ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 5/12


                                             ПРОЄКТ
РАТНІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ВОСЬМЕ СКЛИКАННЯ
 
РІШЕННЯ
02 березня 2021 року                           смт Ратне                                                 № 5/   
                 
Про зміну засновника та затвердження Статуту навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня-дитячий садок» с. Прохід у новій редакції
 
Відповідно до статей 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», керуючись статтею 89 Цивільного кодексу України, враховуючи рішення Ратнівської селищної ради від 15.12.2020 року № 2/12 «Про реорганізацію шляхом приєднання юридичної особи Прохідської сільської ради», з метою створення умов для надання на належному рівні освітніх послуг мешканцям Ратнівської територіальної громади, Ратнівська селищна рада
 
ВИРІШИЛА:
 
1. Змінити засновника навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня-дитячий садок» с. Прохід (код ЄДРПОУ 21748027) з Прохідської сільської ради (код ЄДРПОУ 04526288) на Ратнівську селищну раду (код ЄДРПОУ 04334695).
2. Затвердити Статут навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня-дитячий садок» с. Прохід у новій редакції (додається).
3. Директору навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня-дитячий садок» с. Прохід Петручик М.М. провести державну реєстрацію змін до установчих документів в державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, згідно з вимогами чинного законодавства.
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань освіти, культури, депутатської діяльності та етики, захисту прав людини, дотримання регламенту, законності, правопорядку, боротьби із злочинністю та у справах сім’ї, молоді та спорту.
 
Селищний голова                                                                               Віталій БІРУК
Віра Чернуха 0977557652
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення селищної ради
від __.03.2021 року № 5/
 
 
 
 
 
СТАТУТ
навчально-виховного комплексу
«загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня-дитячий садок»
с. Прохід
(нова редакція)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

І. Загальні положення
1.1. Навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня-дитячий садок» с. Прохід створений 01 лютого 1997 року згідно рішення виконкому Прохідської сільської ради від 01 лютого 1997 року № 4. Навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня-дитячий садок» с. Прохід є правонаступником загальноосвітньої школа І-ІІІ ступеня с. Прохід та Прохідського дитячого садка-ясел і перебуває у власності Ратнівської селищної ради. Органом управління закладом є управління гуманітарної політики Ратнівської селищної ради.
1.2. Юридична адреса: 44108, вул. Шкільна, 7, с. Прохід Ратнівського району Волинської області.
1.3. Навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня-дитячий садок» с. Прохід (далі - НВК) є юридичною особою, має печатку, штамп, ідентифікаційний номер, може мати рахунок в банку.
1.4. Засновником НВК є Ратнівська селищна рада (далі – Засновник).
1.5. Головною метою НВК є забезпечення реалізації права громадян на  здобуття дошкільної та повної загальної середньої освіти.
1.6. Головними завданнями НВК є:
- забезпечення реалізації права громадян на дошкільну та повну загальну середню освіту в  обсязі державних стандартів, розвитку їх творчих здібностей і  нахилів;
- забезпечення всебічного розвитку, навчання, виховання, виявлення обдарувань, соціалізації особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і здобуття освіти упродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності, дбайливого ставлення до родини, своєї країни, довкілля, спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству;
- виховання громадянина України;
- виховання поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
- формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;
- виховання в здобувачів освіти поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків
людини і громадянина;
- розвиток особистості вихованця та учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
- реалізація права здобувачів освіти на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
- виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я вихованців та учнів;
- створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу. людину і суспільство;
- створення умов для здобуття повної загальної середньої освіти на рівні державних стандартів.
1.7. НВК у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами  України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту»,  Положенням про навчально-виховний комплекс, затвердженим постановою  Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 року № 306, іншими нормативно-правовими  актами, власним Статутом.
1.8. НВК самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї  компетенції, передбаченої законодавством України, та власним Статутом.
1.9. НВК несе відповідальність перед собою, суспільством і державою за:
- безпечні умови освітньої діяльності;
- дотримання державних стандартів освіти;
- дотримання договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов'язань за  міжнародними угодами;
- дотримання фінансової дисципліни.
1.10. У НВК мовою освітнього процесу є державна мова. У 10-11 (12) класах запроваджується профільне навчання.
1.11. НВК має право:
- проходити в установленому порядку державну атестацію;
- визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу за погодженням із Засновником;
- визначати варіативну складову робочого навчального плану;
- в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;
- спільно з закладами вищої освіти, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить  законодавству України;
- використовувати різні форми морального і  матеріального заохочення до учасників освітнього  процесу;
- бути розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з законодавством України та власним статутом;
- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;
- залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством  України;
- розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних  підрозділів;
- спрямовувати кошти НВК на будівництво або благоустрій соціально-побутових об'єктів;
- здійснювати капітальне будівництво і реконструкції, капітальний ремонт на основі договорів підряду чи  господарським способом;
- встановлювати форму для учнів;
- встановлювати форми, методи і засоби організації освітнього процесу в класах із профільним  навчанням.
1.12. У НВК створюються та функціонують: методичні об'єднання, творчі  групи, психолого-педагогічна служба.
1.13. Медичне обслуговування учнів та вихованців, відповідні умови для  його організації забезпечуються Засновником, комунальним підприємством «Ратнівський центр первинної медичної допомоги» Ратнівської селищної ради, фельдшерсько-акушерським  пунктом с. Прохід та медичним працівником НВК.
1.14. Взаємовідносини НВК з юридичними і фізичними особами  визначаються угодами, що укладені між ними.
1.15. НВК складається з двох підрозділів - дошкільного та шкільного.  Дошкільний підрозділ забезпечує належний рівень дошкільної освіти дітей віком від 3 до 6 років відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.
Шкільний підрозділ забезпечує відповідний рівень загальноосвітньої  підготовки здобувачів освіти згідно з вимогами Державного стандарту загальної середньої  освіти.
1.16. Кількість дошкільних груп, класів у НВК встановлюється  Засновником на підставі нормативів їх наповнюваності, затверджених  Міністерством освіти і науки України (далі – МОН України) за погодженням з  Міністерством фінансів України, відповідно до поданих заяв батьків або осіб, які  їх замінюють, та санітарно-гігієнічних норм.
1.17. Прийом та зарахування здобувачів освіти (вихованців, учнів) до НВК здійснюється на  безконкурсній основі.
 
