ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 5/15


                                                     ПРОЄКТ
РАТНІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ВОСЬМЕ СКЛИКАННЯ
 
РІШЕННЯ
 
02 березня 2021 року                           смт Ратне                                                 № 5/   
 
Про зміну засновника та затвердження Статуту навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІ ступеня-дитячий садок» с. Конище у новій редакції
 
Відповідно до статей 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», керуючись статтею 89 Цивільного кодексу України, враховуючи рішення Ратнівської селищної ради від 15.12.2020 року № 2/12 «Про реорганізацію шляхом приєднання юридичної особи Прохідської сільської ради», з метою створення умов для надання на належному рівні освітніх послуг мешканцям Ратнівської територіальної громади, Ратнівська селищна рада
 
ВИРІШИЛА:
 
        1. Змінити засновника навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІ ступеня-дитячий садок» с. Конище (код ЄДРПОУ 21748091) з Прохідської сільської ради (код ЄДРПОУ 04526288) на Ратнівську селищну раду (код ЄДРПОУ 04334695).
        2. Затвердити Статут навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа   І-ІІ ступеня-дитячий садок» с. Конище у новій редакції (додається).
3. Директору навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІ ступеня-дитячий садок» с. Конище Михалевичу А.Й. провести державну реєстрацію змін до установчих документів в державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, згідно з вимогами чинного законодавства.
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань освіти, культури, депутатської діяльності та етики, захисту прав людини, дотримання регламенту, законності, правопорядку, боротьби із злочинністю та у справах сім’ї, молоді та спорту.
 
 
Селищний голова                                                                                   Віталій БІРУК
Віра Чернуха 0977557652
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення селищної ради
від __.03.2021 року № 5/
 
 
 
 
 
 
 
 
 
СТАТУТ
навчально-виховного комплексу
 «загальноосвітня школа І-ІІ ступеня-дитячий садок»
с. Конище
   (нова редакція)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
  1. Навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа І-ІІ ступеня-дитячий садок» с. Конище створений 1 вересня 1995 року згідно рішення виконкому Прохідської сільської ради від 01 вересня 1995 року № 33, є правонаступником навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІ ступеня-дитячий садок» с. Конище і перебуває у власності Ратнівської селищної ради. Органом управління закладом є управління гуманітарної політики Ратнівської селищної ради.
  2. Юридична адреса:  44106, Волинська область, Ратнівський район,  село Конище, вул. Центральна, 36.
  3. Навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа І-ІІ ступеня-дитячий садок» с. Конище (далі – заклад освіти) є юридичною особою, має  печатку, штамп, ідентифікаційний номер, може мати рахунок в установі банку.
  4. Засновником закладу освіти є Ратнівська селищна рада (далі – Засновник).
  5. Головною метою закладу освіти є забезпечення реалізації права громадян на  здобуття дошкільної та базової загальної середньої освіти.
  6. Головними завданнями закладу освіти є:
  • виховання громадянина України;
  • формування особистості здобувача освіти, розвиток його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
  • забезпечення виконання вимог Державних стандартів загальної середньої освіти, підготовка здобувачів освіти до подальшої освіти і трудової діяльності;
  • виховання в здобувачів освіти поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;
  • забезпечення реалізація права здобувачів освіти на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
  • виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, мов національних меншин та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
  • виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я здобувачів освіти;
  • забезпечення соціального захисту здобувачів освіти, сприяння встановлення рівного доступу до повноцінної освіти різних категорій здобувачів освіти, відповідно до їх індивідуальних нахилів, потреб, інтересів;
  • реалізація права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття загальної середньої освіти;
  • створення передумов для соціальної адаптації, подальшої інтеграції в суспільство осіб з особливими освітніми потребами.
    1. Заклад освіти у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами  України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту»,  спеціальними законами, іншими актами законодавства у сфері освіти і науки та міжнародних договорів України, Положенням про навчально-виховний комплекс «дошкільний навчальний заклад - загальноосвітній навчальний заклад», «загальноосвітній навчальний заклад -  дошкільний навчальний заклад», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 року № 306, власним Статутом.
    2. Заклад освіти несе відповідальність перед здобувачами освіти, територіальною громадою, суспільством і державою за:
  • безпечні умови освітньої діяльності;
  • дотримання Державних стандартів освіти;
  • дотримання договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов'язань за міжнародними угодами;
  • дотримання фінансової дисципліни;
  • прозорість, інформаційну відкритість закладу освіти.
    1. Мовою навчання і виховання у закладі освіти є державна мова.
    2. Автономія закладу освіти визначається його правом:
  • брати участь в установленому порядку в моніторингу якості освіти;
  • проходити в установленому порядку громадську акредитацію закладу;
  • самостійно визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу;
  • самостійно формувати освітню програму;
  • на основі освітньої програми розробляти навчальний план, в тому числі в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні навчальні плани;
  • планувати власну діяльність та формувати стратегію розвитку закладу освіти;
  • спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
  • використовувати різні форми морального стимулювання та матеріального заохочення до педагогічних працівників, здобувачів освіти, інших учасників освітнього процесу у порядку визначеному чинним законодавством;
  • на правах оперативного управління розпоряджатися рухомим і нерухомим майном згідно із законодавством України та цим Статутом;
  • отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, об’єднаних територіальних громад, юридичних і фізичних осіб;
  • залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;
  • розвивати власну матеріально-технічну базу та соціальну базу (спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів);
  • впроваджувати експериментальні програми;
  • самостійно забезпечувати добір і розстановку кадрів;
  • відповідного до власного Статуту утворювати, реорганізовувати та ліквідовувати структурні підрозділи;
  • встановлювати власну символіку та атрибути;
  • користуватись пільгами, передбаченими державою;
  • брати участь у роботі міжнародних організацій, асоціацій і рухів у проведенні науково-дослідницької, експериментальної, пошукової, просвітницької роботи;
  • здійснювати інші дії, що не суперечать чинному законодавству.
    1. Заклад освіти зобов’язаний:
  • реалізовувати положення Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів у галузі освіти;
  • здійснювати освітню діяльність на підставі ліцензії, отриманої у встановленому законодавством порядку;
  • задовольняти потреби громадян, що проживають на території обслуговування закладу освіти, в здобутті базової загальної середньої освіти;
  • за потреби створювати інклюзивні та/або спеціальні групи і класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами;
  • забезпечувати єдність навчання та виховання;
  • створювати власну науково-методичну і матеріально-технічну базу;
  • проходити плановий інституційний аудит у терміни та в порядку, визначеному спеціальним законодавством;
  • забезпечувати відповідність рівня загальної середньої освіти Державним стандартам загальної середньої освіти;
  • охороняти життя і здоров’я здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників закладу освіти;
  • додержуватись фінансової дисципліни, зберігати матеріальну базу;
  • забезпечувати видачу здобувачам освіти документів про освіту встановленого зразка;
  • здійснювати інші повноваження, делеговані Засновником або уповноваженим ним органом управління освітою.
    1. У закладі освіти створюються та функціонують методичні об'єднання педагогічних працівників.
    2. Медичне обслуговування здобувачів освіти і вихованців та відповідні умови для  його організації забезпечуються Засновником, комунальним підприємством «Ратнівський центр первинної медичної допомоги» Ратнівської селщної ради, фельдшерсько-акушерським  пунктом с. Конище та медичною сестрою з дієтичного харчування закладу освіти.
    3. Взаємовідносини закладу освіти з юридичними і фізичними особами  визначаються угодами, що укладені між ними.
    4. Заклад освіти складається з двох підрозділів – дошкільного та шкільного.  Дошкільний підрозділ забезпечує належний рівень дошкільної освіти дітей віком  від 3 до 6 років відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.
    5. Шкільний підрозділ забезпечує відповідний рівень загальноосвітньої  підготовки здобувачів освіти згідно з вимогами Державного стандарту загальної середньої  освіти.
    6. Кількість дошкільних груп, класів у закладі освіти встановлюється  Засновником на підставі нормативів їх наповнюваності, затверджених  Міністерством освіти і науки України (далі – МОН України) за погодженням з  Міністерством фінансів України, відповідно до поданих заяв батьків або осіб, які  їх замінюють, та санітарно-гігієнічних норм.
    7. Прийом та зарахування здобувачів освіти (вихованців, учнів)  до закладу освіти здійснюється на  безконкурсній основі.
 
ІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
  1. Заклад освіти проводить свою діяльність на певному рівні загальної середньої освіти за умови наявності відповідної ліцензії, виданої в установленому порядку.
  2. Заклад освіти планує свою роботу самостійно, відповідно до перспективного та річного планів. Плани роботи затверджуються педагогічною радою закладу освіти.
  3. Освітній процес у закладі освіти здійснюється відповідно до освітньої (освітніх) програми (програм), розробленої (розроблених) та затвердженої (затверджених) відповідно до порядку, визначеного Законом України «Про освіту» та спеціальними законами.
Освітня програма схвалюється педагогічною радою закладу освіти та затверджується керівником.
Освітня програма закладу освіти містить навчальний план, що ґрунтується на одному з варіантів типових навчальних планів відповідної типової освітньої програми і може передбачати перерозподіл годин (у визначеному типовим навчальним планом обсязі) між обов’язковими для вивчення навчальними предметами (крім державної мови) певної освітньої галузі, які можуть вивчатися окремо та/або інтегровано з іншими навчальними предметами.
На основі визначеного в освітній програмі закладу освіти навчального плану педагогічна рада складає, а його керівник затверджує річний навчальний план (один або декілька), в якому конкретизується перелік навчальних предметів (інтегрованих курсів), обов’язкових для вивчення, вибіркових (за вибором здобувачів освіти) освітніх компонентів, зокрема, навчальних предметів, курсів, інтегрованих курсів, та кількість навчальних годин на тиждень (та/або кількість годин на навчальний рік), із  конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання.
  1. Заклад освіти забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти Державним стандартам освіти, єдність навчання і виховання.
  2. Заклад освіти працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф МОН України і забезпечує виконання освітніх завдань на кожному етапі навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей.
  3. Заклад освіти обирає форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту» та цього Статуту з урахуванням специфіки, профілю та інших особливостей організації освітнього процесу.
  4. Основною формою здобуття освіти у закладі освіти є інституційна (очна (денна)). Освітній процес у закладі освіти може здійснюватися за груповою, індивідуальною (екстернат, сімейна (домашня), педагогічний патронаж) формами навчання, за потребою організовується інклюзивне навчання.
  5. Класи у закладі освіти формуються за погодженням із Засновником або уповноваженим ним органом з питань освіти згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення освітнього процесу, та відповідно до кількості поданих заяв про зарахування до закладу освіти.
  6. Кількість здобувачів освіти у класі (наповнюваність класу) закладу освіти не може становити менше 5-ти та більше:
  • 24 здобувачів, які здобувають початкову освіту;
  • 30 здобувачів, які здобувають базову середню освіту.
    1. Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів у закладі освіти здійснюється згідно з нормативами, встановленими МОН України.
    2. У закладі освіти для здобувачів освіти 1-4 класів за бажанням їх батьків або осіб, які їх замінюють, створюються групи продовженого дня. Зарахування до груп продовженого дня і відрахування здобувачів освіти із них здійснюється наказом директора закладу освіти на підставі заяв батьків та осіб, які їх замінюють.
    3. Зарахування здобувачів освіти до початкової школи здійснюється без проведення конкурсу відповідно до території обслуговування. Здобувачі освіти, які не проживають на території обслуговування, можуть бути зараховані до закладу освіти за наявністю вільних місць у відповідному класі.
Зарахування здобувачів освіти до закладу освіти проводиться наказом директора закладу освіти.
Для зарахування здобувачі освіти до закладу освіти батьки або особи, що їх замінюють, подають заяву, копію свідоцтва про народження дитини, медичну довідку встановленого зразка, особову справу (крім дітей, які вступають до першого класу), до закладу освіти ІІ ступеня – документ про відповідний рівень освіти.
До першого класу зараховуються, як правило, діти з 6 (шести) років. Діти, яким на початок навчального року виповнилося 7 років, повинні розпочати здобуття початкової освіти цього ж навчального року.
Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової освіти з іншого віку, а тривалість здобуття ними початкової та базової середньої освіти може бути подовжена з доповненням освітньої програми корекційно-розвитковим складником.
  1. Іноземні громадяни та особи без громадянства зараховуються до закладу освіти відповідно до законодавства та/або міжнародних договорів України.
  2. Переведення здобувачів освіти до наступного класу здійснюється у порядку, встановленому МОН України.
  3. У разі переходу здобувача освіти до іншого закладу освіти для здобуття загальної середньої освіти батьки або особи, що їх замінюють, подають до закладу освіти заяву про перехід та письмове підтвердження або його скановану копію з іншого закладу освіти про можливість зарахування до нього відповідного здобувача освіти.
  4. У разі вибуття здобувача освіти на постійне місце проживання за межі України батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу освіти заяву про вибуття, копію або скановану копію паспорта громадянина України для виїзду за кордон, з яким перетинає державний кордон дитина, або її проїзного документа із записом про вибуття на постійне місце проживання за межі України чи відміткою про взяття на постійний консульський облік у дипломатичному представництві або консульській установі України за кордоном (для здобувачів освіти, які не досягли повноліття).
  5. Освітній процес у закладі освіти організовується в межах навчального року, що розпочинається у День знань - 1 вересня, триває не менше 175 навчальних днів і закінчується не пізніше 1 липня наступного року. Якщо 1 вересня припадає на вихідний день, навчальний рік розпочинається у перший за ним робочий день.
Структура і тривалість навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними, форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною радою закладу освіти у межах часу, передбаченого освітньою програмою, відповідно до обсягу навчального навантаження, встановленого відповідним навчальним планом, та з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей.
Структура навчального року за семестрами, тривалість навчального тижня, дня, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу режим роботи встановлюється закладом освіти у межах часу, що передбачений освітньою програмою.
У випадку екологічного лиха та епідемій місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування може встановлюватися особливий режим роботи закладу освіти, який погоджується з органами Держпродспоживслужби України.
