ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 5/13


                                                    ПРОЄКТ
РАТНІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ВОСЬМЕ СКЛИКАННЯ
 
РІШЕННЯ
 
02 березня 2021 року                          смт Ратне                                               № 5/
 
Про зміну засновника та затвердження Статуту загальноосвітньої школи І-ІІ ступеня с. Височне у новій редакції
 
Відповідно до статей 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», керуючись статтею 89 Цивільного кодексу України, враховуючи рішення Ратнівської селищної ради від 12.11.2020 року № 38/2 «Про прийняття у власність Ратнівської селищної ради об’єктів спільної власності громад, сіл, селищ району», з метою створення умов для надання на належному рівні освітніх послуг мешканцям Ратнівської територіальної громади, Ратнівська селищна рада
 
ВИРІШИЛА:
 
  1. Змінити засновника загальноосвітньої школи І-ІІ ступеня с. Височне (код ЄДРПОУ 21748056) з Ратнівської районної ради (код ЄДРПОУ 23251791) на Ратнівську селищну раду (код ЄДРПОУ 04334695).
  2. Затвердити Статут загальноосвітньої школи І-ІІ ступеня с. Височне у новій редакції (додається).
3. Директору загальноосвітньої школи І-ІІ ступеня с. Височне Карпік М.П. провести державну реєстрацію змін до установчих документів в державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, згідно з вимогами чинного законодавства.
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань освіти, культури, депутатської діяльності та етики, захисту прав людини, дотримання регламенту, законності, правопорядку, боротьби із злочинністю та у справах сім’ї, молоді та спорту.
Селищний голова                                                                                Віталій БІРУК
Віра Чернуха 0977557652
 
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення селищної ради
від __.03.2021 року № 5/
 
 
 
 
 
 
 
 
СТАТУТ
загальноосвітньої школи І-ІІ ступеня с. Височне
(нова редакція)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
 
1.1. Загальноосвітня школа І-ІІ ступеня с. Височне (далі – заклад освіти) знаходиться у власності Ратнівської селищної ради. Органом управління у сфері освіти є управління гуманітарної політики Ратнівської селищної ради (надалі – орган управління).
1.2. Заклад освіти є юридичною особою, має круглу гербову печатку, штамп, бланки зі своїм найменуванням, ідентифікаційний номер, може мати рахунки в установах банків та інші реквізити.
Заклад освіти є неприбутковою організацією. Забороняється розподіл отриманих доходів або їх частини серед засновників, членів такої організації, працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб. Доходи закладу освіти використовуються виключно для фінансування видатків на його утримання, реалізації завдань та напрямів діяльності, визначених цим Статутом.
1.3. Найменування закладу освіти:
- повне найменування: Загальноосвітня школа І-ІІ ступеня с. Височне;
- скорочене найменування:  ЗОШ  І-ІІ ступеня с. Височне.
1.4. Юридична адреса закладу освіти: 44112, Волинська область, Ратнівський район, с. Височне, вулиця Шкільна, 3.
1.5. Засновником закладу освіти є Ратнівська селищна рада (надалі – Засновник).
1.6. Головною метою закладу освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття базової загальної середньої освіти.
1.7. Головні завдання закладу освіти:
- забезпечення реалізації права громадян на базову загальну середню освіту;
- виховання громадянина України;
- виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
- формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;
- виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;
- розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
- реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
- виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя збереження і зміцнення здоровя учнів;
-створення умов для здобуття повної загальної середньої освіти на рівні державних стандартів.
1.8. Заклад освіти у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України „Про освіту”, „Про повну загальну середню освіту”, іншими нормативно-правовими актами, цим Статутом.
1.9. Заклад освіти самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України, та цим Статутом.
1.10. Заклад освіти несе відповідальність перед собою, суспільством і державою за:
- безпечні умови освітньої діяльності;
- дотримання державних стандартів освіти;
- дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, в тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;
- дотримання фінансової дисципліни.
1.11. У закладі освіти визначена українська мова навчання і запроваджено поглиблене вивчення української мови.
1.12. Заклад освіти має право:
- визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу;
- визначати шкільний компонент змісту освіти, розробляти і впроваджувати власні програми навчальної та науково-методичної роботи з урахуванням Державних стандартів;
- спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
- використовувати різні форми морального та матеріального заохочення учасників освітнього процесу;
- бути розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з чинним законодавством України та цим Статутом;
- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб;
- залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;
- розвивати власну соціально-культурну базу: мережу спортивно- оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів; 
- вести науково-дослідницьку, пошукову роботу;
- вводити шкільну форму встановленого зразка;
- об’єднувати на підставі спеціальних угод свою діяльність з діяльністю інших підприємств, установ та організацій як в Україні, так і за її межами в межах законодавства;
- надавати платні послуги відповідно до законодавства України.
1.13. У закладі освіти створюються та функціонують:
- методичне об'єднання вчителів суспільно-гуманітарних наук;
- методичне об'єднання вчителів природничих дисциплін;
- методичне об'єднання вчителів початкових класів;
- методичне об'єднання вчителів естетичного циклу та фізичного виховання;
- методичне об'єднання класних керівників та класоводів.
Форми і зміст методичної роботи можуть змінюватися.
1.14. Медичне обслуговування учнів в закладі освіти в період навчання здійснює сестра медична ФАПу та АЗПСМ с. Кортеліси.
1.15. Відносини закладу освіти з іншими підприємствами, установами, організаціями і громадянами в усіх сферах діяльності здійснюються на основі договорів відповідно до чинного законодавства.
1.16. При закладі освіти також може організовуватись екстернатна форма навчання.
 
