ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 5/9


                                             ПРОЄКТ
РАТНІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ВОСЬМЕ СКЛИКАННЯ
 
РІШЕННЯ
 
02 березня 2021 року                       смт Ратне                                               № 5/
 
Про зміну засновника, перейменування
Ратнівського районного центру дитячої  та юнацької творчості в Ратнівський центр дитячої та юнацької творчості та затвердження його Статуту в новій редакції
 
Відповідно до статей 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», керуючись статтею 89 Цивільного кодексу України, враховуючи рішення Ратнівської селищної ради від 12.11.2020 року № 38/2 «Про прийняття у власність Ратнівської селищної ради об’єктів спільної власності громад, сіл, селищ району»,  з метою створення умов для надання на належному рівні освітніх послуг мешканцям Ратнівської територіальної громади, Ратнівська селищна рада
 
ВИРІШИЛА:
 
1. Змінити засновника Ратнівського районного центру дитячої та юнацької творчості (код ЄДРПОУ 21748286) з Ратнівської районної ради (код ЄДРПОУ 23251791) на Ратнівську селищну раду (код ЄДРПОУ 04334695).
 2. Перейменувати Ратнівський районний центр дитячої та юнацької творчості в Ратнівський центр дитячої та юнацької творчості.
3. Затвердити Статут Ратнівського центру дитячої та юнацької творчості у новій редакції (додається).
4. Директору Ратнівського центру дитячої та юнацької творчості Антонюк Н.В. провести державну реєстрацію змін до установчих документів в державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, згідно з вимогами чинного законодавства.
5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань освіти, культури, депутатської діяльності та етики, захисту прав людини, дотримання регламенту, законності, правопорядку, боротьби із злочинністю та у справах сім’ї, молоді та спорту.
 
 
Селищний голова                                                                                Віталій БІРУК
Віра Чернуха 0977557652
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                                       ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення селищної ради
від __.03.2021 року № 5/
 
                                                                            
 
 
 
 
 
 
СТАТУТ
Ратнівського центру дитячої та юнацької творчості
(нова редакція)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
І. Загальні положення
1.1.  Ратнівський центр дитячої та юнацької творчості (далі - ЦДЮТ) здійснює свою діяльність відповідно до Конституції України, Законів України „Про освіту”, „Про позашкільну освіту”, Положення про позашкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2001 року № 433 (зі змінами), нормативних документів Міністерства освіти і науки України та цього Статуту.
1.2. Засновником ЦДЮТ є Ратнівська селищна рада (надалі - Засновник), яка здійснює фінансування ЦДЮТ, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі, інженерні комунікації, обладнання, встановлює їх статус та мікрорайон обов’язкового обслуговування, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування.
Органом управління у сфері освіти є управління гуманітарної політики Ратнівської селищної ради (надалі – орган управління).
1.3. ЦДЮТ є юридичною особою, має печатку, штамп, бланки зі своєю назвою, може мати рахунки в банках.
Юридична адреса Центру:
Волинська область
Ратнівський район
смт Ратне