  1. Тривалість канікул протягом навчального року повинна становити не менше 30 календарних днів.
  2. Тривалість уроків у закладі освіти становить: у 1-х класах - 35 хвилин, у 2-­4-х класах - 40 хвилин, у 5-9-х - 45 хвилин. Заклад освіти може обрати інші, окрім уроку, форми організації освітнього процесу.
Зміна тривалості уроків допускається за погодженням із Засновником або уповноваженим ним органом управління освіти та територіальними установами Держпродспоживслужби України.
  1. Розклад уроків складається відповідно до навчального плану закладу з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується директором закладу освіти.
  2. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей здобувачів освіти.
Домашні завдання здобувачам освіти перших класів не задаються.
  1. Крім різних форм обов'язкових навчальних занять, у закладі освіти проводяться індивідуальні, групові, факультативні та позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом та планом роботи і спрямовані на задоволення освітніх інтересів здобувачів освіти та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.
  2. Відволікання здобувачів освіти від навчальних занять для провадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).
  3. Залучення здобувачів освіти до видів діяльності, не передбачених навчальним  та річним планами роботи закладу освіти, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.
  4. Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти закладу освіти визначаються МОН України.
  5. Облік навчальних досягнень здобувачів освіти протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються МОН України. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ здобувачів.
  6. У першому класі оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти здійснюється вербально.
У наступних класах оцінювання здійснюється відповідно до вимог щодо оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти, затверджених МОН України.
  1. Результати навчання здобувачів освіти на кожному рівні повної загальної середньої освіти оцінюються шляхом державної підсумкової атестації, яка може здійснюватися в різних формах, визначених законодавством, зокрема у формі зовнішнього незалежного оцінювання.
Державна підсумкова атестація здобувачів початкової освіти здійснюється лише з метою моніторингу якості освітньої діяльності закладів освіти та/або якості освіти.
Порядок, форми проведення і перелік навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація, визначає центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки.
В окремих випадках здобувачі освіти за станом здоров’я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється МОН України та Міністерством охорони здоров’я України.
  1. Здобувачі початкової освіти, які протягом одного року навчання не засвоїли програмний матеріал, за поданням педагогічної ради та згодою батьків (осіб, які їх замінюють) направляються для обстеження фахівцями відповідного інклюзивно-ресурсного центру. За висновками зазначеного центру такі здобувачі освіти можуть продовжувати навчання в спеціальних школах або навчатися за індивідуальними навчальними планами і програмами за згодою батьків або осіб, які їх замінюють.
  2. Здобувачі початкової освіти, які через поважні причини (хвороба, інші обставини) за результатами річного оцінювання не засвоїли скориговану до індивідуальних здібностей навчальну програму, можуть бути, як виняток, залишені для повторного навчання у тому самому класі за рішенням педагогічної ради та за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).
  3. Результати семестрового, річного оцінювання та державної підсумкової атестації доводяться до відома здобувачів освіти, їх батьків або осіб, які їх замінюють класним керівником.
  4. За результатами навчання здобувачам освіти або випускникам видається відповідний документ: свідоцтво навчальних досягнень, свідоцтво про початкову освіту, свідоцтво про базову середню освіту. Зразки документів про початкову та базову загальну середню освіту затверджуються Кабінетом Міністрів України.
  5. Здобувачі освіти, які мають високі досягнення у навчанні, досягли особливих успіхів у вивченні одного або декількох предметів, є переможцями міжнародних, ІІІ, ІV етапів Всеукраїнських предметних конкурсів, олімпіад, змагань, можуть нагороджуватись похвальним листом «За високі досягнення у навчанні» або похвальною грамотою «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів» у порядку, визначеним Міністерством освіти та науки України.
  6. Свідоцтва про початкову освіту та свідоцтва про базову середню освіту та відповідні додатки до них реєструються у книгах обліку та видачі зазначених документів.
  7. Здобувачі освіти переводяться на наступний рік навчання після завершення навчального року відповідно до Порядку переведення здобувачів (вихованців) закладу загальної середньої освіти до наступного класу, затвердженого наказом МОН України від 14.07.2015  року № 762 (у редакції наказу МОН України від 08 травня 2019 року № 621), крім випадків, визначених законодавством.
  8. Виховання здобувачів освіти у закладі освіти здійснюється під час проведення уроків, в процесі позаурочної та позашкільної роботи.
  9. Цілі виховного процесу в закладі освіти визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.
  10. Заклад освіти відокремлений від церкви (релігійних організацій), має світський характер.
Політичні партії (об’єднання) не мають права втручатися в освітню діяльність закладу освіти.
У закладі освіти забороняється створення осередків політичних партій та функціонування будь-яких політичних об’єднань.
Керівництву закладу освіти, педагогічним працівникам, органам державної влади та органам місцевого самоврядування, їх посадовим особам забороняється залучати здобувачів освіти до участі в заходах, організованих релігійними організаціями чи політичними партіями (об’єднаннями), крім заходів, передбачених освітньою програмою.
Керівництву закладів освіти, органам державної влади та органам місцевого самоврядування, їх посадовим особам забороняється залучати працівників закладів освіти до участі в заходах, організованих релігійними організаціями чи політичними партіями (об’єднаннями).
Здобувачі освіти не можуть бути обмежені у праві на здобуття освіти за їх належність або неналежність до релігійних організацій чи політичних партій (об’єднань).
  1. Дисципліна в закладі освіти підтримується на основі взаємоповаги усіх учасників освітнього процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та цього Статуту.
Застосування методів фізичного та психічного насильства до здобувачів освіти забороняється.
  1. Освітній процес у дошкільному підрозділі закладу освіти  здійснюється за програмами розвитку, виховання і навчання дітей дошкільного  віку, затвердженими МОН України.
 