ІI. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
2.1. Освітній процес у закладі освіти організовується відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», інших актів законодавства, освітньої програми (освітніх програм) закладу освіти та спрямовується на виявлення та розвиток здібностей та обдарувань особистості, її індивідуальних здібностей, досягнення результатів навчання, прогресу в розвитку, зокрема формування і застосування відповідних компетентностей, визначених державними стандартами.
2.2. На кожному рівні повної загальної середньої освіти освітній процес організовується в безпечному освітньому середовищі та здійснюється з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, їхніх особливих освітніх потреб.
Освітній процес організовується за такими циклами:
перший цикл початкової освіти - адаптаційно-ігровий (1-2 роки навчання);
другий цикл початкової освіти - основний (3-4 роки навчання);
перший цикл базової середньої освіти - адаптаційний (5 років навчання);
2.3. Структура і тривалість навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними, форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною радою закладу освіти у межах часу, передбаченого освітньою програмою, відповідно до обсягу навчального навантаження, встановленого відповідним навчальним планом, та з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, особливостей регіону тощо.
Безперервна навчальна діяльність учнів закладу освіти триває 35 хвилин (для 1 року навчання), 40 хвилин (для 2-4 років навчання), 45 хвилин (5 років навчання), крім випадків, визначених чинним законодавством.
Тривалість канікул протягом навчального року становить не менше 30 календарних днів.
2.4. Заклад освіти розробляє та використовує в освітній діяльності одну освітню програму на кожному рівні (циклі) базової загальної середньої освіти.
Освітні програми можуть бути розроблені на основі відповідної типової освітньої програми або освітніх програм, розроблених суб’єктами освітньої діяльності.
Рішення про використання закладом освіти освітньої програми, розробленої на основі типової освітньої програми або іншої освітньої програми, приймається педагогічною радою закладу освіти.
Освітня програма закладу освіти схвалюється педагогічною радою закладу освіти та затверджується його керівником.
Основним документом, що регулює освітній процес, є робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання.
Робочий навчальний план затверджується директором закладу освіти, погоджується педрадою. У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків (щоденний, тижневий), та режим роботи (щоденний, річний).
Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники закладу освіти працюють за навчальними програмами, підручниками, навчальними посібниками, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичною літературою, дидактичними матеріалами, формами, методами, засобами навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.
Заклад освіти реалізує навчально-виховні завдання на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей.
2.5. Зарахування учнів до закладу освіти здійснюється за наказом директора на підставі особистої заяви (для неповнолітніх - заяви батьків або осіб, які їх замінюють), а також свідоцтва про народження (копії), паспорта (копії), медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу).
2.6. У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого навчального закладу. Переведення учнів до іншого навчального закладу здійснюється за наявності особової справи учня встановленого Міністерством освіти і науки України зразка та особистої заяви (для неповнолітніх - заяви батьків або осіб, які їх замінюють). 
До першого класу закладу освіти, як правило, зараховуються учні віком від 6-ти років, за наказом директора на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють, а також свідоцтва про народження (копії), медичної довідки встановленого зразка.
2.7. Навчальний рік у закладі освіти розпочинається 1 вересня у День знань і закінчується не пізніше 1 липня наступного року, безпосередня тривалість його обумовлюється часом виконання навчальних програм з усіх предметів з урахуванням навчальної практики та державної підсумкової атестації.
2.8. Навчальний рік поділяється на семестри, тривалість якихобумовлюється нормативними документами МОНУ.
2.9. Відволікання учнів під час занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).
2.10. Заклад освіти працює за п’ятиденним робочим тижнем, в одну зміну.  Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується педрадою школи і затверджується директором.
Тижневий режим роботи закладу освіти затверджується у розкладі навчальних занять.
Крім різних форм обов’язкових навчальних занять у закладі освіти проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.
2.11. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмета визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.
2.12. У закладі освіти визначення рівня досягнень учнів у навчанніздійснюється відповідно до діючої дванадцятибальної системи оцінювання навчальних досягнень учнів, ведеться тематичний облік знань відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України.
У першому класі дається вербальна характеристика знань учнів, у другому-четвертому класах рівень навчальних досягнень визначається згідно з наказом Міністерства освіти і науки України, починаючи з п’ятого класу - за дванадцятибальною системою оцінювання.
2.13. У документі про освіту (свідоцтві) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державу підсумкову атестацію.
2.14. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома учнів класним керівником (головою атестаційної комісії).
2.15. Порядок переведення і випуск учнів закладу освіти визначається Інструкцією про переведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти.
2.16. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації.
Порядок проведення підсумкової державної атестації визначається Положенням про державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки Украйни 30.12.2014 р. № 1547 та зареєстрованого Міністерством юстиції України 14.02.2015 р. за № 157/26602.
2.17. Учням, які закінчили певний ступень закладу освіти, видається відповідний документ про освіту:
- по закінченні початкової школи – свідоцтво про початкову освіту;
- по закінченні основної школи - свідоцтво про базову загальну середню освіту.
2.18. За успіхи у навчанні для учнів встановлюються такі форми морального і матеріального заохочення: похвальний лист „За високі досягнення у навчанні”.
 