вул.  Центральна, 20
тел. 2 23 43
         Зміни до Статуту вносяться в порядку, встановленому для його реєстрації.
         1.4. Відповідно до рішення сесії Ратнівської районної ради від 23 травня 1996 року за № 5/І, від 23.02.2010 року № 32/12 «Про Статут Ратнівського центру дитячої та юнацької творчості» ЦДЮТ має статус позашкільного навчально-виховного закладу.
         1.5. ЦДЮТ є комплексним позашкільним навчально-виховним закладом, що діє у складі навчально-виховного комплексу району, проводить освітню, виховну,  організаційно-методичну та організаційно-масову роботу.
         1.6. Головною метою ЦДЮТ        є надання дітям та юнацтву додаткової  освіти, спрямованої на здобуття знань, умінь та навичок за інтересами, забезпечення потреб особистості у творчій самореалізації, організація змістовного дозвілля, здійснення методичного забезпечення позакласної і позашкільної роботи з дитячими та юнацькими колективами закладів освіти.
1.7. Головними завданнями ЦДЮТ є:
- реалізація державної політики в галузі освіти;
- створення умов гармонійного розвитку особистості, задоволення потреб дітей і підлітків у додатковій освіті, організація їхнього дозвілля;
- виявлення, розвиток і підтримка юних талантів та обдарувань, стимулювання творчого самовдосконалення дітей і юнацтва;
- формування у дітей та юнацтва національної самосвідомості, активної громадської позиції;
- створення сприятливих умов емоційно-психологічної захищеності та душевного комфорту, що дає змогу дітям, підліткам і молоді не лише розумно проводити свій вільний час і раціонально реалізувати свої потреби в позитивних емоціях радості, доброзичливості, успіху, вдячності, соціальної значущості;
- вдосконалення системи позашкільної освіти, посилення її координації та управління в закладах освіти;
- надання методичної і практичної допомоги педагогічним колективам шкіл, іншим закладам освіти, молодіжним, дитячим і громадським організаціям;
- задоволення потреб учнівської молоді у професійному самовизначенні відповідно до їх інтересів і здібностей та з врахуванням наявних умов.
1.8. ЦДЮТ організовує і здійснює роботу з дітьми та учнівською молоддю віком від 5 до 18 років за принципом добровільності вибору виду діяльності через мережу творчих об’єднань за інтересами: груп, гуртків, секцій, ансамблів тощо (надалі – творчі об’єднання).
1.9. ЦДЮТ співпрацює з іншими закладами освіти, установами, сім’ями, громадськими організаціями, трудовими і творчими колективами, фондами, окремими громадянами.
1.10. ЦДЮТ несе відповідальність перед собою, суспільством і державою за:
- реалізацію головних завдань, визначених Законом України „Про освіту” та Положення про позашкільний навчальний заклад;
- дотримання умов, що визначаються за результатами атестації та акредитації;
- безпечні умови освітньої діяльності;
- дотримання державних стандартів освіти;
- дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності та приватними особами, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;
- дотримання фінансової дисципліни.
Випускники ЦДЮТ можуть одержувати документи про освіту, встановленого зразка.
1.13. ЦДЮТ організовує свою діяльність відповідно до Правил внутрішнього розпорядку, що затверджується трудовим колективом на основі Типових правил.
1.12. В ЦДЮТ визначена українська мова навчання.
1.13. ЦДЮТ відповідає за збереження життя і здоров’я дітей та учнівської молоді під час навчально-виховної роботи з ними.
 
