ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 5/17

 
                                               ПРОЄКТ
РАТНІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ВОСЬМЕ СКЛИКАННЯ
 
РІШЕННЯ
 

__ березня 2021 року                           смт Ратне                                                 № 5/   
 
Про зміну засновника та затвердження Статуту навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа I-II ступеня-дитячий садок» с. Млинове у новій редакції
 
Відповідно до статей 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», керуючись статтею 89 Цивільного кодексу України, враховуючи рішення Ратнівської селищної ради від 15.12.2020 року № 2/11 «Про реорганізацію шляхом приєднання юридичної особи Млинівської сільської ради», з метою створення умов для надання на належному рівні освітніх послуг мешканцям Ратнівської територіальної громади, Ратнівська селищна рада
 
ВИРІШИЛА:
 
1. Змінити засновника навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа I-II ступеня-дитячий садок» с. Млинове (код ЄДРПОУ 21748122) з Млинівської сільської ради (код ЄДРПОУ 04526207) на Ратнівську селищну раду (код ЄДРПОУ 04334695).
2. Затвердити Статут навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа I-II ступеня-дитячий садок» с. Млинове у новій редакції (додається).
3. Директору навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІ ступеня-дитячий садок» с. Млинове Ковальчук О.М. провести державну реєстрацію змін до установчих документів в державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, згідно з вимогами чинного законодавства.
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань освіти, культури, депутатської діяльності та етики, захисту прав людини, дотримання регламенту, законності, правопорядку, боротьби із злочинністю та у справах сім’ї, молоді та спорту.
Селищний голова                                                                               Віталій БІРУК
Віра Чернуха 0977557652

ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення селищної ради
від __.03.2021 року № 5/
 
 
                                                                               
                                                             
 
 
                       
                                                          
                                  
СТАТУТ
навчально-виховного комплексу
«Загальноосвітня школа I-II ступеня-дитячий садок» с. Млинове
(нова редакція)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІ ступеня-дитячий садок» с. Млинове (далі – заклад освіти) створений 20.10.1996 року розпорядженням Млинівської сільської ради № 32 від 20.10.1996 р., є   правонаступником загальноосвітньої школи І-ІІ ступеня с. Млинове та Млинівського дитячого садка, і перебуває у власності Ратнівської селищної ради (далі – Засновник).
 Управління закладом освіти здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту». Орган управління закладом освіти - управління гуманітарної політики Ратнівської селищної ради (далі – орган управління).
1.2. Заклад освіти є юридичною особою, має круглу гербову печатку, штамп, бланки зі своїм найменуванням, код ЄДРПОУ.
1.3. Найменування закладу освіти:
- повне найменування: Навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІ ступеня-дитячий садок» с. Млинове;
- скорочене найменування: НВК с. Млинове.
1.4. Юридична адреса закладу освіти: 44110, Волинська область, Ратнівський район, с. Млинове, вул. Брестська, 13 а, телефон:   (03366) 9-96-40.
1.5. Власником майна закладу освіти є Ратнівська селищна рада.
1.6. Головною метою закладу освіти є забезпечення реалізації прав громадян на здобуття базової загальної середньої освіти.
1.7. Головним завданнями  закладу освіти є:
- забезпечення реалізації прав громадян на повну загальну середню освіту; виховання громадянина України;
- виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів та націй;
- формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;
- виховання в здобувачів освіти уваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків  людини і громадянина;
- розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
- реалізації прав учнів (вихованців) на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
- виховання свідомого ставлення до свого здоров’я то здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів (вихованців);
- створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.
1.8. Заклад освіти в своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Законом України «Про дошкільну освіту», іншими нормативно-правовими актами, власним Статутом.
1.9. Заклад освіти самостійно приймає рішення і здійснює діяльність у межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України, та власним Статутом.
1.10.  Заклад освіти несе відповідальність перед собою, суспільством і державою за:
- безпечні умови освітньої діяльності;
- дотримання державних стандартів освіти;
- дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародним угодами;
- дотримання фінансової дисципліни.
1.11. У закладі освіти визначена українська мова навчання і запроваджено поглиблене вивчення української мови  (за вибором учнів та батьків).
1.12. Заклад освіти має право:
- проходити в установленому порядку  інституційний аудит;
- визначити форми, методи і заходи організації освітнього процесу  за погодженням із Засновником;
- визначати варіативну частину робочого навчального плану;
- в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;
- спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
- використовувати різні форми марального і матеріального заохочення до учасників освітнього  процесу;
- бути власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з чинним законодавством України та власним Статутом;
- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;
- залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку визначеному законодавством України;
- розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів.
1.13. У закладі освіти створюються та функціонують:
- методичні об’єднання вчителів початкових класів і вихователів дитячого садка, суспільно-гуманітарного, природничо-математичного циклів, класних керівників;
-  методична рада.
Методична робота організовується в різних формах:
  • колективні форми роботи (педагогічної ради, психолого-педагогічні семінари, тренінги, круглі столи, педагогічні читання);
  • групові форми роботи (методичні об’єднання);
  • індивідуальні форми роботи (стажування, методичні консультації, робота над науково-методичною проблемою, співбесіда, аналіз уроку, курси підвищення кваліфікації, самоосвіта).
1.14. Медичне обслуговування здобувачів освіти та відповідні умови для його організації забезпечуються Засновником – Ратнівською селищною радою, в інших випадках відповідні умови для його організації забезпечуються і здійснюються Кортеліською АЗПСМ та КНП «Ратнівська ЦРЛ» Ратнівської селищної ради, в період навчання медичне обслуговування здійснює завідуюча ФАПом (згідно договору).
1.15. Взаємовідносини закладу освіти з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.
1.16. Заклад освіти складається з двох підрозділів – дошкільного та шкільного. Дошкільний підрозділ забезпечує належний рівень дошкільної освіти дітей віком від 3 до 6 років відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.
Шкільний підрозділ забезпечує відповідний рівень загальноосвітньої підготовки учнів згідно з вимогами Державного стандарту загальної середньої освіти.
1.17. Кількість дошкільних груп, класів у закладі освіти встановлюється Засновником на підставі нормативів їх наповнюваності, затверджених Міністерством освіти і науки України (далі – МОН України), відповідно до поданих заяв батьків або осіб, які їх замінюють, та санітарно-гігієнічних норм.
1.18. Приймання дітей дошкільного віку до закладу освіти здійснюється на безконкурсній основі.
 
ІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
2.1. Заклад освіти планує свою роботу самостійно відповідно до Стратегії розвитку закладу освіти та річного плану.
В плані роботи відображаються найголовніші питання роботи закладу освіти, визначаються перспективи його розвитку. Стратегія розвитку закладу освіти та річний план роботи схвалюється педагогічною радою закладу.
2.2. Основним документом, що регулює освітній процес, є Освітня програма (робочий навчальний план), що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених МОН України, із конкретизацією варіативної частини.
Освітня програма (робочий навчальний план) закладу освіти схвалюється педагогічною радою закладу освіти і затверджується директором закладу.
У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків (щоденний, тижневий) та режим роботи (щоденний, річний).
2.3. Відповідно до Освітньої програми (робочого навчального плану) педагогічні працівники даного закладу освіти самостійно добирають програми, підручники, посібники, що мають гриф МОН України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні держаних стандартів.
2.4. Заклад освіти  здійснює освітній процес за денною формою навчання.
2.5. Зарахування учнів (вихованців) до закладу освіти здійснюється за наказом директора на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють, а також свідоцтв про народження (копії), медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу).
У разі потреби учень (вихованець) може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого  закладу  освіти. Переведення учнів до іншого закладу освіти здійснюється за наявності особової справи учня встановленого МОН України зразка.
Для зарахування дитини у групу дитячого садка необхідно пред’явити: медичну довідку про стан здоров’я дитини, медичну довідку про епідеміологічне оточення, свідоцтво про народження дитини, заяву батьків.
2.6. У школі першого ступеня навчання для учнів 1-4 класів за бажанням їхніх батьків або осіб, які їх замінюють, при наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу можуть створюватись групи продовженого дня.
Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора  закладу освіти на підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють). Визначається такий режим роботи груп продовженого дня: з 13.00 год. До 17.00 год.
2.7. Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюється закладом освіти в межах часу, що передбачений Освітньою програмою (робочим навчальним планом).
Освітній процес у закладі освіти розпочинаються 1 вересня у День знань і триває не менше 175 навчальних днів та закінчується не пізніше 1 липня наступного року.
Навчальний рік поділяється на семестри: перший  з 1 вересня до 29 грудня, другий з 15 січня до 31 травня.
Режим роботи дитячого садка – п’ятиденний.
2.8. Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).
2.9. Тривалість канікул протягом навчального року встановлює педагогічна рада відповідно до освітньої програми і не може становити менше  30 календарних днів.
2.10. Тривалість уроків у закладі освіти становить: у 1 класах -  35 хвилин, у 2 – 4 класах – 40 хвилин, у 5 - 9  - 45 хвилин. Зміни тривалості уроків допускається за походженням з педагогічною радою закладу освіти.
2.11. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується районним управлінням                               Головного управління Держпродспоживслужби у Волинській області і затверджується директором закладу освіти.
Тижневий режим роботи закладу освіти затверджується у розкладі навчальних занять.
 Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у закладі освіти проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.
2.12. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.
2.13. У закладі освіти визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання досягнень у навчанні учнів (вихованців), ведеться тематичний облік знань.
У 1-3  класах проводиться формувальне оцінювання знань учнів.
У документі про освіту (свідоцтві) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестр, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.
2.14.  Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома учнів класним керівником (головою атестаційної комісії).
2.15. Умови та процедура переведення, зарахування, відрахування учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти до наступного класу визначається Порядком переведення учнів (вихованців) закладу освіти до наступного класу (наказ МОН України № 762 від 14.07.2015 року (у редакції від 08 травня 2019 року № 621); Порядком зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття загальної середньої освіти (наказ МОН України від 16.04.2018 року № 367, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.05.2018 року за № 564/32016).
2.16. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступень навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається Положенням про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти (наказ МОН України від 30.12.2014 року № 1547, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2015 р.
за № 157/26602).
2.17. Учням, які закінчили певний ступінь закладу освіти, видається відповідний документ про освіту:
-     по закінченні початкової школи - свідоцтво досягнень;
-   по закінченні основної школи - свідоцтво про базову загальну середню освіту.
2.18. 3а успіхи у навчанні для здобувачів освіти встановлюються такі форми морального і матеріального заохочення:
- подяка;
- нагородження  Похвальною грамотою, Похвальним листом, дипломом.
2.19. У дитячому садку встановлено 3-ох разове харчування. Контроль за організацією та якістю харчування, вітамінізацією страв, закладкою продуктів харчування, кулінарною обробкою, виходом страв, смаковими якостями їжі, санітарним станом харчоблоку, правильністю зберігання, дотримання термінів реалізації продуктів покладається на директора  закладу освіти.
 