II. Організація освітнього процесу
 2.1. НВК планує свою роботу самостійно, відповідно до перспективного  та річного плану.
В плані роботи відображаються найголовніші питання роботи НВК,  визначаються перспективи його розвитку.
План роботи затверджується радою закладу освіти.
 2.2. Основним документом, що регулює освітній процес у закладі освіти, є  освітня програма, яка  розробляється на основі відповідної типової освітньої програми або освітніх програм, розроблених суб’єктами освітньої діяльності, науковими установами, фізичними чи юридичними особами і затверджених центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти відповідно до вимог чинного законодавсва.
 Освітня програма НВК схвалюється педагогічною радою НВК та затверджується його керівником.
 Освітня програма НВК містить навчальний план, що ґрунтується на одному з варіантів типових навчальних планів відповідної типової освітньої програми і може передбачати перерозподіл годин (у визначеному типовим навчальним планом обсязі) між обов’язковими для вивчення навчальними предметами (крім державної мови) певної освітньої галузі, які можуть вивчатися окремо та/або інтегровано з іншими навчальними предметами.
На основі визначеного в освітній програмі закладу освіти навчального плану педагогічна рада складає, а його керівник затверджує річний навчальний план (один або декілька), в якому конкретизується перелік навчальних предметів (інтегрованих курсів), обов’язкових для вивчення, вибіркових (за вибором учнів) освітніх компонентів, зокрема, навчальних предметів, курсів, інтегрованих курсів, та кількість навчальних годин на тиждень (та/або кількість годин на навчальний рік), із  конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання. У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад  уроків (щоденний, тижневий) та режим роботи (щоденний, річний).
2.3. Відповідно до освітньої програми педагогічні працівники НВК самостійно добирають програми, підручники, навчальні  посібники, що мають гриф МОН України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що  мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні  державних стандартів.
2.4. Основною формою здобуття освіти в НВК є інституційна (очна (денна)). Можливі й інші форми здійснення освітнього процесу, що не суперечать чинному законодавству.
2.5. Зарахування учнів та вихованців до НВК здійснюється за наказом  директора на підставі особистої заяви (для неповнолітніх — заяви батьків або  осіб, які їх замінюють) або направлень відповідних органів управління  освітою, а також свідоцтва про народження (копії), паспорта, медичної  довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей,  які вступають до першого класу).
У разі потреби, учень чи вихованець може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого закладу освіти. Переведення учнів до іншого закладу освіти  здійснюється за наявності особової справи учня встановленого МОН України зразка.
 Кількість учнів у класі (наповнюваність класу) закладу освіти не може становити менше 5 учнів та більше:
 24 учнів, які здобувають початкову освіту;
 30 учнів, які здобувають базову чи профільну середню освіту.
Умовами зарахування учнів до профільних класів є перш за все бажання  учнів, рекомендації психолога, співбесіда. Для цього створюється постійно діюча  конкурсна (педагогічна) комісія, склад якої затверджується наказом директора  НВК.
Комплектування профільних класів завершується до 25 серпня. До профільних класів учні зараховуються наказом директора НВК, що видається на  підставі рекомендацій конкурсної комісії.
Зарахування учнів, що перейшли із закладів загальної середньої освіти  аналогічного профілю, у класи з профільним навчанням, проводиться без  додаткового випробування й інших форм оцінювання навчальних досягнень.
Учні профільних класів, які мають початковий рівень навчальних досягнень  (1, 2, 3 бали) з одного з профільних предметів за результатами семестрового,  річного або підсумкового оцінювання, можуть за рішенням педагогічної ради  переводитися до класу загальноосвітнього профілю даного або іншого (за згодою  батьків) закладу загальної середньої освіти.
2.6. У НВК для учнів 1-4 класів за бажанням їхніх батьків або осіб, які їх  замінюють, при наявності належної навчально-матеріальної бази,  педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу можуть створюватись  групи продовженого дня.
Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей із них  здійснюється наказом директора закладу освіти на підставі заяви батьків  (осіб, які їх замінюють).
Встановлюється такий порядок комплектування груп продовженого дня: від  кожної паралелі класів по 30 учнів.
Організація роботи груп продовженого дня відбувається відповідно до  чинних  інструкцій МОН України.
2.7. Освітній процес у НВК організовується в межах навчального року, що розпочинається у День знань - 1 вересня, триває не менше 175 навчальних днів і закінчується не пізніше 1 липня наступного року. Якщо 1 вересня припадає на вихідний день, навчальний рік розпочинається у перший за ним робочий день.
Структура і тривалість навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними, форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною радою НВК у межах часу, передбаченого освітньою програмою, відповідно до обсягу навчального навантаження, встановленого відповідним навчальним планом, та з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей тощо.
Питання поділу навчального року на семестри, тривалість оздоровчого  періоду визначаються Наказами та Інструкціями МОН України.
 2.8. Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності  забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).
 2.9. За погодженням з управлінням гуманітарної політики Ратнівської селищної ради, з урахуванням місцевих умов, специфіки та профілю закладу освіти запроваджується графік канікул. Тривалість канікул протягом навчального року не може становити менше 30 календарних днів, якщо інше не визначено МОН України.