ІІІ. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
  1. Учасниками освітнього процесу у закладі освіти є:
  • здобувачі освіти (вихованці дошкільного підрозділу, здобувачі освіти 1-9 класів);
  • педагогічні працівники;
  • батьки здобувачів освіти;
  • інші працівники закладу освіти;
  • асистенти дітей (у разі їх допуску відповідно до вимог частини сьомої статті 26 Закону України «Про повну загальну середню освіту»)
    1. Статус, права та обов’язки учасників освітнього процесу визначаються Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими законодавчими актами, цим Статутом, правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти.
    2. Здобувачі освіти мають право на:
  • навчання впродовж життя та академічну мобільність;
  • індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладу освіти і запропонованих ним освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;
  • якісні освітні послуги;
  • справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
  • відзначення успіхів у своїй діяльності;
  • свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;
  • безпечні та нешкідливі умови навчання;
  • повагу людської гідності;
  • захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувачам освіти;
  • користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;
  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
  • особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;
  • інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення;
  • участь в різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
  • перегляд особистих результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини.
    1. Здобувачі освіти зобов'язані:
  • виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;
  • поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
  • відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
  • дотримуватися вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності).
Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.
Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.
  1. За невиконання учасниками освітнього процесу своїх обов’язків, порушення цього Статуту, правил внутрішнього розпорядку, порушення академічної доброчесності на них можуть накладатися стягнення відповідно до законодавства і Порядку виявлення та встановлення фактів академічної доброчесності.
  2. Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має вищу освіту, належний рівень професійної підготовки, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я якої дає змогу виконувати професійні обов’язки у закладі загальної середньої освіти.
  3. До педагогічної діяльності у закладі освіти не допускаються особи, яким вона заборонена за медичними показаннями, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством.
  4. Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших працівників закладу освіти, інші трудові відносини регулюються законодавством про працю, Законом України «Про повну загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами.
Педагогічні працівники, які досягли пенсійного віку та яким виплачується пенсія за віком, працюють на основі трудових договорів, що укладаються строком від одного до трьох років.
  1. Обсяг педагогічного навантаження педагогічних працівників    визначається на підставі законодавства  директором  закладу освіти, погоджується з профспілковим комітетом.
  2. Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.
  3. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.
  4. Директор закладу освіти призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, права та обов’язки яких визначаються нормативно-правовими актами МОН України, правилами внутрішнього розпорядку та цим Статутом.
  5. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків крім випадків, передбачених чинним законодавством.
Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених освітньою (освітніми) програмою (програмами) закладу, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність закладу освіти, здійснюється лише за їх згодою.
  1. Педагогічні працівники закладу освіти підлягають атестації відповідно до порядку, встановленого МОН України.
За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюються кваліфікаційні категорії, педагогічні звання. Перелік категорій і педагогічних звань педагогічних працівників визначається Кабінетом Міністрів України.
  1. Педагогічні працівники закладу освіти мають право на:
  • академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
  • педагогічну ініціативу;
  • розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проєктів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;
  • користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;
  • підвищення кваліфікації, перепідготовку;
  • проходження сертифікації на добровільних засадах;
  • вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;
  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
  • відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
  • справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
  • захист професійної честі та гідності;
  • індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти;
  • безпечні і нешкідливі умови праці;
  • подовжену оплачувану відпустку;
  • участь у громадському самоврядуванні закладу освіти;
  • участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти;
  • проходження атестації для здобуття відповідної кваліфікаційної категорії та отримання її в разі успішного проходження атестації;
  • об’єднання у професійні спілки та можливість бути членами інших об’єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;
  • порушення питань захисту прав, професійної та людської честі і гідності.
    1. Педагогічні працівники закладу освіти зобов'язані:
  • постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
  • дотримуватися принципів дитиноцентризму та педагогіки партнерства у відносинах з вихованцями, здобувачами освіти та їхніми батьками;
  • виконувати обов’язки, визначені Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», іншими актами законодавства, установчими документами закладу освіти, трудовим договором та/або їхніми посадовими інструкціями;
  • забезпечувати єдність навчання, виховання та розвитку вихованців, здобувачів освіти, а також дотримуватися у своїй педагогічній діяльності інших принципів освітньої діяльності, визначених статтею 6 Закону України «Про освіту»;
  • сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
  • дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувачам освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;
  • використовувати державну мову в освітньому процесі відповідно до вимог Закону України «Про повну загальну середню освіту»;
  • володіти навичками з надання домедичної допомоги дітям;
  • постійно підвищувати свою педагогічну майстерність; виконувати  накази  і  розпорядження директора закладу освіти,  органів управління освітою;
  • брати участь у роботі педагогічної ради, засіданнях методичних об’єднань, нарадах, зборах;
  • сприяти зростанню іміджу закладу освіти.
    1. У закладі освіти обов'язково проводиться атестація педагогічних працівників. Атестація здійснюється, як правило, один раз на п'ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого МОН України.
    2. Педагогічні працівники, які систематично порушують цей Статут, правила внутрішнього розпорядку закладу освіти, не виконують посадових обов’язків, умови трудового договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно із законодавством.
    3. Права і обов’язки інших працівників, які залучаються до освітнього процесу, регулюються трудовим законодавством, відповідними договорами, цим Статутом та правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти.
    4. Батьки здобувачів освіти та особи, які їх замінюють, мають право:
  • захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;
  • звертатися до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти;
  • обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;
  • брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;
  • завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;
  • брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;
  • отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності.
    1. Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьми базової загальної середньої освіти, їх виховання і зобов’язані:
  • виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
  • сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
  • дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
  • формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
  • виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
  • дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).
    1. У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством, заклад освіти може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.
    2. Представники громадськості мають право:
  • обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в закладі освіти;
  • керувати учнівськими об'єднаннями за інтересами і гуртками, секціями;
  • сприяти   покращенню   матеріально-технічної  бази,   фінансовому   забезпеченню закладу освіти;
  • проводити консультації для педагогічних працівників;
  • брати участь в організації освітнього процесу.
    1. Представники громадськості зобов'язані:
  • дотримуватися Статуту закладу освіти,
  • виконувати накази та розпорядження директора закладу освіти, рішення органів громадського самоврядування,
  • захищати здобувачів освіти від всіляких форм фізичного та психічного насильства;
  • пропагувати    здоровий    спосіб    життя,    шкідливість    вживання    алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.
    1. Заклад освіти на підставі письмових звернень батьків дітей з особливими освітніми потребами утворює інклюзивні та/або спеціальні класи у порядку, визначеному чинним законодавством.
Організація інклюзивного навчання у закладі освіти здійснюється у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.
Потреба здобувача освіти з особливими освітніми потребами в індивідуальній програмі розвитку, індивідуальному навчальному плані визначається згідно з висновком інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини з урахуванням Міжнародної класифікації функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я дітей і підлітків.
Відповідно до індивідуальних особливостей освітньої діяльності для кожного здобувача освіти з особливими освітніми потребами, який навчається в інклюзивному класі, у порядку, визначеному законодавством, складаються індивідуальна програма розвитку та індивідуальний навчальний план (за потреби).
Індивідуальна програма розвитку визначає перелік необхідних дитині психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг, що надаються індивідуально та/або в груповій формі.
Особистісно-орієнтоване спрямування освітнього процесу для здобувача освіти з особливими освітніми потребами забезпечує асистент вчителя.
В освітньому процесі соціальні потреби здобувачів освіти з особливими освітніми потребами забезпечуються асистентом здобувача освіти - соціальним робітником, одним із батьків дитини або уповноваженою ними особою.
Рішення про допуск асистента здобувача освіти до участі в освітньому процесі приймає директор закладу освіти на основі укладення відповідного договору між закладом освіти та асистентом здобувача освіти за згодою батьків.
 