Ш. Учасники освітнього процесу
3.1. Учасниками освітнього процесу в закладї освіти є:
  • учні;
  • педагогічні працівники;
  • інші працівники закладу освіти;
  • батьки учнів.
3.2. Залучення будь-яких інших осіб до участі в освітньому процесі (проведення навчальних занять, лекцій, тренінгів, семінарів, майстер-класів, конкурсів, оцінювання результатів навчання тощо) здійснюється за рішенням керівника закладу освіти. Відповідальність за зміст таких заходів несе керівник закладу освіти.
3.3. Не можуть працювати в закладі освіти або залучатися до участі в освітньому процесі (проведення навчальних занять, лекцій, тренінгів, семінарів, майстер-класів, конкурсів, оцінювання результатів навчання тощо) особи, які вчинили злочин проти статевої свободи чи статевої недоторканості дитини або у присутності дитини чи з використанням дитини.
3.4. Забороняється залучати учнів до участі в заходах, організованих не передбаченими законами воєнізованими формуваннями, а також політичними партіями, релігійними організаціями (об’єднаннями).
Залучати учнів, які не досягли повноліття, до участі у заходах, організованих громадськими об’єднаннями, дозволяється виключно за згодою їхніх батьків.
Учні мають право на отримання додаткових індивідуальних та/або групових консультацій та/або занять з навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація на відповідному рівні повної загальної середньої освіти, та з яких рівень досягнутих результатів навчання менше середнього рівня результатів навчання учнів відповідного року навчання у відповідному закладі освіти.
3.5. Засновник закладу освіти визначає порядок підвезення учнів до місця навчання та у зворотному напрямку (до місця проживання) та забезпечує його за кошти відповідних бюджетів.
3.6. Особи з особливими освітніми потребами забезпечуються допоміжними засобами для навчання в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
 Особи з особливими освітніми потребами здобувають повну загальну середню освіту в порядку, встановленому законодавством України.
3.7. Харчування учнів у закладї освіти здійснюється відповідно до Закону України "Про освіту" та інших актів законодавства.
Відповідальність за організацію харчування учнів у закладах освіти незалежно від підпорядкування, типу і форми власності, додержання вимог санітарного законодавства, законодавства про безпечність та якість харчових продуктів покладається на Засновника та керівника закладу освіти. Норми та порядок організації харчування учнів у закладі освіти встановлюються Кабінетом Міністрів України.
3.8. Заклад освіти створює безпечне освітнє середовище з метою забезпечення належних і безпечних умов навчання, виховання, розвитку учнів, а також формує у них гігієнічні навички та засади здорового способу життя.
3.9. Контроль за охороною здоров’я та якістю харчування учнів здійснюється відповідно до чинного законодавства.
Права та обов’язки учнів
1. Учні мають право на:
  • навчання впродовж життя та академічну мобільність;
  • індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;
  • якісні освітні послуги;
  • справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
  • відзначення успіхів у своїй діяльності;
  • свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;
  • безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;
  • повагу людської гідності;
  • захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;
  • отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування);
  • користування бібліотекою, навчальною, науковою літературою;
  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
  • трудову діяльність у позанавчальний час;
  • особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;
  • інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.
2. Учні зобов’язані:
  • виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;
  • поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
  • відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
  • дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності);
  • повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
3. Учні мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.
4. Залучення учнів під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.
Педагогічні працівники
1. На посади педагогічних працівників приймаються особи, які мають педагогічну освіту, вищу освіту та/або професійну кваліфікацію, вільно володіють державною мовою (для громадян України) або володіють державною мовою в обсязі, достатньому для спілкування (для іноземців та осіб без громадянства), моральні якості та фізичний і психічний стан здоров’я яких дозволяють виконувати професійні обов’язки.
Педагогічні працівники закладу освіти, які досягли пенсійного віку та яким виплачується пенсія за віком, працюють на основі трудових договорів що укладаються терміном від одного до трьох років.
  1.  Педагогічні працівники мають право на:
  • академічну свободу, включаючи свободу викладання;
  • педагогічну ініціативу;
  • розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;
  • користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;
  • підвищення кваліфікації, перепідготовку;
  • вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;
  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
  • відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
  • справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
  • захист професійної честі та гідності;
  • індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти;
  • творчу відпустку строком до одного року не більше одного разу на 10 років із зарахуванням до стажу роботи;
  • забезпечення житлом у першочерговому порядку, пільгові кредити для індивідуального і кооперативного будівництва;
  • забезпечення службовим житлом з усіма комунальними зручностями у порядку, передбаченому чинним законодавством;
  • безпечні і нешкідливі умови праці;
  • подовжену оплачувану відпустку;
  • участь у громадському самоврядуванні закладу освіти;
  • участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти;
  • захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю.
2. Педагогічні працівники зобов’язані:
  • постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
  • виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;
  • сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
  • дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності;
  • дотримуватися педагогічної етики;
  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися  законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
  • виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;
  • формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
  • захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психологічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;
  • додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки;
  • повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).
3. Педагогічні працівники мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством, колективним договором, трудовим договором та/або установчими документами закладу освіти.
4. Права та обов’язки інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, визначаються законодавством, відповідними договорами та/або установчими документами закладу освіти.
5. Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, крім випадків, передбачених чинним законодавством.
Атестація педагогічних працівників
  1. Атестація педагогічних працівників здійснюється відповідно до Закону Украъни "Про освіту" та в порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
2. За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюється або підтверджується кваліфікаційна категорія та може бути присвоєне педагогічне звання. Перелік категорій і педагогічних звань педагогічних працівників визначається Кабінетом Міністрів України.
Сертифікація педагогічних працівників
1. Сертифікація здійснюється з метою виявлення та заохочення педагогічних працівників з високим рівнем педагогічної майстерності, які володіють методиками компетентнісного навчання і новими освітніми технологіями та сприяють їх поширенню.
2. Засади сертифікації педагогічних працівників визначаються Законом України "Про освіту".
3. Сертифікація передбачає:
  • експертне оцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації шляхом вивчення практичного досвіду їхньої роботи;
  • самооцінювання учасником сертифікації власної педагогічної майстерності;
  • оцінювання фахових знань та умінь учасників сертифікації шляхом їх незалежного тестування.
4. Право на проходження сертифікації мають педагогічні працівники, які працюють не менше двох років у закладах освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, та мають педагогічне навантаження.
5. Педагогічний працівник має право на проходження сертифікації безоплатно один раз на три роки. Педагогічний працівник, який не отримав сертифіката, має право на повторне проходження сертифікації не раніше ніж через рік.
6. Педагогічні працівники, які отримали сертифікат:
  • отримують щомісячну доплату в розмірі 20 відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати) пропорційно до обсягу педагогічного навантаження протягом строку дії сертифіката (крім педагогічних працівників, стосовно яких встановлено факт порушення академічної доброчесності);
  • впроваджують і поширюють методики компетентнісного навчання та нові освітні технології, надають професійну підтримку та допомогу педагогічним працівникам (здійснюють супервізію);
  • можуть бути залучені до процедур і заходів, пов’язаних із забезпеченням якості освіти та впровадженням інновацій, педагогічних новацій і технологій у системі освіти.
7. Успішне проходження сертифікації зараховується як проходження атестації педагогічним працівником, а також є підставою для присвоєння йому відповідної кваліфікаційної категорії та/або педагогічного звання.
Підвищення кваліфікації педагогічних працівників
1. Кожен педагогічний працівник зобов’язаний щороку підвищувати свою кваліфікацію відповідно до Закону України "Про освіту" з урахуванням особливостей, визначених чинним законодавством.
