування/навчання) чи в іншому місці за попереднім погодженням з батьками (одним з батьків) або законними представниками.
        5.26. Повторна комплексна оцінка може проводитися за всіма або окремими напрямами залежно від освітніх потреб дитини з особливими освітніми потребами та наявної інформації про її розвиток.
        5.27. За результатами повторної комплексної оцінки складається висновок про повторну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, що є основою для розроблення індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами, надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, у разі потреби продовження тривалості здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, що здобувають загальну середню освіту.
 
VІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ТА НАДАННЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ ТА
 КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВИХ ПОСЛУГ ДИТИНІ
З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
 
           6.1.  Психолого-педагогічний супровід – це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку дитини, передбачена індивідуальною програмою розвитку.
      Психолого-педагогічні послуги - це комплексна система заходів з організації освітнього  процесу та розвитку особи з особливими освітніми потребами, що передбачені індивідуальною програмою розвитку  та надаються педагогічними працівниками закладів освіти, реабілітаційних установ системи охорони здоров’я, соціального захисту, фахівцями Інклюзивно-ресурсного центру.
     Корекційно-розвиткові послуги – це комплексна система заходів супроводження особи з особливими освітніми потребами у процесі навчання, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.
     6.2. Психолого-педагогічний супровід, психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги спрямовані на:
- соціалізацію дітей з особливими освітніми потребами, розвиток їх самостійності та відповідних компетенцій;
- формування компенсаційних способів діяльності як важливої умови підготовки дітей з особливими освітніми потребами до навчання в закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти;
- розвиток навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості.
За результатами комплексної оцінки фахівці Інклюзивно-ресурсного центру визначають напрями, обсяг психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг, які надаються дітям з особливими освітніми потребами (для дитини з інвалідністю – з урахуванням індивідуальної програми реабілітації) та забезпечують їх надання шляхом проведення індивідуальних і групових занять;
  • надають рекомендації щодо складання, виконання, коригування індивідуальної  програми розвитку  в частині надання психолого-педагогічних,  корекційно-розвиткових послуг, змісту, форм та методів навчання відповідно до потенційних можливостей дитини;
  • створення належних умов для навчання залежно від порушення розвитку дітей з особливими освітніми потребами (доступність приміщень, особливості облаштування робочого місця, використання технічних засобів тощо).
Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги надаються дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти і не отримують відповідної допомоги.
 
