ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 5/16

                                                    ПРОЄКТ
РАТНІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ВОСЬМЕ СКЛИКАННЯ
 
РІШЕННЯ
 
02 березня 2021 року                           смт Ратне                                                 № 5/
 
Про зміну засновника та затвердження Статуту загальноосвітньої школи I-II ступеня с. Краска у новій редакції
 
Відповідно до статей 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», керуючись статтею 89 Цивільного кодексу України, враховуючи рішення Ратнівської селищної ради від 12.11.2020 року № 38/2 «Про прийняття у власність Ратнівської селищної ради об’єктів спільної власності громад, сіл, селищ району», з метою створення умов для надання на належному рівні освітніх послуг мешканцям Ратнівської територіальної громади, Ратнівська селищна рада
 
ВИРІШИЛА:
 
1. Змінити засновника загальноосвітньої школи I-II ступеня с. Краска (код ЄДРПОУ 21748085) з Ратнівської районної ради (код ЄДРПОУ 23251791) на Ратнівську селищну раду (код ЄДРПОУ 04334695).
2. Затвердити Статут загальноосвітньої школи I-II ступеня с. Краска у новій редакції (додається).
3. Директору загальноосвітньої школи I-II ступеня с. Краска Соботовичу В.Г. провести державну реєстрацію змін до установчих документів в державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, згідно з вимогами чинного законодавства.
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань освіти, культури, депутатської діяльності та етики, захисту прав людини, дотримання регламенту, законності, правопорядку, боротьби із злочинністю та у справах сім’ї, молоді та спорту.
 
 
Селищний голова                                                                                Віталій БІРУК
Віра Чернуха 0977557652

ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення селищної ради
від __.03.2021 року № 5/
 
 
 
СТАТУТ
загальноосвітньої школи I-II ступеня с. Краска
(нова редакція)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
І. Загальні положення
1.1. Загальноосвітня школа I-II ступеня с. Краска є комунальним закладом освіти, що забезпечує реалізацію права громадян на здобуття базової загальної середньої освіти.
Відповідно до рішення Ратнівської селищної ради від 12.11.2020 року № 38/2 «Про прийняття у власність Ратнівської селищної ради об'єктів спільної власності територіальних громад, сіл, селищ району» засновником загальноосвітньої школи І-ІІ ступеня с. Краска є Ратнівська селищна рада (далі -Засновник).
Органом, що здійснює управління загальноосвітньою школою І-ІІ ступеня с. Краска є управління гуманітарної політики Ратнівської селищної ради (далі - орган управління).
1.2. Місцезнаходження закладу освіти: 44142, Волинська область, Ратнівський район, с. Краска, вул. Шевченка, 6.
Повне найменування: Загальноосвітня школа І-ІІ ступеня с. Краска.
Скорочене найменування: ЗОШ І-ІІ ступеня с. Краска.
1.3. Загальноосвітня школа І-ІІ ступеня с. Краска (далі – заклад освіти) є юридичною особою, має печатку, штамп, ідентифікаційний номер, може мати рахунок в установі банку.
1.4. Мета діяльності закладу освіти  – навчання і виховання обдарованих та здібних дітей, створення сприятливих умов для максимального розкриття дитиною власної індивідуальності, інтелектуального й творчого потенціалу, закладених природою здібностей, нахилів та талантів, залучення дітей до систематичної навчально-дослідницької та науково-дослідницької, пошукової, експериментальної роботи, формування національної свідомості. Пріоритетна увага надається навчальному змісту і методикам, які формують світогляд, ціннісні орієнтації, уміння самостійно вчитися, критично мислити, користуватися інформаційно-комунікаційними технологіями навчання, здатність до самопізнання й самореалізації особистості в різних видах діяльності, уміння і навички, необхідні для життєвого і професійного вибору.
1.5. Головними завданнями закладу освіти є:
- забезпечення реалізації права громадян на базову загальну середню освіту;
- виховання громадянина України;
- виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
- формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;
- виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини та громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;
- розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
- реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
- виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я учнів;
- створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину, суспільство, культуру, а також для творчого, інтелектуального, духовного і фізичного розвитку учнів.
1.6. Заклад освіти в своїй діяльності керується Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», рішеннями Засновника, іншими нормативно-правовими актами, власним Статутом.
1.7. Заклад освіти самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України, та власним Статутом.
1.8. Заклад освіти несе відповідальність перед собою, суспільством і державою за:
- реалізацію головних завдань, визначених законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами України в галузі освіти;
- безпечні умови освітньої діяльності;
- дотримання державних стандартів освіти;
- дотримання договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов'язань за міжнародними угодами;
- дотримання фінансової дисципліни.
1.9. Заклад освіти має право:
- проходити в установленому порядку державну атестацію;
- визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу за погодженням із управлінням гуманітарної політики Ратнівської селищної ради;
- визначати варіативну частину робочого навчального плану;
- в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;
- використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників освітнього процесу;
- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб, реєструючи їх в установленому законодавством порядку;
- надавати платні освітні послуги відповідно до чинного законодавства;
- встановлювати обов’язкову форму для учнів.
1.10. У закладі освіти відповідно до вимог Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» визначена українська мова навчання.
1.11. Класи у закладі освіти формуються згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення освітнього процесу, та відповідно до кількості поданих заяв про зарахування до закладу освіти.
Враховуючи демографічну ситуацію та в разі, коли кількість дітей менша за визначену нормативами наповнюваності класів, організовується індивідуальна форма навчання.
1.12. Заклад освіти може приймати рішення про створення класів з поглибленим вивченням предметів, спеціальних та інклюзивних класів для навчання дітей з особливими потребами.
1.13. Індивідуальне навчання та навчання екстерном у закладі освіти організовуються відповідно до положень про індивідуальне навчання та екстернат у системі загальної середньої освіти, затверджених Міністерством освіти і науки України (далі – МОН України).
1.14. Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів здійснюється згідно з нормативами, встановленими МОН України.
 