ІІ. Організація діяльності ЦДЮТ
2.1. ЦДЮТ здійснює свою діяльність в межах компетенції, передбаченої чинним законодавством, Положенням про позашкільний навчальний заклад і власним Статутом  по  виконанню головної мети і завдань закладу.
2.2. ЦДЮТ працює за річним планом роботи, в якому відображаються шляхи реалізації головних напрямів діяльності з урахуванням соціально-економічних особливостей району, інтересів дітей та юнацтва, потреб сім’ї інших закладів освіти, дитячих і молодіжних громадських організацій.
2.3. ЦДЮТ організовує роботу з учнями протягом календарного року. Навчальний рік у Центрі розпочинається 1 вересня.
Комплектування гуртків, груп та інших творчих об’єднань, здійснюється у період з 1 до 15 вересня, який вважається робочим часом керівника гуртка, групи або іншого творчого об’єднання позашкільного навчального закладу. 
У канікулярні, вихідні та святкові дні ЦДЮТ може працювати за окремим планом, затвердженим керівником цього закладу.
2.4. ЦДЮТ відповідно до профілів дає дітям і учнівській молоді віком від 5 до 18 років рівні можливості для всебічного розвитку особистості, задоволення творчих інтересів і професійного самовизначення.
2.5. Набір учнів проводиться на безконкурсній основі. В окремих випадках можливий набір учнів за конкурсом, умови якого повинні обговорені на зборах трудового колективу.
2.6. Навчання і виховання учнів у ЦДЮТ здійснюється в творчих об’єднаннях (гуртках, клубах, секціях, відділеннях МАН тощо) диференційовано, відповідно до індивідуальних можливостей дітей з урахуванням їх вікових особливостей. Кожен учень має право брати участь у роботі кількох об’єднаннях.
2.7. Творчі об’єднання ЦДЮТ класифікуються за трьома рівнями.
І – початковий. Це творчі об’єднання загального спрямування, що сприяють виявленню творчих здібностей дітей або розвитку їхнього  інтересу до певного виду діяльності.
ІІ – основний. Це творчі об’єднання, які розвивають стійкі інтереси дітей та учнівської молоді, дають їм знання, практичні уміння та навики, задовольняють потреби у професійній орієнтації.
ІІІ – вищий. Це творчі об’єднання за інтересами для юних талантів, обдарованих дітей та юнацтва (відділення Волинської МАН тощо).
2.8. Відповідно до рівня класифікації визначається мета і перспективи діяльності творчого об’єднання, його чисельний склад, кількість годин для опанування програм тощо.
2.9. Відповідно до рівня класифікації визначається мета і перспектива діяльності творчого об’єднання, їх чисельний склад.
2.10. Зміст діяльності творчих об’єднань визначається навчальними планами і програмами, як типовими, так і авторськими.
Авторські програми затверджуються педагогічною радою ЦДЮТ після погодження з органом управління. Програма може бути профільною, колективною, наскрізною і передбачати навчання учнів індивідуальне, групове об’єднання, відповідно до рівня творчого об’єднання навчання учнів може вестися за програмами від 1 місяця до кількох років.
2.11. Педагогічний колектив ЦДЮТ працює відповідно до розкладу занять, затвердженого директором.
Тривалість занять встановлюється з урахуванням психофізіологічного розвитку дітей, допустимого навантаження учнів різних вікових категорій:
для вихованців віком від 5 до 6 років – 30 хв,  від 6 до 7 років – 35 хв, старшого віку – 45 хв.
         Короткі перерви між заняттями (уроками) є робочим часом керівника творчого об’єднання і визначаються режимом роботи позашкільного навчального закладу.
         Тижневе навантаження керівників гуртків згідно нормативів становить 18 астрономічних годин.
2.12. ЦДЮТ може організовувати роботу своїх творчих об’єднань на базі закладів та установ освіти, підприємств, організацій за місцем проживання дітей та юнацтва, відповідно до укладених угод із зазначеними закладами з дотриманням вимог чинного законодавства.
2.13. З метою всебічного і гармонійного розвитку дітей і учнівської молоді в ЦДЮТ організовуються творчі об’єднання різних напрямків діяльності: національно-патріотичного, декоративно-прикладного, науково-технічного, туристсько-краєзнавчого, еколого-натуралістичного, художньо-естетичного напрямків,  робота з обдарованими дітьми.
2.14.  Для подальшого розвитку інтересів і нахилів учнів, підтримки їхніх професійних навичок ЦДЮТ, за умови дотримання правил охорони праці й техніки безпеки, організовує виконання замовлень підприємств, установ, організацій на виготовлення продукції (робіт). При цьому характер і зміст робіт повинен сприяти формуванню й удосконаленню знань і вмінь, передбачених програмами роботи творчих об’єднань.
За угодою з відповідними підприємствами, установами, організаціями та за наявності умов для одержання певної професії під час навчання у ЦДЮТ учневі, який склав кваліфікаційні іспити, в установленому порядку видається свідоцтво (посвідчення) про присвоєння кваліфікації, розряду, класу, категорії за професією.
2.15. В період канікул ЦДЮТ використовує всі наявні можливості для організації змістовного дозвілля та відпочинку учнів.
2.16. ЦДЮТ здійснює організаційно-методичну роботу, спрямовану на розвиток пріоритетних напрямків позашкільного навчання і виховання, удосконалення змісту, форм і методів роботи; вивчає і пропагує передовий досвід, розробляє інструктивно-методичні матеріали.
2.17. ЦДЮТ проводить методичну роботу по підвищенню фахового рівня педагогічних працівників ЦДЮТ, педагогів-організаторів та керівників гуртків, заступників з виховної роботи.
2.18. ЦДЮТ організовує масові заходи і конкурси, змагання, виставки тощо як серед своїх вихованців, так і серед інших закладів освіти.
2.19. З метою готовності школярів до самореалізації в житті ЦДЮТ  вивчає і впроваджує різні напрямки дитячого, юнацького, молодіжного руху через створення учнівських та молодіжних об’єднань, які б виховували в дітей та молоді національну гідність, фізичну досконалість, високу мораль.
 