 2.10. Безперервна навчальна діяльність учнів НВК не може перевищувати 35 хвилин (для 1 року навчання), 40 хвилин (для 2-4 років навчання), 45 хвилин (5-12 років навчання), крім випадків, визначених законодавством.
2.11. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається  розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується радою НВК і затверджується  директором.
Тижневий режим роботи НВК затверджується у розкладі навчальних занять. Крім різних форм обов'язкових навчальних занять, у НВК проводяться  індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що  передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів 
Здобувачів освіти та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.
Навчальні заняття в профільних класах проводяться як в основній  традиційній формі – уроку, так і у вигляді лекцій, семінарських і лабораторно-практичних занять, диспутів, навчально-виробничих екскурсій тощо.
Освітній процес у профільних класах здійснюють найбільш досвідчені і творчі педагогічні працівники НВК. Також можуть залучатися викладачі закладів вищої освіти, які мають відповідну кваліфікаційну  категорію, наукову ступінь, вчене або педагогічне звання.
2.12. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету  визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних  вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.
2.13. Кожен учень має право на справедливе, неупереджене, об’єктивне, незалежне, недискримінаційне та доброчесне оцінювання результатів його навчання незалежно від виду та форми здобуття ним освіти.
 Основними видами оцінювання результатів навчання учнів є формувальне, поточне, підсумкове (тематичне, семестрове, річне) оцінювання, державна підсумкова атестація, зовнішнє незалежне оцінювання.
 Формувальне, поточне та підсумкове оцінювання результатів навчання учнів на предмет їх відповідності вимогам навчальної програми, вибір форм, змісту та способу оцінювання здійснюють педагогічні працівники НВК.
Підсумкове оцінювання результатів навчання учнів за сімейною (домашньою) формою здійснюється не менше двох разів на рік.
Річне оцінювання та державна підсумкова атестація здійснюються за системою оцінювання, визначеною законодавством, а результати такого оцінювання відображаються у свідоцтві досягнень, що видається учневі щороку у разі переведення його на наступний рік навчання.
2.14. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання  доводяться до відома учнів класним керівником (головою атестаційної комісії).
2.15. Учні переводяться на наступний рік навчання після завершення навчального року відповідно до Порядку переведення учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти до наступного класу, затвердженого наказом МОН України від 14.07.2015 року № 762 (у редакції наказу МОН України від 08 травня 2019 року № 621), крім випадків, визначених чинним законодавством.
Рішення про переведення учнів, які здобувають освіту за сімейною (домашньою) формою здобуття освіти, приймається з урахуванням результатів навчання.
Учні, які здобули початкову освіту та/або базову середню освіту та продовжують навчання у НВК, переводяться на наступний рік навчання в порядку, визначеному чинним законодавством.
 2.16. Оцінювання відповідності результатів навчання учнів, які завершили здобуття початкової, базової середньої чи профільної середньої освіти, вимогам державних стандартів здійснюється шляхом державної підсумкової атестації.
Кожен учень має пройти державну підсумкову атестацію за кожний рівень повної загальної середньої освіти з державної мови, математики та інших предметів, визначених центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки, крім випадків, визначених законодавством.
У разі відсутності результатів річного оцінювання та/або державної підсумкової атестації після завершення навчання за освітньою програмою закладу освіти учень має право до початку нового навчального року пройти річне оцінювання та/або державну підсумкову атестацію. У разі повторного непроходження річного оцінювання та/або державної підсумкової атестації педагогічна рада НВК спільно з батьками учня до початку нового навчального року вирішує питання про визначення форми та умов подальшого здобуття таким учнем повної загальної середньої освіти.
Зміст, форми і порядок проведення державної підсумкової атестації визначаються і затверджуються МОН України.
2.17. Державна підсумкова атестація у профільних класах проводиться у  порядку, встановленому МОН України.
 2.18. Після завершення навчання за освітньою програмою відповідного рівня повної загальної середньої освіти незалежно від форми її здобуття та на підставі результатів річного оцінювання і державної підсумкової атестації учні отримують такі документи про освіту:
свідоцтво про початкову освіту;
свідоцтво про базову середню освіту;
свідоцтво про повну загальну середню освіту.
У документах про освіту результати підсумкового оцінювання визначаються за системою оцінювання, визначеною законодавством.
 2.19. За особливі успіхи у навчанні, дослідницькій, пошуковій, науковій діяльності, культурних заходах, спортивних змаганнях тощо до учнів можуть застосовуватися різні види морального та/або матеріального заохочення і відзначення.
 Види та форми заохочення і відзначення учнів у НВК визначаються установчими документами закладу освіти та/або положенням про заохочення і відзначення учнів, що затверджується педагогічною радою закладу освіти. До видів заохочення і відзначення учнів, зокрема, може бути віднесено нагородження похвальним листом, грамотою, золотою чи срібною медаллю.
  Рішення про заохочення (відзначення) учня приймає педагогічна рада НВК.
  Рішення про заохочення (відзначення) учнів приймаються з дотриманням принципів об’єктивності, справедливості, з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей учнів.
  Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, громадські об’єднання, юридичні, фізичні особи можуть заохочувати та відзначати академічні та інші досягнення учнів.
2.20. Освітній  процес у дошкільному підрозділі НВК  здійснюється за програмами розвитку, виховання і навчання дітей дошкільного  віку, затвердженими МОН України.
 