Кожному педагогічному працівникові гарантується право підвищувати кваліфікацію в комунальному закладі післядипломної освіти, розташованому на території відповідної (за місцем проживання такого педагогічного працівника) області, Автономної Республіки Крим, міста Києва чи Севастополя, що не обмежує його право обрати іншого суб’єкта освітньої діяльності для підвищення своєї кваліфікації.
2. Загальна кількість академічних годин для підвищення кваліфікації педагогічного працівника протягом п’яти років, яка оплачується за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, не може бути меншою за 150 годин, з яких не менше 10 відсотків загальної кількості годин обов’язково повинні бути спрямовані на вдосконалення знань, вмінь і практичних навичок у частині роботи з учнями з особливими освітніми потребами.
Педагогічним працівникам відшкодовуються відповідно до законодавства витрати, пов’язані з відрядженням на підвищення кваліфікації.
3. На основі пропозицій педагогічних працівників педагогічна рада закладу освіти формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників на наступний календарний рік, що визначає вид, форму, суб’єктів підвищення кваліфікації, кількість годин і строки проходження підвищення кваліфікації педагогічними працівниками закладу освіти.
4. За результатами успішного підвищення кваліфікації кожен суб’єкт підвищення кваліфікації зобов’язаний видати педагогічному працівникові документ про підвищення кваліфікації, що має містити, зокрема, опис досягнутих ним результатів навчання.
Педагогічна інтернатура
1. Особи, які не мають досвіду педагогічної діяльності та приймаються на посаду педагогічного працівника, протягом першого року роботи повинні пройти педагогічну інтернатуру.
2. Педагогічна інтернатура організовується відповідно до наказу керівника закладу освіти, що видається в день призначення особи на посаду педагогічного працівника.
Педагогічна інтернатура має передбачати заходи, що забезпечать здобуття та/або вдосконалення професійних компетентностей і педагогічної майстерності протягом першого року професійної діяльності педагогічного працівника, зокрема:
  • супровід та підтримка у педагогічній діяльності з боку досвідченого педагогічного працівника (педагога-наставника);
  • різні форми професійного розвитку (відвідування навчальних занять, опрацювання відповідної літератури тощо).
3. Виконання обов’язків педагога-наставника покладається на педагогічного працівника з досвідом педагогічної діяльності, як правило, не менше п’яти років за відповідною спеціальністю (такою самою або спорідненою предметною спеціальністю або спеціалізацією).
Права, обов’язки та відповідальність батьків учнів
 Права та обов’язки батьків здобувачів освіти є першоосновою розвитку дитини як особистості. Батьки мають рівні права та обов’язки щодо освіти і розвитку дитини.
Батьки учнів мають право:
  • захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;
  • звертатися до закладу освіти, органів управління освітою з питань освіти;
  • обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;
  • брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;
  • завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;
  • брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;
  • отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, у тому числі щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування), про результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності;
  • подавати керівництву або засновнику закладу освіти заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;
  • вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.
 Батьки учнів зобов’язані:
  • виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
  • сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
  • дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
  • формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися  законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
  • виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
  • дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності);
  • сприяти керівництву закладу освіти у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);
  • виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.
4. Держава надає батькам учнів допомогу у виконанні ними своїх обов’язків, захищає права сім’ї.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування мають поважати право батьків виховувати своїх дітей відповідно до власних релігійних і філософських переконань, а суб’єкти освітньої діяльності мають враховувати відповідні переконання під час організації та реалізації освітнього процесу, що не повинно порушувати права, свободи та законні інтереси інших учасників освітнього процесу.
5. Інші права та обов’язки батьків учнів можуть встановлюватися законодавством, установчими документами закладу освіти і договором про надання освітніх послуг (за наявності).
 