IV. УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ
  1. Управління закладом освіти здійснюється його Засновником та управлінням гуманітарної політики Ратнівської селищної ради.
Безпосереднє керівництво закладом освіти здійснює його директор, повноваження якого визначаються Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», цим Статутом та трудовим договором. Керівник закладу освіти здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти. Керівник є представником закладу освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах своїх повноважень.
Директором може бути тільки громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як 3 роки.
  1. Керівник закладу освіти призначається та звільняється з посади рішенням Засновника або уповноваженого ним органу. Керівник закладу освіти призначається на посаду за результатами конкурсного відбору відповідно до Положення про конкурс на посаду керівника закладу освіти, затвердженого Засновником або уповноваженим ним органом (посадовою особою).
Додаткові кваліфікаційні вимоги до керівника та порядок його обрання (призначення) визначаються Положенням про конкурс на посаду керівника закладу освіти.
  1. Директор закладу освіти має право:
  • діяти від імені закладу без довіреності та представляти заклад у відносинах з іншими особами;
  • підписувати документи з питань освітньої, фінансово-господарської та іншої діяльності закладу;
  • приймати рішення щодо діяльності закладу в межах повноважень, визначених законодавством та строковим трудовим договором, у тому числі розпоряджатися в установленому порядку майном закладу та його коштами;
  • призначати на посаду, переводити на іншу посаду та звільняти з посади працівників закладу освіти, визначати їхні посадові обов’язки, заохочувати та притягати до дисциплінарної відповідальності, а також вирішувати інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог законодавства;
  • визначати режим роботи закладу;
  • ініціювати перед Засновником або уповноваженим ним органом питання щодо створення або ліквідації структурних підрозділів;
  • видавати відповідно до своєї компетенції накази і контролювати їх виконання;
  • укладати угоди (договори, контракти) з фізичними та/або юридичними особами відповідно до своєї компетенції;
  • звертатися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти із заявою щодо проведення позапланового інституційного аудиту, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або громадської акредитації закладу;
  • приймати рішення з інших питань діяльності закладу освіти.
    1. Директор закладу освіти зобов’язаний:
  • виконувати Закони України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та інші акти законодавства, а також забезпечувати та контролювати їх виконання працівниками закладу, зокрема в частині організації освітнього процесу державною мовою;
  • планувати та організовувати діяльність закладу загальної середньої освіти;
  • розробляти проєкт кошторису та подавати його Засновнику або уповноваженому ним органу на затвердження;
  • надавати щороку Засновнику пропозиції щодо обсягу коштів, необхідних для підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • організовувати фінансово-господарську діяльність закладу загальної середньої освіти в межах затвердженого кошторису;
  • забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку закладу загальної середньої освіти;
  • затверджувати правила внутрішнього розпорядку закладу;
  • затверджувати посадові інструкції працівників закладу загальної середньої освіти;
  • організовувати освітній процес та видачу документів про освіту;
  • затверджувати освітню (освітні) програму (програми) закладу світи;
  • створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, в тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку здобувачів освіти, формування у разі потреби індивідуального навчального плану;
  • затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі загальної середньої освіти, забезпечити її створення та функціонування;
  • забезпечувати розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку здобувача освіти;
  • контролювати виконання педагогічними працівниками та здобувачами освіти (здобувачем освіти) освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану;
  • забезпечувати здійснення контролю за досягненням здобувачами освіти результатів навчання, визначених державними стандартами повної загальної середньої освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом;
  • створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;
  • сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками;
  • створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю закладу загальної середньої освіти;
  • сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування в закладі загальної середньої освіти;
  • формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя здобувачів освіти та працівників закладу загальної середньої освіти;
  • створювати в закладі загальної середньої освіти безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;
  • організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню здобувачів відповідно до законодавства;
  • забезпечувати відкритість і прозорість діяльності закладу загальної середньої освіти, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України», «Про доступ до публічної інформації», «Про відкритість використання публічних коштів» та інших законів України;
  • здійснювати зарахування, переведення, відрахування здобувачів освіти, а також їх заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності відповідно до вимог законодавства;
  • організовувати документообіг, бухгалтерський облік та звітність відповідно до законодавства;
  • звітувати щороку на загальних зборах (конференції) колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку закладу освіти;
  • виконувати інші обов’язки, покладені на нього законодавством, Засновником, установчими документами закладу загальної середньої освіти, колективним договором, строковим трудовим договором.