III. Учасники освітнього процесу
 3.1.  Учасниками освітнього процесу в НВК є:
 - здобувачі освіти (вихованці дошкільного відділення, учні);
 - педагогічні працівники;
 - інші працівники закладу освіти;
 - батьки учнів;
 - асистенти дітей (у разі їх допуску відповідно до вимог частини 7 статті 26 Закону України «Про повну загальну середню освіту»).
 Залучення будь-яких інших осіб до участі в освітньому процесі (проведення навчальних занять, лекцій, тренінгів, семінарів, майстер-класів, конкурсів, оцінювання результатів навчання тощо) здійснюється за рішенням керівника закладу освіти. Відповідальність за зміст таких заходів несе керівник закладу освіти.
3.2. Права і обов'язки учнів та вихованців, педагогічних та інших   працівників визначаються чинним законодавством та цим Статутом.
3.3.  Здобувачі освіти мають право на:
  • навчання впродовж життя та академічну мобільність;
  • індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;
  • якісні освітні послуги;
  • справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
  • відзначення успіхів у своїй діяльності;
  • свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, діяльності тощо;
  • безпечні та нешкідливі умови навчання;
  • повагу людської гідності;
  • захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;
  • користування бібліотекою, навчальною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;
  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
  • трудову діяльність у позанавчальний час;
  • особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;
  • інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.
3.4. Здобувачі освіти зобов’язані:
  • виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;
  • поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
  • відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
  • дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти.
  добувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.
  3.5.  На посади педагогічних працівників приймаються особи, які мають педагогічну освіту, вищу освіту та/або професійну кваліфікацію, вільно володіють державною мовою (для громадян України) або володіють державною мовою в обсязі, достатньому для спілкування (для іноземців та осіб без громадянства), моральні якості та фізичний і психічний стан здоров’я яких дозволяють виконувати професійні обов’язки.
 Педагогічні працівники мають права, визначені Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», законодавством, колективним договором, трудовим договором та/або установчими документами закладу освіти.
  3.6.  Педагогічні працівники НВК приймаються на роботу за трудовими договорами відповідно до вимог Закону України «Про повну загальну середню освіту» та законодавства про працю.
 Педагогічні працівники, які досягли пенсійного віку та яким виплачується пенсія за віком, працюють на основі трудових договорів, що укладаються строком від одного до трьох років.
3.7. Педагогічні працівники мають право на:
  • академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
  • педагогічну ініціативу;
  • розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проєктів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;
  • користування бібліотекою, навчальною, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;
  • підвищення кваліфікації, перепідготовку;
  • вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;
  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
  • відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
  • справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
  • захист професійної честі та гідності;
  • індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти;
  • безпечні і нешкідливі умови праці;
  • подовжену оплачувану відпустку;
  • участь у громадському самоврядуванні закладу освіти;
  • участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти.
Відволікання педагогічних працівників від виконання  професійних  обов'язків не допускається, за винятком випадків, передбачених законодавством.
3.8. Педагогічні працівники зобов'язані:
  • дотримуватися принципів дитиноцентризму та педагогіки партнерства у відносинах з вихованцями, учнями та їхніми батьками;
  • виконувати обов’язки, визначені Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», іншими актами законодавства, установчими документами закладу освіти, трудовим договором та/або їхніми посадовими інструкціями;
  • забезпечувати єдність навчання, виховання та розвитку вихованців, учнів, а також дотримуватися у своїй педагогічній діяльності інших принципів освітньої діяльності, визначених статтею 6 Закону України «Про освіту»;
  • використовувати державну мову в освітньому процесі відповідно до вимог Закону України «Про повну загальну середню освіту»;
  • володіти навичками з надання домедичної допомоги дітям;
  • постійно підвищувати свою педагогічну майстерність;
    • виконувати  накази  і  розпорядження директора НВК,  органів управління освітою;
    • брати участь у роботі педагогічної ради.
3.9.  У НВК обов'язково проводиться атестація педагогічних працівників. Атестація здійснюється, як правило, один раз на п'ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого МОН України.
3.10. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, правила внутрішнього розпорядку НВК, не виконують посадових обов'язків,    умови колективного  договору (контракту) або за результатами атестації не   відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.
3.11.  Батьки здобувачів освіти мають право:
  • захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;
  • звертатися до закладу освіти, органу управління освітою з питань освіти;
  • обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;
  • брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;
  • завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;
  • брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;
  • отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності.
3.12.  Батьки здобувачів освіти зобов’язані:
  • виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
  • сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
  • дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
  • формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
  • виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
  • дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).
3.13. Представники громадськості мають право:
  • обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в закладі освіти;
  • керувати учнівськими об'єднаннями за інтересами і гуртками, секціями;
  • сприяти   покращенню   матеріально-технічної  бази,   фінансовому   забезпеченню закладу освіти;
  • проводити консультації для педагогічних працівників;
  • брати участь в організації освітнього процесу.
 3.14. Представники громадськості зобов'язані:
  • дотримуватися статуту закладу освіти,
  • виконувати накази та розпорядження директора НВК, рішення органів громадського самоврядування,
  • захищати здобувачів освіти (учнів, вихованців) від всіляких форм фізичного та психічного насильства;
  • пропагувати    здоровий    спосіб    життя,    шкідливість    вживання    алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.
3.15. Заклад освіти на підставі письмових звернень батьків дітей з особливими освітніми потребами утворює інклюзивні та/або спеціальні класи у порядку, визначеному чинним законодавством.
Організація інклюзивного навчання у НВК здійснюється у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.
 Потреба учня з особливими освітніми потребами в індивідуальній програмі розвитку, індивідуальному навчальному плані визначається згідно з висновком інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини з урахуванням Міжнародної класифікації функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я дітей і підлітків.
 Відповідно до індивідуальних особливостей освітньої діяльності для кожного учня з особливими освітніми потребами, який навчається в інклюзивному класі, у порядку, визначеному законодавством, складаються індивідуальна програма розвитку та індивідуальний навчальний план (за потреби).
 Індивідуальна програма розвитку визначає перелік необхідних дитині психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг, що надаються індивідуально та/або в груповій формі.
 Особистісно-орієнтоване спрямування освітнього процесу для учня з особливими освітніми потребами забезпечує асистент вчителя.
  В освітньому процесі соціальні потреби учнів з особливими освітніми потребами забезпечуються асистентом учня - соціальним робітником, одним із батьків учня або уповноваженою ними особою.
  Рішення про допуск асистента учня до участі в освітньому процесі приймає директор НВК на основі укладення відповідного договору між закладом освіти та асистентом учня за згодою батьків.
 