IV. УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ
4.1. Управління закладом освіти  здійснюється  його  Засновником  та управлінням гуманітарної політики Ратнівської селищної ради.
Безпосереднє керівництво закладом освіти здійснює його директор.    
Директор закладу освіти обирається на посаду за результатами конкурсу, що проводиться відповідно до вимог ст. 39  Закону України «Про повну загальну середню освіту» та положення про конкурс, затвердженого Засновником або уповноваженим ним органом (посадовою особою).
4.2. Директор  закладу освіти:
  • здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
  • організовує освітній процес;
  • забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, рівнем досягнень учнів у навчанні;
  • відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;
  • створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
  • забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно - гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
  • підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків дослідно-експериментальної роботи педагогів;
  • забезпечує права учнів (вихованців) на захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
  • призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернею, навчально-дослідними ділянками;
  • контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;
  • здійснює контроль за проходженням працівниками у встановлені терміни обов'язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;
  • розпоряджається в установленому порядку шкільним майном і коштами; видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
  • за погодженням з профспілковим комітетом затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові обов'язки працівників  закладу освіти;
  • створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;
  • несе відповідальність за свою діяльність перед учнями, батьками, педагогічними працівниками та загальними зборами (конференцією), засновником, місцевими органами державної виконавчої влади тощо.
    1.  Вищим органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.
Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:
  • працівників закладу освіти - зборами трудового колективу;
  • учнів закладу освіти другого ступеня - класними зборами;
  • батьків, представників громадськості - класними батьківськими зборами.
Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Визначається така кількість делегатів: від працівників закладу освіти  20 чол., учнів 20 чол., батьків і представників громадськості 20 чол. Термін їх повноважень становить  1 рік.
Загальні збори правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.
Право скликати збори мають учасники зборів,  якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор закладу освіти, Засновник.
Загальні збори:
  • заслуховують звіт директора  закладу освіти;
  • розглядають питання освітньої, методичної і фінансово-господарської діяльності закладу освіти;
  • затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності закладу освіти;
  • приймають рішення про стимулювання праці педагогічних працівників.
  •  При  закладі освіти за рішенням Засновника відповідно до спеціальних законів може створюватися і діяти наглядова (піклувальна) рада. Порядок формування наглядової (піклувальної) ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються спеціальними законами та установчими документами закладу освіти.
  •  Наглядова (піклувальна) рада закладу освіти сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу освіти з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.
  •  Члени наглядової (піклувальної) ради закладу освіти мають право брати участь у роботі колегіальних органів закладу освіти з правом дорадчого голосу.
  •  До складу наглядової (піклувальної) ради закладу освіти не можуть входити здобувачі освіти та працівники закладу освіти.
  •  Наглядова (піклувальна) рада має право:
  • брати участь у визначенні стратегії розвитку закладу освіти та контролювати її виконання;
  • сприяти залученню додаткових джерел фінансування;
  • аналізувати та оцінювати діяльність закладу освіти та його керівника;
  • контролювати виконання кошторису та/або бюджету закладу освіти і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу освіти;
  • вносити засновнику закладу освіти подання про заохочення або відкликання керівника закладу освіти з підстав, визначених законом;
  • здійснювати інші права, визначені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти.
4.9. У закладі освіти для розв’язання основних питань освітнього процесу створюється колегіальний орган - педагогічна рада.
Головою педагогічної ради є директор закладу освіти.
4.9.1. Педагогічна рада схвалює:
  • стратегію розвитку закладу освіти;
  • річний план роботи;
  • освітню програму, зміни до неї та оцінює результати її виконання;
  • індивідуальний навчальний план учня;
  • правила внутрішнього розпорядку;
  • положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти.
4.9.2. Педагогічна рада затверджує:
  • установчі документи закладу освіти;
  • навчальну програму;
  • річний план підвищення кваліфікації педпрацівників на наступний календарний рік.
4.9.3. Педагогічна рада ухвалює рішення про:
  • вдосконалення і методичне забезпечення освітнього процесу;
  • переведення учнів на наступний рік навчання, їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків;
  • відзначення, морального та матеріального заохочення учнів та інших учасників освітнього процесу продовження здобуття учнем загальної середньої освіти, зокрема й з окремих навчальних предметів, за однією з індивідуальних форм її здобуття чи переведення учня на одну з обраних ним або його батьками інституційних форм здобуття освіти;
  • визнання результатів підвищення кваліфікації педпрацівника, отриманих ним поза закладами освіти;
  •  впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами;
  •  встановлення факту порушення педпрацівником академічної доброчесності та визначення виду академічної відповідальності;
  • академічну відповідальність учнів відповідно до положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти.
4.7.4. Педагогічна рада розглядає питання щодо:
  • структури і тривалості навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними;
  • форм організації освітнього процесу форм та умов подальшого здобуття учнем повної загальної середньої освіти у разі повторного не проходження річного оцінювання та/або ДПА;
  • підвищення кваліфікації педпрацівників, зокрема визначення відповідних заходів проведення позапланового інституційного аудиту, громадської акредитації, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або освітньої діяльності закладу загальної середньої освіти.
4.10. Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб закладу освіти. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менш чотирьох разів на рік.
Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання освітнього процесу.
4.11. У закладі освіти можуть створюватись учнівські та вчительські громадські організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.
 
V. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА
  1. Матеріально-технічна база закладу освіти включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі закладу освіти.
  2. Майно закладу освіти належить йому на правах власності, повного господарського відання або оперативного управління відповідно до чинного законодавства, рішення про заснування і Статуту закладу освіти та укладених ним угод.
  3. Заклад освіти відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.
  4. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна  закладу освіти проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані закладу освіти внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.
  5. Для забезпечення освітнього процесу база закладу освіти складається із навчальних кабінетів, майстерні, а також бібліотеки і комп'ютерного кабінету, їдальні, приміщення для технічного та навчально-допоміжного персоналу тощо.
  6. Відповідно до рішення сесії Млинівської сільської ради від 21 березня  2002 р. № 36 заклад освіти має земельну ділянку в розмірі 2,3 га, де розміщуються спортивні та географічні майданчики, навчально-дослідна ділянка, зона відпочинку, господарські будівлі, земельна ділянка тощо.
 
VI. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
  1. Фінансово-господарська діяльність закладу освіти здійснюється на основі його кошторису.
  2. Джерелами формування кошторису закладу освіти є:    
  • кошти Засновника;
  • кошти місцевого, державного бюджету у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення вивчення предметів в обсязі Державних стандартів освіти;
  • кошти фізичних, юридичних осіб;
  • кошти, отримані за надання платних послуг;
  • доходи від реалізації продукції навчально-виробничої майстерні, навчально-дослідної ділянки, від здачі в оренду приміщення, споруд, обладнання;
  • благодійні внески юридичних і фізичних осіб.
    6.3.  У закладі освіти комунальної форми власності створюється фонд загального обов'язкового навчання, який формується з урахуванням матеріально-побутових потреб учнів за рахунок коштів засновників та бюджету в розмірі не менше трьох відсотків витрат на його поточне утримання, а також за рахунок коштів, залучених з інших джерел.
   Кошти фонду загального обов'язкового навчання зберігаються на рахунку цього закладу освіти в установі банку і витрачаються відповідно до кошторису, що затверджується директором закладу освіти.
   Облік і використання коштів фонду загального обов'язкового навчання здійснюється цим закладом освіти згідно з наказом директора відповідно до порядку, передбаченого чинним законодавством.
Контроль за правильним використанням фонду загального обов'язкового навчання здійснюють органи місцевого самоврядування, органи управління освітою.
6.4. Заклад освіти має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.
6.5. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку у закладі освіти визначається законодавством та нормативно-правовими актами МОН України та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядкований заклад освіти. За рішенням Засновника закладу, бухгалтерський облік в закладі освіти здійснюється через централізовану бухгалтерію при управлінні гуманітарної політики Ратнівської селищної ради.
Головним розпорядником коштів є управління гуманітарної політики  Ратнівської  селищної ради.
6.6. Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед Засновника (засновників), членів організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органу управління та інших пов’язаних з ними осіб.
6.7. Звітність про діяльність закладу освіти встановлюється відповідно до чинного законодавства.
 