  Керівник закладу освіти зобов’язаний протягом першого року після призначення на посаду пройти курс підвищення кваліфікації з управлінської діяльності обсягом не менше 90 навчальних годин.
  1. Директор закладу освіти є головою педагогічної ради - постійно діючого колегіального органу управління закладу. Усі педагогічні працівники закладу освіти беруть участь у засіданнях педагогічної ради.
  2. Засідання педагогічної ради проводяться у міру потреби, але не менш як чотири рази на рік.
  3. Педагогічна рада закладу освіти:
  • планує роботу закладу;
  • схвалює освітню (освітні) програму (програми) закладу та оцінює результативність її (їх) виконання;
  • формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
  • розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
  • приймає рішення щодо переведення здобувачів освіти (вихованців) до наступного класу (груп) і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;
  • обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників та розподіляє виділені на це кошти;
  • розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
  • ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення здобувачів освіти (вихованців), працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;
  • розглядає питання щодо відповідальності здобувачів освіти (вихованців), працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
  • має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;
  • розглядає інші питання, віднесені Законом України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та/або цим Статутом до її повноважень.
Рішення педагогічної ради закладу освіти вводяться в дію наказом керівника закладу.
  1. У закладі освіти можуть створюватися та діяти                               органи самоврядування:
  • органи самоврядування працівників закладу освіти;
  • органи самоврядування здобувачів освіти;
  • органи батьківського самоврядування;
  • інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.
    1. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти, що скликаються не рідше, як один раз на рік.
Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються пропорційно від таких трьох категорій:
  • працівників закладу освіти – зборами трудового колективу;
  • здобувачів освіти закладу освіти (5-9 класів) – класними зборами;
  • батьків – класними батьківськими зборами.
Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Визначається така кількість делегатів: від працівників закладу освіти - 10, здобувачів освіти - 10, батьків - 10. Термін їх повноважень становить 1 рік.
Загальні збори (конференція) закладу освіти:
  • заслуховують звіт керівника закладу освіти;
  • розглядають питання освітньої, методичної, фінансово-господарської діяльності закладу освіти;
  • затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності закладу освіти;
  • приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших працівників закладу освіти.
    1. У закладі освіти за рішенням Засновника відповідно до спеціальних законів створюється і діє піклувальна (наглядова) рада закладу освіти.
Наглядова (піклувальна) рада закладу освіти сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу освіти з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.
  1. Порядок формування наглядової (піклувальної) ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються спеціальними законами та цим Статутом.
До складу наглядової (піклувальної) ради закладу освіти не можуть входити здобувачі освіти та працівники цього закладу освіти.
Члени наглядової (піклувальної) ради закладу освіти мають право брати участь у роботі колегіальних органів закладу освіти з правом дорадчого голосу.
  1. Наглядова (піклувальна) рада:
  • аналізує та оцінює діяльність закладу загальної середньої освіти і його керівника;
  • розробляє пропозиції до стратегії та перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти та аналізує стан їх виконання;
  • сприяє залученню додаткових джерел фінансування, що не заборонені законом;
  • проводить моніторинг виконання кошторису закладу освіти і вносить відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу загальної середньої освіти;
  • має право звернутися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти щодо проведення позапланового інституційного аудиту закладу освіти;
  • може вносити Засновнику закладу освіти подання про заохочення керівника закладу освіти або притягнення його до дисциплінарної відповідальності з підстав, визначених законом;
  • здійснює інші повноваження, визначені установчими документами закладу освіти.
V. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА
  1. Матеріально-технічна база закладу освіти включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі закладу освіти.
  2. Майно закладу освіти належить йому на правах повного господарського відання відповідно до чинного законодавства, рішення про заснування і Статуту закладу освіти та укладених ним угод.
  3. Заклад освіти відповідно   до   чинного   законодавства,   користується   землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.
  4. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна закладу освіти проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані закладу освіти внаслідок порушення   його   майнових   прав   іншими   юридичними   та   фізичними    особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.
  5. Для забезпечення освітнього процесу база закладу освіти складається із навчальних кабінетів, майстерні, а також спортивного залу, бібліотеки, кабінету інформатики,  їдальні,  приміщення для  інженерно-технічного  та  навчально-допоміжного персоналу тощо.
  6. Відповідно до рішення виконкому Прохідської сільської ради заклад освіти має земельну ділянку загальною площею 1,79 га, де розміщуються навчальні корпуси, спортивний та ігровий майданчики, господарські будівлі тощо.
 