ІІІ. Учасники виховного процесу
3.1.  Учасниками навчально-виховного процесу Центру є:
- члени гуртків;
- педагогічні працівники;
- навчально-допоміжний персонал;
- батьки;
-представники підприємств, установ, кооперативних, громадських організацій, фондів і т.д., які беруть участь у навчально-виховній роботі.
3.2. Статус учасників освітнього процесу, їхні права й обов’язки  визначаються Законами України „Про освіту”, „Про позашкільну освіту” та цим Статутом.
3.3. За успіхи у навчанні для учасників навчально-виховного процесу встановлюються такі форми морального і матеріального заохочення:
- подяка;
- грамота;
- грошова премія.
3.4. Члени гуртка мають право:
- обирати творчі об’єднання за інтересами;
- користуватися навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, спортивною, побутовою, оздоровчою базою;
- на інформацію з усіх напрямів діяльності;
- брати участь у науково-дослідній, конструкторській та інших видах науково-практичної діяльності, конференціях, виставках, конкурсах, змаганнях;
- брати участь у громадському самоврядуванні ЦДЮТ;
- брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально-виховного процесу, дозвілля учнів;
- брати участь у масових заходах;
- на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, від дій директора, методистів, педагогічних та інших працівників, які порушують права або принижують їх честь, гідність;
  • на безпечні і нешкідливі умови навчання і праці.
3.5. Члени гуртка зобов’язані:
- виконувати вимоги Статуту, правила внутрішнього трудового розпорядку;
- систематично і глибоко оволодівати знаннями, практичними навичками, підвищувати свій загальнокультурний рівень;
- бережно ставитись до майна ЦДЮТ;
- дбати про власну гігієну та охайний зовнішній вигляд.
3.6. Педагогічними працівниками ЦДЮТ можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, у певних випадках – професійну практичну підготовку, фізичний стан яких дозволяє виконувати покладені на них функції.
3.7. Педпрацівники приймаються на роботу директором ЦДЮТ.
3.8. Педагогічні працівники мають право на:
- захист професійної честі, гідності;
- участь в обговоренні та вирішенні питань організації навчально-виховного процесу;
- проведення науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи, відповідно до діючих нормативних документів;
- вільний вибір форм, методів, засобів навчання, виявлення педагогічної ініціативи;
- дострокову атестацію на отримання відповідної категорії і педагогічного звання;
- користування продовжуваною оплачуваною відпусткою згідно законодавчо-нормативних документів;
- одержувати компенсації при втраті роботи у зв’язку із змінами в організації роботи закладу освіти, згідно Кодексу законів про працю;
- підвищення кваліфікації, перепідготовки, вільний вибір змісту програм, форм навчання,  організацій та установ, які здійснюють підвищення кваліфікації і перепідготовки;
- отримання пенсії, у тому числі і за вислугу років.
3.9. Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, за винятком випадків, передбачених чинним законодавством.
3.10. Педагогічні працівники зобов’язані:
-  виконувати Статут ЦДЮТ, правила і режим внутрішнього трудового розпорядку, умови контракту чи трудового договору;
- забезпечувати умови для засвоєння членами творчих об’єднань програм, сприяти розвиткові здібностей учнів;
- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, відданості, патріотизму, доброти, стриманості, працелюбства, поміркованості, інших доброчинностей;
- виховувати повагу до батьків, культурно-національних, духовних, історичних цінностей України, до державного і соціального устрою, бережливе ставлення до навколишнього середовища;
- готуватися до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
- додержувати педагогічної етики, моралі, поважати гідність учнів;
- захищати учнів від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, інших шкідливих звичок;
- постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру;
- виконувати рішення, прийняті органами громадського самоврядування ЦДЮТ, накази і розпорядження адміністрації, органів місцевого управління;
- сприяти зміцненню науково-методичної та матеріальної бази ЦДЮТ.
3.11. У ЦДЮТ періодично проводиться атестація педагогічних працівників. Порядок проведення атестації встановлюється Міністерством освіти і науки України.
3.12. Педагогічні працівники, які не відповідають займаній посаді за результатами атестації або систематично порушують Статут, правила внутрішнього трудового розпорядку ЦДЮТ, не виконують посадові обов’язки, умови договору, контракту, звільняються з роботи згідно з чинним законодавством України.
3.13. Інженерно-технічні працівники та навчально-допоміжний персонал приймається на роботу і звільняється директором  ЦДЮТ згідно з чинним законодавством. Їхні права, обов’язки регулюються трудовим законодавством, цим Статутом та правилами внутрішнього трудового розпорядку ЦДЮТ.
3.14. Батьки членів творчих об’єднань (особи, які їх замінюють) є учасниками навчально-виховного процесу з моменту прийняття їхніх дітей до ЦДЮТ.
3.15. Батьки та особи, які замінюють, мають право:
- обирати і бути обраним до органів громадського самоврядування в ЦДЮТ;
- звертатися до органів державного управління і громадянського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;
- брати участь у покращенні організації навчально-виховного процесу та зміцненні матеріально-технічної бази ЦДЮТ;
- захищати в органах громадського самоврядування ЦДЮТ та у відповідних державних, судових органах законні інтереси своїх дітей.
3.16. Батьки та особи, які їх замінюють, зобов’язані:
- постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
- поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, державної і рідної мов, культури, сім’ї, повагу до національних, історичних, культурних цінностей інших народів;
- виховувати повагу до законів, прав, основних свобод людини.
ЦДЮТ надає батькам і особам, які їх замінюють, допомогу у вихованні дітей.
3.17. У навчально-виховному процесі ЦДЮТ мають право брати участь представники підприємств, установ, громадських організацій тощо, перелік яких затверджується рішенням ради ЦДЮТ в погодженні з органом управління.
Вони діють в межах, визначених законодавством і цим Статутом.
3.18. Представники громадськості мають право:
- обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в ЦДЮТ;
-  керувати творчими об’єднаннями за інтересами;
-сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню ЦДЮТ;
- проводити консультації для педагогічних працівників;
- брати участь в організації навчально-виховного процесу.
3.19. Представники громадськості зобов’язані:
-дотримуватися Статуту ЦДЮТ, виконувати рішення органів громадського самоврядування, накази та розпорядження адміністрації з питань організації навчально-виховного процесу;
-  дотримуватися етики поведінки та моралі;
- захищати членів творчих об’єднань від всіляких форм фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків.
 