ІІ. Зарахування учнів до закладу освіти та їх відрахування
2.1. Зарахування учнів до всіх класів закладу освіти здійснюється без проведення конкурсу і, як правило, відповідно до території обслуговування, що закріплена за закладом освіти, відповідно до рішення органу місцевого самоврядування.
2.2. Керівник закладу освіти зобов'язаний вжити заходів для ознайомлення дітей та їх батьків або осіб, які їх замінюють, з порядком зарахування до закладу, його Статутом, правилами внутрішнього розпорядку та іншими документами, що регламентують організацію освітнього процесу.
2.3. Зарахування учнів до закладу освіти здійснюється, як правило, до початку навчального року за наказом керівника.
Для зарахування учня до закладу освіти батьки або особи, які їх замінюють, подають заяву, копію свідоцтва про народження дитини, медичну довідку встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу).
До першого класу зараховуються, як правило, діти з шести років.
2.4. Іноземці та особи без громадянства зараховуються до закладу освіти відповідно до законодавства та міжнародних договорів.
2.5. Переведення учнів до наступного класу здійснюється у порядку, встановленому МОН України.
У разі вибуття учня з населеного пункту батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу освіти заяву із зазначенням причини вибуття.
У разі переходу учня до іншого закладу освіти для здобуття базової середньої освіти у межах населеного пункту батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу освіти заяву із зазначенням причини переходу та довідку, що підтверджує факт зарахування дитини до іншого освітнього закладу.
 
ІII. Організація освітнього процесу
3.1. Заклад освіти планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного, річного та робочого навчального планів.
В планах роботи відображаються найголовніші питання роботи закладу освіти, визначаються перспективи його розвитку. План роботи затверджується педагогічною радою.
3.2. Освітній процес у закладі освіти здійснюється відповідно до робочого навчального плану, складеного на основі типових навчальних планів, затверджених МОН України.
У робочому навчальному плані конкретизується варіативна частина державних стандартів освіти.
Індивідуалізація і диференціація навчання забезпечується шляхом реалізації інваріантної та варіативної частини.
3.3. Робочий навчальний план погоджується педагогічною радою закладу освіти.
3.4. Заклад освіти забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти державним стандартам освіти, єдність навчання і виховання.
3.5. Заклад освіти працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України, і забезпечує виконання освітніх завдань на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей.
3.6. Заклад освіти може обирати форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту».
3.7. Освітній процес у закладі освіти може здійснюватися за груповою та індивідуальною формами навчання.
3.8. Освітня робота може поєднуватись з науково-методичною, науково-дослідницькою та експериментальною роботою.
3.9. Заклад освіти може виконувати освітні програми і надавати платні послуги на договірній основі згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.
3.10. Навчальний рік у закладі освіти починається 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.
3.11. Структура навчального року та режим роботи встановлюються закладом освіти у межах часу, передбаченого робочим навчальним планом.
3.12. Загальна тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.
3.13. Тривалість уроків становить: у 1-х класах – 35 хвилин; у 2 – 4-х класах – 40 хвилин; у 5 – 9-х класах – 45 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з відповідними органами управління освітою та територіальними установами державної санітарно-епідеміологічної служби.
3.14. У закладі освіти допускається проведення підряд двох уроків з одного предмета інваріантної та варіативної частини.
3.15. Заклад освіти може обирати інші, крім уроку, форми організації освітнього процесу.
3.16. Тривалість перерв між уроками становить 10 хвилин, великої перерви – 20 хвилин.
3.17. Розклад уроків складається відповідно до робочого навчального плану з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується керівником закладу.
3.18. Відволікання учнів від навчальних занять для впровадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).
3.19. Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених навчальною програмою та робочим навчальним планом навчального закладу, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.
3.20. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей учнів.
Домашні завдання учням 1 класу не задаються.
 