VІ. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
  1. Фінансово-господарська діяльність закладу освіти здійснюється на основі його кошторису.
  2. Головним розпорядником коштів є управління гуманітарної політики Ратнівської селищної ради.
  3. Джерелами формування кошторису закладу освіти є:
  • кошти Засновника;
  • кошти місцевих бюджетів, державного бюджету  у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної   середньої   освіти   для   забезпечення   вивчення   предметів   в   обсязі Державних стандартів освіти;
  • кошти фізичних, юридичних осіб;
  • кошти, отримані за надання платних послуг;
  • доходи від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень, навчально-дослідних ділянок, підсобного господарства, від здачі в оренду приміщень, споруд, обладнання;
  • благодійні внески юридичних і фізичних осіб.
    1. Заклад освіти є неприбутковою установою. Доходи (прибутки) закладу освіти використовуються виключно для фінансування видатків на її утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених цим Статутом.
    2. Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини між Засновником закладу освіти, працівниками (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску та інших відрахувань), членами органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
    3. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в закладі освіти визначається керівником закладу відповідно до законодавства України.
За рішенням керівника закладу освіти бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно або через централізовану бухгалтерію управління гуманітарної політики Ратнівської селищної ради. У разі самостійного ведення бухгалтерського обліку у закладі освіти утворюється бухгалтерська служба, яка діє відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», Податкового кодексу України, Положення про бухгалтерську службу закладу освіти, затвердженого директором.
Бухгалтерський облік в закладі освіти здійснюється через централізовану бухгалтерію при управлінні гуманітарної політики Ратнівської селищної ради.
  1. Штатний розпис закладу освіти затверджуються керівником закладу на підставі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.
 