IV. Управління НВК
 4.1. Управління НВК здійснюється його Засновником та управлінням гуманітарної політики Ратнівської селищної ради.
Безпосереднє керівництво закладом освіти здійснює його директор.
Директором може бути тільки громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як 3 роки.
Директор НВК обирається на посаду за результатами конкурсу, що проводиться відповідно до вимог Закону України «Про повну загальну середню освіту» та положення про конкурс, затвердженого Засновником або уповноваженим ним органом (посадовою особою).
 Призначення та звільнення заступників директора здійснюється  з дотриманням чинного законодавства.
4.2.   Вищим  органом  громадського  самоврядування  НВК  є загальні збори колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.
Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:
  • працівників  закладу освіти — зборами трудового колективу;
  • учнів закладу освіти другого-третього ступеня — класними зборами;
  • батьків, представників громадськості — класними батьківськими зборами.
Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Визначається така кількість делегатів: від працівників навчального закладу 25, учнів 25, батьків і представників громадськості 25.
Термін їх повноважень становить 2 роки.
Загальні збори правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.
Право скликати збори мають голова ради НВК, учасники зборів, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор НВК, Засновник.
Загальні збори:
  • обирають раду закладу освіти, її голову, встановлюють термін їх повноважень;
  • заслуховують звіт директора і голови ради навчального закладу;
  • розглядають питання освітньої, методичної і фінансово-господарської діяльності навчального закладу;
  • затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності НВК;
  • приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.
4.3.  У період між загальними зборами діє рада закладу освіти.
4.3.1. Метою діяльності ради є:
  • сприяння демократизації і гуманізації освітнього процесу;
  • об'єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку НВК та удосконалення освітнього процесу;
  • формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління НВК;
  • розширення колегіальних форм управління НВК;
  • підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов'язаних з організацією освітнього процесу.
4.3.2.  Основними завданнями ради є:
  • підвищення ефективності освітнього процесу у взаємодії з сім'єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;
  • визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку НВК та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню освітнього процесу;
  • формування навичок здорового способу життя;
  • створення належного педагогічного клімату в НВК;
  • сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та вихованців  та набуття ними соціального досвіду;
  • підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;
  • сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів та вихованців;
  • підтримка    громадських    ініціатив    щодо    створення    належних    умов і вдосконалення процесу навчання та виховання учнів;
  • ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов'язковості повної загальної середньої освіти;
  • стимулювання морального та матеріального заохочення  учнів  та вихованців, сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;
  • зміцнення партнерських зв'язків між родинами учнів і вихованців та НВК з метою забезпечення єдності освітнього процесу.
 4.3.3. До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів II—III ступенів навчання, батьків і громадськості. Представництво в раді й загальна її чисельність визначаються загальними зборами НВК.
Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно загальними зборами.
На чергових виборах склад ради оновлюється не менше ніж на третину,
4.3.4. Рада НВК діє на засадах:
  • пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;
  • дотримання вимог законодавства України;
  • колегіальності ухвалення рішень;
  • добровільності і рівноправності членства;
  • гласності.
Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік.
Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора НВК, Засновника, а також членами ради.
Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів.
У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради.
Рішення ради, що не суперечать чинному законодавству та Статуту НВК, доводяться в 7-й денний термін до відома педагогічного колективу, учнів та вихованців, батьків, або осіб, які їх замінюють та громадськості.
У разі незгоди адміністрації НВК з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання.
До   складу   комісії  входять   представники   органів   громадського   самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету НВК.
4.3.5. Очолює раду школи голова, який обирається із складу ради.
Голова ради може бути членом педагогічної ради. Головою ради не можуть бути директор НВК та його заступники. Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються радою.
Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності закладу освіти, пов'язаної з організацією освітнього процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.
4.3.6. Рада НВК:
  • організовує виконання рішень загальних зборів;
  • вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, профільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;
  • спільно  з   адміністрацією  розглядає   і  затверджує  план  роботи  НВК  та здійснює контроль за його виконанням;
  • разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту школи;
  • погоджує режим роботи НВК;
  • сприяє формуванню мережі класів школи НВК, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;
  • погоджує   рішення   спільно   з   педагогічною  радою   про   представлення   до нагородження випускників закладу освіти золотою медаллю «За особливі успіхи в навчанні» або срібною медаллю «За успіхи в навчанні» та нагородження учнів похвальними листами «За високі досягнення у навчанні» та похвальними   грамотами   «За   особливі   досягнення   у   вивченні   окремих предметів»;
  • разом   із   педагогічною   радою   визначає   доцільність   вибору   навчальних предметів   варіативної   частини   робочих   навчальних   планів,   враховуючи можливості, потреби учнів (вихованців), а також тенденції розвитку регіону, суспільства і Держави;
  • погоджує освітню програму на кожний навчальний рік;
  • заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань освітньої та фінансово-господарської діяльності;
  • бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій педагогічним працівникам;
  • виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями та вихованцями;
  • виступає ініціатором проведення добродійних акцій;
  • вносить  на розгляд  педагогічної ради пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу;
  • ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;
  • сприяє    створенню    та    діяльності    центрів    дозвілля,    а    також    залучає громадськість,   батьків   (осіб,   які   їх   замінюють)   до   участі   в   керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з учнями та вихованцями;
  • вносить пропозиції щодо розподілу і контролює кошти фонду загального   обов'язкового  навчання, приймає рішення про надання матеріальної допомоги учням та вихованцям;
  • розглядає питання родинного виховання;
  • бере  участь, за згодою батьків або  осіб,  які  їх  замінюють,  в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально-економічних умовах;
  • сприяє педагогічній освіті батьків;
  • сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;
  • розглядає питання здобуття обов'язкової загальної середньої освіти учнями ;
  • організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів та вихованців;
  • розглядає звернення учасників освітнього процесу з питань роботи НВК;
  • вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу;
  • може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій та зміст їх роботи визначаються радою.
4.4. При  закладі освіти за рішенням Засновника або уповноваженого ним органу може створюватися і діяти піклувальна рада.
 4.5. Піклувальна рада сприяє виконанню перспективних завдань розвитку НВК, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, громадськістю, громадськими об’єднаннями, юридичними та фізичними особами.
 4.5.1. Піклувальна рада:
  • аналізує та оцінює діяльність закладу загальної середньої освіти і його керівника;
  • розробляє пропозиції до стратегії та перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти та аналізує стан їх виконання;