ІV. Оцінювання навчальних досягнень учнів
4.1. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів визначаються МОН України.
4.2. Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.
4.3. Заклад освіти може використовувати інші системи оцінювання навчальних досягнень учнів. При цьому оцінки з навчальних предметів за семестри, рік, результати державної підсумкової атестації переводяться у бали відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів.
4.4. Навчання у випускному 9-му класі завершується державною підсумковою атестацією. Зміст, форма і порядок державної підсумкової атестації визначаються МОН України.
В окремих випадках учні за станом здоров'я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється МОН України та Міністерством охорони здоров'я України.
4.5. За результатами навчання учням (випускникам) видається відповідний документ:
 • по закінченні І ступеня — свідоцтво про початкову освіту;
• по закінченні  ІІ ступеня — свідоцтво  про  базову загальну середню освіту.
Свідоцтво про базову загальну середню освіту дає право на вступ до школи III ступеня, професійно-технічного закладу, вищого навчального закладу I – II рівня акредитації.
4.6. За відмінні успіхи в навчанні учні 2–8-х класів можуть нагороджуватися похвальним листом «За високі досягнення у навчанні». За відмінні успіхи у навчанні випускникам 9 класу видається свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою.
 
V. Виховний процес у навчальному закладі
 
5.1. Виховання учнів здійснюється під час проведення уроків, в процесі позаурочної та позашкільної роботи.
5.2. Цілі виховного процесу в закладі освіти визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.
5.3. У закладі освіти забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.
Примусове залучення учнів до вступу в будь-які громадські об'єднання, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених об'єднаннях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.
5.4. Дисципліна в закладі освіти дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників освітнього процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та Статуту закладу освіти.
Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.
 