ІV. Управління ЦДЮТ
4.1. Управління ЦДЮТ здійснюється Засновником та органом управління в межах повноважень, передбачених чинним законодавством.
4.2. Вищим органом громадського самоврядування ЦДЮТ є загальні збори колективу, що скликаються не менше, як один раз на рік.
У загальних зборах беруть участь працівники закладу освіти (ЦДЮТ), члени творчих об’єднань, батьки, представники громадськості.
Загальні збори правомочні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини колективу. Рішення приймається простою більшість голосів присутніх.
Право скликати збори мають голова ради ЦДЮТ, учасники зборів, якщо за це висловились не менше третини їх загальної кількості, директор, селищна рада.
Загальні збори:
  • обирають Раду ЦДЮТ, її голову, встановлюють термін їх повноважень;
  • заслуховують звіт директора і голови ради ЦДЮТ про їхню роботу, дають їй оцінку відкритим або таємним голосуванням;
  • затверджують основні напрями вдосконалення діяльності ЦДЮТ, розглядають інші найважливіші питання навчально-виховного процесу;
  • приймають рішення про стимулювання праці директора, голови ради ЦДЮТ;
  • у разі, коли директор не справляється зі своїми обов’язками, порушують клопотання перед селищною радою про його невідповідність посаді.
4.3. У  період між загальними зборами вищим органом громадського самоврядування є рада ЦДЮТ, до якої обираються пропорціонально представник від працівників ЦДЮТ, членів творчих об’єднань, батьків і громадськості загальними зборами відкритим або таємним голосуванням.
Рада ЦДЮТ скликається її головою, засновником, а також членами ради, якщо за це висловилось не менше третини її складу, директором.
Засідання ради є правомочним, якщо у ньому бере участь не менше двох третин її членів.
Рішення ради приймається простою більшістю голосів присутніх на засіданні її членів. Рішення мають рекомендаційний характер.
4.4. Рада ЦДЮТ:
- організовує виконання рішень загальних зборів;
- вносить пропозиції про перспективи розвитку ЦДЮТ, розглядає і погоджує із засновником режим роботи закладу щодо зміцнення його матеріально-технічної бази та поліпшення умов діяльності;
- підтримує творчі ініціативи, інновації позашкільної освіти;
- визначає форми співробітництва ЦДЮТ з організаціями, творчими спілками, іншими державними і громадськими інституціями, затверджує їх перелік, дає дозвіл на участь у навчально-виховному процесі;
- вносить пропозиції директору про стимулювання педагогічних та інших працівників закладу;
- разом з батьками (особами, які їх замінюють) бере участь у розгляді в державних і громадських організаціях питань, що стосуються їхніх інтересів;
- разом  із Засновником або відділом освіти, громадськими організаціями,  директором створює умови для педагогічної освіти батьків;
- розглядає пропозиції, скарги, зауваження учасників навчально-виховного процесу, відповідних структурних підрозділів органів державного управління з питань роботи ЦДЮТ і приймає відповідні рішення;
- контролює витрачання бюджетних асигнувань, визначає напрями використання бюджетних і позабюджетних коштів ЦДЮТ для розв’язання перспективних проблем удосконалення його діяльності;
- визначає структуру системи громадського самоврядування ЦДЮТ.
4.5. Безпосереднє керівництво ЦДЮТ здійснює директор.              Керівника закладу призначає на посаду та звільняє з посади  уповноважений ним орган у порядку, визначеному чинним законодавством.
4.6. Директор ЦДЮТ:
- керує діяльністю закладу, представляє його в усіх органах, установах і громадських організаціях і відповідає  перед засновником, учнями, батьками та загальними зборами за результати діяльності закладу;
- організовує навчально-виховний процес, здійснює контроль за його ходом і результатами, відповідає за якість і ефективність роботи колективу;
- створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм роботи;
- розпоряджається в установленому порядку майном, складає штатний розпис в межах фонду заробітної плати, готує і подає органу управління на затвердження, організовує виконання кошторису. Вносить пропозиції до встановлення надбавок, доплат, премій працівникам закладу за рахунок і в межах фонду заробітної плати відповідно до порядку, визначеного радою закладу;
- видає в межах своєї компетенції накази та розпорядження, обов’язкові для виконання всіма працівниками і вихованцями ЦДЮТ;
- приймає на роботу та звільняє з роботи працівників закладу;
- за погодженням з профспілковим комітетом затверджує Правила внутрішнього трудового розпорядку, посадові обов’язки працівників.
4.7. З метою розвитку та вдосконалення навчально-виховного процесу, підвищення майстерності педагогічних працівників у ЦДЮТ на правах дорадчого органу створюється педагогічна рада.
Педагогічна рада – колегіальний орган, в роботі якого беруть участь директор, методисти, керівники творчих об’єднань. Кількість засідань педагогічної ради становить не менше чотирьох на рік.
Головою ради є директор ЦДЮТ.
4.8. Педагогічна рада:
- розглядає питання організації та здійснення навчально-виховного процесу, масової та методичної роботи;
- обговорює і рекомендує до затвердження річний план роботи;
- сприяє розвитку творчої ініціативи педагогів, впровадженню досягнень науки і передового педагогічного досвіду в навчально-виховний процес;
-  приймає рішення з інших питань професійної діяльності педагогічних працівників.
Члени педагогічної ради мають право вносити на розгляд будь-які питання, пов’язані з навчально-виховним процесом.
4.9. Для вдосконалення форм і методів навчально-виховної роботи розвитку творчої ініціативи педагогічного колективу за рішенням педагогічної ради при ЦДЮТ можуть створюватись на громадських засадах координаційно-методичної ради.
 