VІІ. УПРАВЛІННЯ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИМ ЦЕНТРОМ
 
7.1. Управління Інклюзивно-ресурсним центром здійснюється відповідно до цього Статуту та діючого законодавства.
7.2. Засновник:
7.2.1. приймає рішення про реорганізацію та ліквідацію Інклюзивно-ресурсного центру;
7.2.2. вносить зміни до Статуту Інклюзивно-ресурсного центру;
7.2.3. затверджує Положення про конкурс на посаду директора та педагогічних працівників Інклюзивно-ресурсного центру на підставі примірних положень, затверджених МОН;
7.2.4. призначає на посаду та звільняє з посади директора Інклюзивно-ресурсного центру відповідно до п.7.4 цього Статуту;
7.2.5. заслуховує звіт про діяльність Інклюзивно-ресурсного центру.
7.3. Орган управління:
7.3.1. організовує та проводить конкурси на зайняття посад директора та педагогічних працівників Інклюзивно-ресурсного центру;
7.3.2. конкурсна комісія на підставі розгляду поданих документів, результатів іспиту та співбесіди з кандидатами, на своєму засіданні визначає переможця конкурсу для зайняття посади директора Інклюзивно-ресурсного центру та надає рекомендації Засновнику щодо його призначення на посаду;
7.3.3. рішення комісії оприлюднюється на веб-сайті Ратнівської селищної ради та Інклюзивно-ресурсного центру (за наявності) на наступний день з дня прийняття рішення щодо визначення переможця конкурсу;
7.3.4. переможець конкурсу призначається на посаду директора Інклюзивно-ресурсного центру Засновником – Ратнівською селищною радою в особі Ратнівського селищного голови за погодженням із структурним підрозділом з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів управління освіти і науки Волинської облдержадміністрації;
7.3.5. затверджує та змінює штатний розпис, графік роботи Інклюзивно-ресурсного центру;
7.3.6. залучає необхідних фахівців для надання психолого-педагогічних послуг шляхом укладення цивільно-правових угод відповідно до запитів Інклюзивно-ресурсного центру;
7.3.7. забезпечує створення матеріально-технічних умов, необхідних для функціонування Інклюзивно-ресурсного центру та організації інклюзивного навчання;
7.3.8. проводить моніторинг виконання рекомендацій Інклюзивно-ресурсного центру та організації інклюзивного навчання;
7.3.9. здійснює оперативний, бухгалтерський облік, веде статистичну та іншу звітність і подає її органам, уповноваженим здійснювати контроль за відповідними напрямами діяльності Інклюзивно-ресурсного центру у визначеному законодавством порядку.
7.4. Керівництво діяльністю Інклюзивно-ресурсного центру здійснює директор,  який призначається на посаду на конкурсній основі та звільняється з посади Засновником в особі Ратнівського селищного голови  за погодженням із  структурним підрозділом з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів управління освіти і науки Волинської облдержадміністрації шляхом укладання з ним контракту строком на три роки, в порядку, визначеному чинним законодавством України. Якщо після закінчення строку дії цього контракту трудові відносини фактично тривають і жодна із сторін не вимагає їх припинення, дія цього контракту вважається продовженою на строк, на який його було укладено.
На посаду директора Інклюзивно-ресурсного центру призначається особа, яка має вищу освіту ступеня магістра за спеціальністю “Спеціальна освітаˮ (“Корекційна освітаˮ, “Дефектологіяˮ) або “Психологіяˮ (“Практична психологіяˮ) та стаж роботи не менше п’яти років за фахом.
Строк найму, права, обов’язки і відповідальність директора, умови його матеріального забезпечення, інші умови найму визначаються контрактом.
7.5. Директор Інклюзивно-ресурсного центру:
7.5.1. планує та організовує роботу Інклюзивно-ресурсного центру, видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання, затверджує посадові інструкції фахівців Інклюзивно-ресурсного центру;
7.5.2. подає на затвердження Засновнику проєкти змін до Статуту;
7.5.3. визначає граничну чисельність працівників Інклюзивно-ресурсного  центру;
7.5.4. призначає на посади фахівців Інклюзивно-ресурсного центру на конкурсній основі та звільняє їх з посад відповідно до законодавства;
7.5.5. створює належні умови для продуктивної праці фахівців Інклюзивно-ресурсного центру, підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня, впровадження сучасних методик проведення психолого-педагогічної оцінки, новітніх технологій надання психолого-педагогічних послуг дітям з особливими освітніми потребами;
7.5.6. встановлює працівникам розміри премій, винагород, надбавок і доплат на передбачених колективним договором та законодавством умовах;
7.5.7. розпоряджається за погодженням із Засновником в установленому  порядку майном Інклюзивно-ресурсного центру та його коштами, формує кошторис, укладає цивільно-правові угоди, забезпечує ефективність використання фінансових та матеріальних ресурсів;
7.5.8. забезпечує охорону праці, дотримання законності у діяльності Інклюзивно-ресурсного центру;
7.5.9. представляє Інклюзивно-ресурсний центр у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;
7.5.10. подає Засновнику річний звіт про діяльність Інклюзивно-ресурсного  центру;
7.5.11. вирішує інші питання діяльності Інклюзивно-ресурсного центру відповідно до законодавства.
7.6. У своїй діяльності Інклюзивно-ресурсний центр підпорядковується Засновнику та  Органу управління.  
 