VІ. Учасники освітнього процесу
 
6.1. Учасниками освітнього процесу в закладі освіти є учні, педагогічні працівники, бібліотекар, інші спеціалісти закладу, керівники, батьки або особи, які їх замінюють.
6.2. Права та обов'язки учасників освітнього процесу визначаються законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими актами законодавства, цим Статутом, правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти.
6.3. Учень – особа, яка навчається і виховується в закладі освіти.
6.4. Учні закладу освіти мають гарантоване державою право на:
- доступність і безоплатність базової загальної середньої освіти;
- вибір факультативів, спецкурсів, позакласних занять;
- безпечні і нешкідливі умови навчання та праці;
- користування науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною базою закладу;
- участь в різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
- отримання додаткових, у тому числі платних, навчальних послуг;
- перегляд результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини;
- участь в роботі органів громадського самоврядування навчального закладу;
- участь в роботі добровільних самодіяльних об'єднань, творчих студій, клубів, гуртків, груп за інтересами тощо;
- повагу людської гідності, вільне вираження поглядів, переконань;
- захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насильства, від дій педагогічних та інших працівників, які порушують їх права, принижують честь і гідність.
6.5. Учні закладу освіти зобов'язані:
- оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками в обсязі не меншому, ніж визначено Державним стандартом загальної середньої освіти;
- підвищувати свій загальний культурний рівень;
- брати участь у пошуковій та науковій діяльності, передбаченій навчальними програмами та навчальним планом закладу освіти, цим Статутом;
- дотримуватися вимог законодавства, моральних, етичних норм, поважати честь і гідність інших учнів та працівників;
- виконувати вимоги педагогічних та інших працівників закладу освіти відповідно до Статуту та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти;
- брати участь у різних видах трудової діяльності;
- дбайливо ставитися до державного, громадського й особистого майна, майна інших учасників навчально-виховного процесу;
- дотримуватися вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти;
- дотримуватися правил особистої гігієни.
6.6. Учні закладу освіти залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до даного Статуту і правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.
6.7. За невиконання учасниками освітнього процесу своїх обов'язків, порушення даного Статуту, правил внутрішнього розпорядку, на них можуть накладатися стягнення відповідно до закону.
6.8. Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я якої дає змогу виконувати професійні обов'язки в закладах системи загальної середньої освіти.
6.9. До педагогічної діяльності у закладі освіти не допускаються особи, яким вона заборонена за медичними показаннями, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється відповідно до чинного законодавства.
6.10. Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших працівників закладу освіти, інші трудові відносини регулюються законодавством про працю, Законом України «Про повну загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами.
6.11. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається відповідно до законодавства керівником закладу освіти.
Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.
Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.
6.12. Керівник закладу освіти призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками, права та обов'язки яких визначаються нормативно-правовими актами МОН України, правилами внутрішнього розпорядку та цим Статутом.
6.13. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов'язків, крім випадків, передбачених чинним  законодавством.
Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених робочим навчальним планом, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність навчального закладу, здійснюється лише за їх згодою.
6.14. Педагогічні працівники закладу освіти підлягають атестації відповідно до порядку, встановленого МОН України.
За результатами атестації педагогічних працівників визначається їх відповідність займаній посаді, присвоюється кваліфікаційна категорія: спеціаліст, спеціаліст другої, першої категорії, та формується подання на присвоєння, підтвердження: спеціаліст вищої категорії; педагогічне звання «старший учитель»; «учитель-методист»; «педагог-організатор-методист» та інші до атестаційної комісії ІІ рівня управління гуманітарної політики Ратнівської селищної ради.
6.15. Педагогічні працівники закладу освіти мають право:
- самостійно обирати форми, методи, способи навчальної роботи, не шкідливі для здоров'я учнів;
- брати участь у роботі методичних об'єднань, нарад, зборів закладу освіти та інших органів самоврядування закладу, в заходах, пов'язаних з організацією освітньої роботи;
- обирати форми та здійснювати підвищення своєї кваліфікації;
- навчатися у вищих закладах освіти і закладах системи підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
- проходити атестацію для здобуття відповідної кваліфікаційної категорії та отримувати її в разі успішного проходження атестації;
- проводити в установленому порядку науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу;
- вносити керівництву закладу освіти і органам управління освітою пропозиції щодо поліпшення освітнього процесу;
- на соціальне і матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;
- об'єднуватися у професійні спілки та бути членами інших громадських об'єднань, діяльність яких не заборонена законодавством;
- порушувати питання захисту прав, професійної та людської честі і гідності.
6.16. Педагогічні працівники закладу освіти зобов'язані:
- забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм з дотриманням вимог Державного стандарту загальної середньої освіти;
- контролювати рівень навчальних досягнень учнів;
- нести відповідальність за відповідність оцінювання навчальних досягнень учнів критеріям оцінювання, затвердженим Міністерством освіти і науки України, доводити результати навчальних досягнень учнів до відома дітей, батьків, осіб, що їх замінюють, керівника закладу освіти;
- сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей учнів, а також збереженню їх здоров'я;
- виховувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
- виконувати Статут закладу освіти, правила внутрішнього розпорядку, умови трудового договору (контракту);
- брати участь у роботі педагогічної ради;
- виховувати в учнів шанобливе ставлення до батьків, жінок, старших за віком осіб;
- повагу до народних традицій та звичаїв, духовних і культурних надбань народу;
- готувати учнів до самостійного життя з дотриманням принципів взаєморозуміння, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
- дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати особисту гідність учнів та їх батьків;
- постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, рівень загальної і політичної культури;
- виконувати накази і розпорядження керівника закладу освіти;
- вести відповідну документацію.
6.17. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, правила внутрішнього розпорядку закладу освіти, не виконують посадових обов'язків, умови трудового договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно із законодавством.
6.18. Права і обов'язки інших працівників та допоміжного персоналу регулюються трудовим законодавством, цим Статутом та правилами внутрішнього розпорядку закладу.
6.19. Батьки учнів та особи, які їх замінюють, мають право:
- обирати навчальний заклад та форми навчання і виховання дітей;
- створювати батьківські громадські організації та брати участь в їх діяльності, обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;
- звертатися до органу управління освітою, керівника закладу освіти і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;
- приймати рішення про участь дитини в науковій, спортивній, трудовій, пошуковій та інноваційній діяльності закладу освіти;
- брати участь у заходах, спрямованих на покращення організації освітнього процесу та зміцнення матеріально-технічної бази закладу освіти;
- на захист законних інтересів дітей в органах громадського самоврядування закладу та у відповідних державних, судових органах.
6.20. Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти, їх виховання і зобов'язані:
- створювати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;
- забезпечувати дотримання дітьми вимог Статуту закладу освіти;
- поважати честь і гідність дитини та працівників закладу освіти;
- постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
- виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім'ї, державної та рідної мови;
- виховувати повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;
- виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.
6.21. У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов'язків, передбачених законодавством, заклад освіти може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі, позбавлення їх батьківських прав.
 