  • сприяє залученню додаткових джерел фінансування, що не заборонені законом;
  • проводить моніторинг виконання кошторису закладу освіти і вносить відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу загальної середньої освіти;
  • має право звернутися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти щодо проведення позапланового інституційного аудиту закладу освіти;
  • може вносити засновнику закладу освіти подання про заохочення керівника закладу освіти або притягнення його до дисциплінарної відповідальності з підстав, визначених законом;
  • здійснює інші повноваження, визначені установчими документами закладу освіти.
 4.5.2. Склад піклувальної ради формується Засновником або уповноваженим ним органом з урахуванням пропозицій органів управління закладу освіти, органів громадського самоврядування закладу освіти, депутатів Ратнівської селищної ради.
 До складу піклувальної ради не можуть входити учні та працівники НВК.
 4.5.3.  Піклувальна рада є колегіальним органом. Засідання піклувальної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її затвердженого складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її затвердженого складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови піклувальної ради є визначальним. Рішення піклувальної ради оформлюються протоколом її засідання, який підписують головуючий на засіданні та секретар.
4.5.4. Члени піклувальної ради мають право брати участь у роботі колегіальних органів управління НВК з правом дорадчого голосу.
4.5.5. Піклувальна рада діє на підставі Положення, затвердженого Засновником НВК.
4.6. Директор НВК має право:
  • діяти від імені закладу без довіреності та представляти заклад у відносинах з іншими особами;
  • підписувати документи з питань освітньої, фінансово-господарської та іншої діяльності закладу;
  • приймати рішення щодо діяльності закладу в межах повноважень, визначених законодавством та строковим трудовим договором, у тому числі розпоряджатися в установленому порядку майном закладу та його коштами;
  • призначати на посаду, переводити на іншу посаду та звільняти з посади працівників закладу освіти, визначати їхні посадові обов’язки, заохочувати та притягати до дисциплінарної відповідальності, а також вирішувати інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог законодавства;
  • визначати режим роботи закладу;
  • ініціювати перед Засновником або уповноваженим ним органом питання щодо створення або ліквідації структурних підрозділів;
  • видавати відповідно до своєї компетенції накази і контролювати їх виконання;
  • укладати угоди (договори, контракти) з фізичними та/або юридичними особами відповідно до своєї компетенції;
  • звертатися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти із заявою щодо проведення позапланового інституційного аудиту, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або громадської акредитації закладу;
  • приймати рішення з інших питань діяльності закладу освіти.
4.7.  Директор НВК зобов’язаний:
  • виконувати Закони України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та інші акти законодавства, а також забезпечувати та контролювати їх виконання працівниками закладу, зокрема в частині організації освітнього процесу державною мовою;
  • планувати та організовувати діяльність закладу загальної середньої освіти;
  • розробляти проєкт кошторису та подавати його засновнику або уповноваженому ним органу на затвердження;
  • надавати щороку засновнику пропозиції щодо обсягу коштів, необхідних для підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • організовувати фінансово-господарську діяльність закладу загальної середньої освіти в межах затвердженого кошторису;
  • забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку закладу загальної середньої освіти;
  • затверджувати правила внутрішнього розпорядку закладу;
  • затверджувати посадові інструкції працівників закладу загальної середньої освіти;
  • організовувати освітній процес та видачу документів про освіту;
  • затверджувати освітню (освітні) програму (програми) закладу світи;
  • створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, в тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану;
  • затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі загальної середньої освіти, забезпечити її створення та функціонування;
  • забезпечувати розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня;
  • контролювати виконання педагогічними працівниками та учнями (учнем) освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану;
  • забезпечувати здійснення контролю за досягненням учнями результатів навчання, визначених державними стандартами повної загальної середньої освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом;
  • створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;
  • сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками;
  • створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю закладу загальної середньої освіти;
  • сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування в закладі загальної середньої освіти;
  • формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя учнів та працівників закладу загальної середньої освіти;
  • створювати в закладі загальної середньої освіти безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;
  • організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню учнів відповідно до законодавства;
  • забезпечувати відкритість і прозорість діяльності закладу загальної середньої освіти, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України», «Про доступ до публічної інформації», «Про відкритість використання публічних коштів» та інших законів України;
  • здійснювати зарахування, переведення, відрахування учнів, а також їх заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності відповідно до вимог законодавства;
  • організовувати документообіг, бухгалтерський облік та звітність відповідно до законодавства;
  • звітувати щороку на загальних зборах (конференції) колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку НВК;
  • виконувати інші обов’язки, покладені на нього законодавством, засновником, установчими документами закладу загальної середньої освіти, колективним договором, строковим трудовим договором.
  Керівник закладу освіти зобов’язаний протягом першого року після призначення на посаду пройти курс підвищення кваліфікації з управлінської діяльності обсягом не менше 90 навчальних годин.
4.8. Обсяг педагогічного навантаження педагогічних працівників    визначається    на    підставі законодавства  директором   НВК, погоджується з профспілковим комітетом і  педагогічною радою НВК.
Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.
Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.
4.9. У НВК створюється постійно діючий дорадчий колегіальний орган — педагогічна рада.
Головою педагогічної ради є директор НВК.
4.10. Педагогічна рада НВК:
  • схвалює стратегію розвитку закладу освіти та річний план роботи;
  • схвалює освітню (освітні) програму (програми), зміни до неї (них) та оцінює результати її (їх) виконання;
  • схвалює правила внутрішнього розпорядку, положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти;
  • приймає рішення щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
  • приймає рішення щодо переведення учнів на наступний рік навчання, їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків, а також щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів та інших учасників освітнього процесу;
  • розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, професійної майстерності, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • приймає рішення щодо визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічного працівника, отриманих ним поза закладами освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою;
  • приймає рішення щодо впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
  • може ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту, громадської акредитації, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або освітньої діяльності закладу загальної середньої освіти;
  • розглядає інші питання, віднесені законом та/або Статутом НВК до її повноважень.
4.11. Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб НВК. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше чотирьох разів на рік.
Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання освітнього процесу.
4.12. У НВК можуть створюватись учнівські та вчительські громадські організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.
 