VIІІ. КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ
 
8.1. Діяльність Інклюзивно-ресурсного центру забезпечують педагогічні працівники: вчителі-логопеди, вчителі-дефектологи (сурдопедагоги, олігофренопедагоги, тифлопедагоги), практичні психологи, вчитель-реабілітолог  та господарсько-обслуговуючий  персонал:
8.1.1. на посади педагогічних працівників Інклюзивно-ресурсного центру призначаються особи, які мають вищу педагогічну (психологічну) освіту ступеня магістра.  Стаж роботи за фахом (не менше 60 відсотків педагогічних працівників Інклюзивно-ресурсного центру) повинен становити три або більше років;
8.1.2. призначення на посади педагогічних працівників Інклюзивно-ресурсного центру здійснюється на конкурсній основі відповідно до Положення про конкурс на посади педагогічних працівників, затвердженого Засновником;
8.1.3. обов’язки фахівців Інклюзивно-ресурсного центру визначаються відповідно до законодавства та посадових інструкцій.
8.2. На педагогічних працівників Інклюзивно-ресурсного центру поширюються умови оплати праці, умови надання щорічних відпусток та інші пільги, встановлені законодавством для педагогічних працівників спеціальних закладів загальної середньої освіти.
8.3. Кількісний склад фахівців Інклюзивно-ресурсного центру визначається з урахуванням потреб адміністративно-територіальної одиниці, територіальних особливостей, кількості дітей з особливими освітніми потребами. У разі потреби можуть бути введені додаткові штатні одиниці, у тому числі у разі, коли кількість дітей, які проживають на території об’єднаної територіальної громади перевищує 7 тис. Інклюзивно-ресурсний центр додатково залучає необхідних фахівців залежно від кількості виявлених дітей відповідної нозології, які потребують надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг.
         8.4. Тривалість робочого тижня педагогічних працівників Інклюзивно-ресурсного центру становить 40 годин, що становить тарифну ставку, з яких педагогічне навантаження фахівців Інклюзивно-ресурсного центру, які надають психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами, становить 18 годин на тиждень для безпосередньої роботи з такими дітьми. Крім того, фахівці Інклюзивно-ресурсного центру провадять інші види діяльності, зокрема надають консультації батькам (законним представникам) дітей, педагогічним працівникам, які беруть участь в інклюзивному навчанні, тощо.
 
ІХ. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА ТА ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
 
9.1. Матеріально-технічна база Інклюзивно-ресурсного центру включає  приміщення, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображена у балансі.
9.2. Майно, закріплене за Інклюзивно-ресурсним центром, належить йому на праві оперативного управління та не може бути вилученим, якщо інше не передбачено законодавством.
9.3. Фінансово-господарська діяльність Інклюзивно-ресурсного центру провадиться відповідно до бюджетного законодавства, законодавства про освіту та інших нормативно-правових актів.
9.4. Джерелами фінансування Інклюзивно-ресурсного центру є кошти Засновника, місцевих бюджетів, державного бюджету, благодійні внески юридичних та фізичних осіб, інші джерела, не заборонені законодавством.
  9.5. Головним розпорядником коштів є управління гуманітарної політики Ратнівської селищної ради.

Х. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ

 
10.1. Діяльність Інклюзивно-ресурсного центру припиняється в результаті його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Рішення про реорганізацію або ліквідацію Інклюзивно-ресурсного центру приймається Засновником. Припинення діяльності Інклюзивно-ресурсного центру здійснюється комісією з припинення (комісією з реорганізації, ліквідаційною комісією), утвореною в установленому законодавством порядку.
 10.2. Під час реорганізації Інклюзивно-ресурсного центру його права та обов’язки переходять до правонаступника, що визначається Засновником.
 10.3. Інклюзивно-ресурсний центр, що є юридичною особою, вважається реорганізованим (ліквідованим) з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відповідного запису в установленому порядку.
 
XІ. ВНЕСЕННЯ ЗМІН ТА ДОПОВНЕНЬ ДО СТАТУТУ
 
11.1. Зміни та доповнення до цього Статуту у разі потреби вносяться Засновником шляхом викладення його у новій редакції та реєструються в установленому законодавством  порядку.