VІІ. Управління закладом освіти
 
7.1. Керівництво закладом освіти здійснює його директор. Керівником  закладу освіти може бути громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як три роки, успішно пройшов атестацію керівних кадрів навчальних закладів у порядку, встановленому МОН України.
7.2. Керівник закладу загальної середньої освіти призначається на посаду за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки - для особи, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше) на підставі рішення конкурсної комісії, до складу якої входять представники Засновника (засновників), трудового колективу, громадського об’єднання батьків, учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти та громадського об’єднання керівників закладів загальної середньої освіти відповідної адміністративно-територіальної одиниці. До участі у роботі комісії з правом дорадчого голосу можуть залучатися представники громадських об’єднань та експерти у сфері загальної середньої освіти.
Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти розробляє та затверджує Засновник на підставі типового положення, затвердженого центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
Одна і та сама особа не може бути керівником відповідного закладу загальної середньої освіти більше ніж два строки підряд (до першого строку включається дворічний строк перебування на посаді керівника закладу загальної середньої освіти, призначеного вперше). Після закінчення другого строку перебування на посаді особа має право брати участь у конкурсі на заміщення вакансії керівника в іншому закладі загальної середньої освіти або продовжити роботу в тому самому закладі на іншій посаді.
Заступник керівника, педагогічні та інші працівники закладу загальної середньої освіти призначаються на посади та звільняються з посад керівником цього закладу. Керівник закладу загальної середньої освіти має право оголосити конкурс на вакантну посаду.
У разі надходження до Засновника закладу загальної середньої освіти обґрунтованого звернення піклувальної ради або органу самоврядування закладу загальної середньої освіти щодо звільнення керівника цього закладу, Засновник зобов’язаний розглянути його і прийняти обґрунтоване рішення у найкоротший строк.
7.3. Керівник закладу освіти:
- здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
- організовує освітній процес;
- забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, якістю знань, умінь та навичок учнів;
- відповідає за дотримання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;
- створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
- забезпечує дотримання вимог щодо охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, вимог техніки безпеки;
- розпоряджається в установленому порядку майном закладу освіти та його коштами;
- підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;
- сприяє залученню діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників підприємств, установ, організацій до освітнього процесу, керівництва учнівськими об'єднаннями за інтересами;
- забезпечує реалізацію права учнів на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
- вживає заходи щодо запобігання вживання учнями алкоголю, наркотиків;
- контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;
- видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
-щороку звітує про свою роботу на загальних зборах (конференціях) колективу.
7.4. Керівник закладу освіти є головою педагогічної ради – постійно діючого колегіального органу управління закладом.
7.5. Засідання педагогічної ради проводяться у міру потреби, але не менш як чотири рази на рік.
7.6. Педагогічна рада розглядає питання:
- удосконалення і методичне забезпечення освітнього процесу;
- планування та режим роботи закладу освіти;
- варіативної складової робочого навчального плану;
- переведення учнів до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;
- підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;
- участь в інноваційній та експериментальній діяльності закладу освіти, співпраці з вищими освітніми закладами та науковими установами;
- моральне та матеріальне заохочення учнів та працівників;
- морального заохочення батьків та осіб, що їх замінюють, та громадських діячів, які беруть участь в організації освітнього процесу;
- притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників закладу освіти за невиконання ними своїх обов'язків;
- інші питання, пов'язані з діяльністю закладу освіти.
7.7. Органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори його колективу, що скликаються не менш як один раз на рік.
На загальних зборах заслуховують звіт директора про здійснення керівництва навчальним закладом, розглядають питання освітнього процесу, методичної, економічної і фінансово-господарської діяльності закладу.
7.8. У закладі освіти за рішенням загальних зборів можуть створюватися і діяти рада закладу, а також піклувальна рада, учнівський комітет, батьківський комітет, методичні об'єднання, комісії, асоціації, положення про які розробляє і затверджує МОН України.
До складу ради навчального закладу обираються представники педагогічного колективу, учнів, батьків і громадськості.
Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах. Склад піклувальної ради формується з представників органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, освітніх закладів та окремих громадян.
Піклувальна рада вживає заходів до зміцнення матеріально-технічної і навчально-методичної бази, залучення додаткових джерел фінансування закладу, поліпшення умов для організації освітнього процесу, стимулювання творчої праці педагогічних працівників.
 