V. Матеріально-технічна база
5.1. Матеріально-технічна база НВК включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі НВК.
5.2.  Майно НВК належить йому на правах повного господарського відання відповідно до чинного законодавства, рішення про заснування і Статуту НВК та укладених ним угод.
5.3.   НВК,   відповідно   до   чинного   законодавства,   користується   землею,   іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.
5.4. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна НВК проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані НВК внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними   та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.
5.5. Для забезпечення освітнього процесу база НВК складається із навчальних кабінетів, майстерень (комбінованої, обслуговуючої праці тощо), а також спортивного залу, бібліотеки, архіву, кабінету інформаційно-комунікаційних технологій,  їдальні,  приміщення для  інженерно-технічного  та  навчально-допоміжного персоналу, ресурсної кімнати тощо.
5.6. Відповідно до рішення виконкому Прохідської сільської ради                    НВК має земельну ділянку  загальною площею 3,53 га,  де розміщуються навчальні корпуси, спортивний та ігровий  майданчики, господарські будівлі тощо.
 
VI. Фінансово-господарська діяльність
6.1. Фінансово-господарська діяльність НВК здійснюється на основі його кошторису.
6.2. Джерелами формування кошторису НВК є:
  • кошти Засновника;
  • кошти місцевих бюджетів, державного бюджету у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для   забезпечення вивчення предметів в обсязі Державних стандартів освіти;
  • кошти фізичних, юридичних осіб;
  • кошти, отримані за надання платних послуг;
  • доходи від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень, навчально-дослідних ділянок, підсобного господарства, від здачі в оренду приміщень, споруд, обладнання;
  • благодійні внески юридичних і фізичних осіб.
6.3. У НВК створюється фонд загального обов'язкового навчання, який формується з урахуванням матеріально-побутових потреб учнів за рахунок коштів засновників та бюджету в розмірі не менше трьох відсотків витрат на його поточне утримання, а також за рахунок коштів, залучених з інших джерел.
Кошти фонду загального обов'язкового навчання зберігаються на рахунку закладу освіти в установі банку і витрачаються відповідно до кошторису, що затверджується директором НВК.
Облік і використання коштів фонду загального обов'язкового навчання здійснюються НВК згідно з наказом директора, що видається на підставі рішення ради НВК, відповідно до порядку, передбаченого чинним законодавством.
Контроль за правильним використанням коштів фонду загального обов'язкового навчання здійснюють органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування, органи управління освітою.
6.4. НВК має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.
6.5.  НВК може надавати додаткові платні освітні послуги на договірній основі за переліком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.01.1997 р. № 38.
6.6. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в НВК визначається законодавством та нормативно-правовими актами МОН України та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядкований НВК. За рішенням Засновника закладу, бухгалтерський облік може здійснювати самостійно, як розпорядник бюджетних коштів нижчого рівня.
Бухгалтерський облік в закладі освіти здійснюється через централізовану бухгалтерію при управлінні гуманітарної політики Ратнівської селищної ради.
Головним розпорядником коштів є управління гуманітарної політики Ратнівської селищної ради.
6.7. Розподіл отриманих прибутків та доходів НВК серед власників, членів, працівників та інших учасників забороняється. Виключенням є лише заробітна плата працівників та ЄСВ, які нараховуються згідно з чинним законодавством.
6.8. Звітність про діяльність НВК встановлюється відповідно до чинного законодавства.
 