VII. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО
  1. Заклад освіти за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проєктів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв'язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.
  2. Заклад освіти  має  право,   відповідно  до  чинного  законодавства,  укладати   угоди   про співробітництво із закладами освіти, науковими установами,  підприємствами, організаціями, громадськими об'єднаннями інших країн.
 
VIIІ. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
  1. Державний нагляд (контроль) за освітньою діяльністю закладу освіти здійснюється з метою реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти та спрямований на забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти та освітньої діяльності.
  2. Державний нагляд (контроль) за діяльністю закладу освіти здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та її територіальними органами відповідно до Закону України «Про освіту».
Центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальні органи проводять інституційний аудит закладу освіти відповідно до Закону України «Про освіту» і позапланові перевірки у порядку передбаченого Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
  1. Єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) за освітньою діяльністю закладу освіти є інституційний аудит закладу, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти.
Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов.
Позаплановий інституційний аудит може бути проведений за ініціативою Засновника, керівника закладу освіти, педагогічної ради, вищого колегіального органу громадського самоврядування (загальних зборів або конференції), піклувальної (наглядової) ради закладу освіти у випадках передбачених чинним законодавством.
  1. Громадський нагляд (контроль) за освітньою діяльністю закладу освіти здійснюється суб’єктами громадського нагляду (контролю) відповідно до Закону України «Про освіту».
  2. Результати інституційного аудиту оприлюднюються на сайтах закладу освіти, Засновника та органу, що здійснював інституційний аудит.
  3. Заклад освіти, що має чинний сертифікат про громадську акредитацію закладу освіти, вважається таким, що успішно пройшов інституційний аудит у плановому порядку.
  4. Засновник закладу освіти або уповноважена ним особа (управління освіти):
  • здійснює контроль за дотриманням установчих документів заклад освіти;
  • здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти;
  • здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.
 
ІХ. РЕОРГАНІЗАЦІЯ АБО ЛІКВІДАЦІЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
  1. Рішення   про   реорганізацію   або   ліквідацію   закладу освіти   приймає Засновник.
Реорганізація закладу освіти відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення.
Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною Засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду — ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.
З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління закладом освіти.
  1. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно закладу освіти, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс   і представляє його Засновнику.
  2. У випадку реорганізації права та зобов'язання закладу освіти переходять до правонаступників, відповідно до чинного законодавства, або  визначених закладів освіти.
  3. У разі припинення юридичної особи закладу освіти (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) активи закладу передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховуються до бюджету Ратнівської селищної ради.
 
 
Х. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
10.1. Цей Статут набуває чинності з дня державної реєстрації (перереєстрації).
10.2. Зміни та доповнення до цього Статуту мають юридичну силу, якщо вони відповідають чинному законодавству України, затверджені рішенням Засновника і зареєстровані в установленому законодавством порядку.
10.3. Умови, які не передбачені цим Статутом, регламентуються чинним законодавством України та рішеннями Засновника.