V.  Фінансова та господарська діяльність, матеріально-технічна база ЦДЮТ
5.1. Фінансово-господарська діяльність ЦДЮТ здійснюється за рахунок бюджетних асигнувань, залучених коштів та на основі його кошторису.
5.2. Джерелами формування коштів ЦДЮТ є:
- кошти засновника;
- кошти місцевого бюджету;
- кошти, одержані від громадян за надання їм платіжних послуг у галузі освіти;
- кошти, одержані за виконання творчих, науково-дослідних та інших робіт на замовлення підприємств, установ, організацій;
- доходи від надання в оренду приміщень, обладнання та іншого майна за погодженням із Засновником;
- доходи від діяльності підприємницьких структур, що створюються ЦДЮТ для реалізації статутних цілей;
- добровільні внески і передані матеріальні цінності від підприємств, установ, організацій та окремих громадян, іноземних юридичних та фізичних осіб;
- прибуток від реалізації виробів, виготовлених учнями і працівниками ЦДЮТ;
- прибуток від реалізації застарілого, зношеного устаткування, обладнання тощо;
- інші надходження, не заборонені чинним законодавством.
Обсяг бюджетних асигнувань не залежить від наявності інших джерел фінансування ЦДЮТ. Бюджетні асигнування на основі та позабюджетні кошти, не використані у поточному фінансовому році, не підлягають вилученню на умови виконання ЦДЮТ розрахункових показників його розвитку, якщо інше не передбачено законодавством.
5.3. Платні послуги надаються в основному за профілями діяльності ЦДЮТ відповідно до укладених ними договорів, згідно норм діючого законодавства.
Платні послуги надаються за договірними цінами. Встановлення  планових завдань ЦДЮТ на розвиток платних послуг у будь-якій формі забороняється.
5.4. ЦДЮТ, діяльність якого фінансується за рахунок бюджету, платежів (відрахування) у державний бюджет не проводить.
5.5. ЦДЮТ при здійсненні фінансово-господарської діяльності має право:
- користуватися пільгами, встановленими чинним законодавством для закладів державної системи освіти, в тому числі по оподаткуванню;
- отримувати будинки, споруди, обладнання, транспортні засоби тощо для органів державної влади, підприємств, установ, організацій, окремих громадян;
- залишати у своєму розпорядженні і використовувати для розвитку матеріально-технічної бази кошти від надання в оренду приміщень, реалізації в установленому порядку обладнання, інвентаря тощо;
- розвивати власну матеріальну базу, мережу спортивно-оздоровчих, профільних таборів, туристичних баз;
- здійснювати інші дії, що не суперечать чинному законодавству та Статуту.
5.6. Бухгалтерський облік у ЦДЮТ здійснюється централізованою бухгалтерією при управлінні гуманітарної політики Ратнівської селищної ради.
Головний розпорядник коштів – управління гуманітарної політики Ратнівської селищної ради.
Діловодство ЦДЮТ організовується відповідно до встановленого Міністерством освіти і науки України порядку.
Звітність ЦДЮТ подається відповідно до державних вимог обліку і статистики в установах освіти.
Контроль за фінансово-господарською діяльністю ЦДЮТ здійснюється відповідними державними органами, Засновником, а також уповноваженими ними особами.
5.7. Матеріально-технічна база ЦДЮТ з учбового приміщення ЦДЮТ, господарських приміщень, устаткування, обладнання, іншого майна, що належить йому на правах оперативного управління.
5.8. Відповідно до чинного законодавства ЦДЮТ безкоштовно користується земельною ділянкою, на якій він розташований, несе відповідальність за раціональне використання і відновлення природних ресурсів.
5.9. Збитки, заподіяні ЦДЮТ в результаті порушення його майна іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.
 