VII. Міжнародне співробітництво
7.1.  НВК, за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проєктів, встановлювати відповідно до чинного законодавства прямі зв'язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.
7.2.   НВК  має  право,   відповідно  до  чинного  законодавства,  укладати   угоди   про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами,  підприємствами, організаціями, громадськими об'єднаннями інших країн.
 
VIII. Контроль за діяльністю закладу освіти
8.1.  Державний нагляд (контроль) за діяльністю НВК здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти.
8.2. Державний нагляд (контроль) здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальними органами, що діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначені Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», та Засновником.
8.3.  Формами заходів державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої освіти є плановий (позаплановий) інституційний аудит, позапланова перевірка, які здійснюються відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту», та згідно з порядками, затвердженими центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
8.4. Перевірки з питань, не пов'язаних з освітньою діяльністю, проводяться Засновником відповідно до чинного законодавства.
 
IX. Реорганізація або ліквідація закладу освіти
9.1.    Рішення   про   реорганізацію   або   ліквідацію   НВК   приймає Засновник.
Реорганізація НВК відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення.
Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною Засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду — ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.
З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління НВК.
9.2.  Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно НВК, виявляє його дебіторів   і   кредиторів   і   розраховується   з   ними,   складає   ліквідаційний   баланс   і представляє його засновнику.
9.3. У випадку реорганізації права та зобов'язання НВК переходять до правонаступників, відповідно до чинного законодавства, або  визначених  закладів освіти.
9.3.1. У разі припинення юридичної особи НВК (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) активи НВК передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховуються до бюджету Ратнівської селищної ради.
 
Х. Заключні положення
10.1. Цей Статут набуває чинності з дня державної реєстрації (перереєстрації).
10.2. Зміни та доповнення до цього Статуту мають юридичну силу, якщо вони відповідають чинному законодавству України, затверджені рішенням Засновника і зареєстровані в установленому законодавством порядку.
10.3. Умови, які не передбачені цим Статутом, регламентуються чинним законодавством України та рішеннями Засновника.