                                  VII. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО
  1. Заклад освіти за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв'язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.
  2. Заклад освіти має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво з закладами освіти, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об'єднаннями інших країн.
 
VІІІ. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
  1. Державний контроль за діяльністю закладу освіти здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти.
    1.  Державний контроль здійснюють Міністерство освіти і науки України, Державна служба якості освіти, Засновник та управління гуманітарної політики Ратнівської селищної ради.
    2.  Основною формою державного контролю за діяльністю закладу освіти є інституційний аудит, що проводиться не рідше одного разу на десять років у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.
    3.  Заклад освіти утворений та зареєстрований в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації.
    4.  Заклад освіти використовує свої доходи (прибутки) виключно для фінансування видатків на своє утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямків діяльності, визначених установчими документами. 
 
IX. РЕОРГАНІЗАЦІЯ АБО ЛІКВІДАЦІЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
  1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію закладу освіти приймає Засновник  за згодою учасників освітнього процесу закладу освіти.
Реорганізація закладу освіти відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення.
Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною Засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду - ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.
З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління закладом освіти.
  1. Ліквідаційна   комісія оцінює наявне майно закладу освіти, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його Засновнику.
  2. У  випадку реорганізації права та зобов'язання закладу освіти переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених закладів освіти.
9.4. У разі припинення юридичної особи закладу освіти (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) активи закладу освіти передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховуються до доходу бюджету Ратнівської селищної ради.
 
Х. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
10.1. Цей Статут набуває чинності з дня державної реєстрації (перереєстрації).
10.2. Зміни та доповнення до цього Статуту мають юридичну силу, якщо вони відповідають чинному законодавству України, затверджені рішенням Засновника і зареєстровані в установленому законодавством порядку.
10.3. Умови, які не передбачені цим Статутом, регламентуються чинним законодавством України та рішеннями Засновника.