VІ. Міжнародні зв’язки
 6.1. ЦДЮТ, відповідно до чинного законодавства, має право укладати угоди про співробітництво з освітніми закладами, окремими громадянами зарубіжних країн, науковими установами, організаціями, фондами, товариствами, встановлювати прямі міжнародні зв’язки на основі самостійно укладених угод про обмін творчими учнівськими колективами, створювати у встановленому порядку спільні заклади, навчально-виховні центри, проводити спільні заходи, визначені Статутом тощо.
6.2. ЦДЮТ може у встановленому порядку одержувати право на зовнішньо-економічну діяльність та укладати угоди.
 
VІІ.  Контроль за діяльністю ЦДЮТ
7.1. ЦДЮТ безпосередньо підпорядкований і підзвітний Ратнівській селищній раді.
7.2. Основною формою контролю з боку засновника за діяльністю ЦДЮТ є атестація, що проводиться відповідно до чинного законодавства.
7.3. Контроль за діяльністю ЦДЮТ щодо забезпечення належного рівня позашкільної додаткової освіти, навчання і виховання дітей за інтересами здійснюється органом управління.
 Зміст, форми, періодичність контролю, не пов’язаного з навчально-виховним процесом, встановлюється Засновником. 
 
VІІІ. Заключні положення
8.1. Ліквідація та реорганізація ЦДЮТ проводиться за рішенням Засновника і здійснюється відповідно до чинного законодавства.
8.2. При реорганізації і ліквідації ЦДЮТ звільненим працівникам гарантується дотримання їхніх прав та врахування інтересів відповідно до трудового законодавства.
8.3. Умови, які не передбачені цим Статутом регламентуються чинним законодавством України та нормативно-правовими актами Ратнівської селищної ради.