VІІІ. Матеріально-технічна база та фінансово-господарська діяльність
 
8.1. Матеріально-технічна база навчального закладу включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі.
8.2. Майно, закріплене за закладом освіти, належить закладу на правах оперативного управління та не може бути вилученим у нього, якщо інше не передбачено законодавством.
8.3. Фінансування закладу освіти здійснюється відповідно до чинного законодавства.
8.4. Фінансово-господарська діяльність закладу освіти проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», рішень Засновника та інших нормативно-правових актів.
8.5. Джерелами фінансування закладу освіти є:
- кошти Засновника;
- кошти місцевих бюджетів, державного бюджету у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення вивчення предметів в обсязі Державних стандартів освіти;
- кошти фізичних, юридичних осіб;
- кошти, отримані за надання платних послуг;
- доходи від здачі в оренду приміщень, споруд, обладнання;
- благодійні внески юридичних і фізичних осіб,
- інші джерела, не заборонені законодавством.
8.6. Порядок діловодства в закладі освіти визначається чинним законодавством, нормативно-правовими актами МОН України та інших центральних органів виконавчої влади, до сфери управління яких належать освітні заклади. Бухгалтерський облік здійснюється через централізовану бухгалтерію при управлінні гуманітарної політики Ратнівської селищної ради.
8.7. Звітність про діяльність закладу освіти ведеться відповідно до чинного законодавства.
 
ІХ. Міжнародне співробітництво
 
9.1. Заклад освіти за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, відповідного фінансування має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв'язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.
Заклад освіти має право відповідно до законодавства укладати договори про співробітництво з освітніми закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об'єднаннями інших країн.
9.2. Участь закладу освіти у міжнародних програмах, проєктах, учнівському та педагогічному обміні здійснюється відповідно до чинного законодавства.
 
Х. Контроль за діяльністю закладу освіти
 
10.1. Державний нагляд (контроль) за діяльністю навчального закладу незалежно від підпорядкування, типу і форми власності здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики у сфері загальної середньої освіти.
10.2. Державний контроль здійснюють МОН України, Державна інспекція навчальних закладів та Засновник.
10.3. Основною формою державного контролю за діяльністю закладу освіти є атестація, що проводиться не рідше одного разу на десять років у порядку, встановленому МОН України.
10.4. У період між атестацією проводяться перевірки (інспектування) закладу освіти з питань, пов'язаних з його освітньою діяльністю. Зміст, види і періодичність цих перевірок визначаються залежно від стану освітньої роботи, але не частіше 1-2 разів на рік. Перевірки з питань, не пов'язаних з освітньою діяльністю, проводяться його засновником відповідно до чинного законодавства.
 
XІ. Реорганізація або ліквідація закладу освіти
 
11.1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію закладу освіти приймає Засновник.
Реорганізація відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення.
Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною Засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду — ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.
З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління закладом освіти.
11.3. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно закладу освіти, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його Засновнику.
11.4. У випадку реорганізації права та зобов'язання закладу освіти переходять до правонаступників, відповідно до чинного законодавства, або визначених освітніх закладів.
11.5. У разі припинення юридичної особи закладу освіти (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) його активи передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховуються до бюджету Ратнівської селищної ради.
 
ХІІ. Заключні положення
12.1. Цей Статут набуває чинності з дня державної реєстрації (перереєстрації).
12.2. Зміни та доповнення до цього Статуту мають юридичну силу, якщо вони відповідають чинному законодавству України, затверджені рішенням Засновника і зареєстровані в установленому законодавством порядку.
12.3. Умови, які не передбачені цим Статутом, регламентуються чинним законодавством України та рішеннями Засновника.