Ш. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
3.1. Учасниками  освітнього процесу закладу освіти є:
- діти дошкільного віку;
- учні (вихованці);
- директор, заступник директора;
- педагогічні працівники;
- вихователі дитячого садка;
- соціальний педагог, бібліотекар; інші спеціалісти;
- батьки або особи, які їх замінюють.
  1. Права і обов'язки здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим Статутом.
  2. Учні мають право:
  • на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;
  • на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, оздоровчою базою закладу освіти;
  • на доступ до інформації з усіх галузей знань;
  • брати участь у різних видах науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
  • брати участь у роботі органів громадського самоврядування закладу освіти;
  • брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації освітнього процесу, дозвілля учнів;
  • брати участь у добровільних самодіяльних об'єднаннях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;
- на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля,  що порушують права або принижують їх честь, гідність;
-   на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці.
3.4. Учні зобов'язані:
- оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати   загальнокультурний рівень;
-  дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку;
-  бережливо ставитися до державного, громадського і особистого майна;
-  дотримуватися законодавства, моральних, етичних норм;
- брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;
-  дотримуватись правил особистої гігієни.
  1. Педагогічними працівниками закладу освіти можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я яких дозволяє виконувати професійні обов'язки.
  2. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників, інші трудові відносини регулюються чинним законодавством України про працю, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту»,  «Про дошкільну освіту»  та іншими законодавчими актами.
  3. Педагогічні працівники мають право на:
  • захист професійної честі та гідності;
  • самостійний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, не шкідливих для здоров'я учнів (вихованців);
  • участь в обговоренні та вирішенні питань організації навчально-виховного процесу;
  • проведення, в установленому порядку науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи;
  • виявлення педагогічної ініціативи;
  • сертифікацію та позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання;
  • участь у роботі органів громадського самоврядування закладу освіти;
  • підвищення кваліфікації, перепідготовку;
  • отримання пенсії в порядку визначеному законодавством України;
  • на матеріальне, житлово-побутове та соціальне забезпечення відповідно до чинного законодавства.
Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов'язків не допускається, за винятком випадків, передбачених чинним законодавством України.
3.8. Педагогічні працівники зобов'язані:
- забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм на рівні обов'язкових державних вимог;
- сприяти розвитку компетентностей дітей, а також збереженню їх здоров'я, здійснювати пропаганду здорового способу життя;
-   сприяти зростанню іміджу закладу освіти;
- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
-  виховувати в учнів (вихованців) повагу до батьків, жінок, старших за віком, народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу України;
- готувати учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
-   дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати гідність учнів;
-  захищати учнів від будь-яких форм фізичного або психічного насильства (протидія булінгу), запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим шкідливим звичкам;
- постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру; виконувати правила внутрішнього розпорядку, умови контракту чи трудового договору;
-  виконувати накази і розпорядження керівника закладу освіти, органів управління освітою;
-  брати участь у роботі педагогічної ради.
3.9. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається на підставі законодавства, затверджується директором закладу освіти і погоджується з профспілковим комітетом.
Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.
Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.
  1. У закладі освіти обов'язково проводиться атестація педагогічних працівників незалежно від підпорядкування, типів і форм власності. Атестація здійснюється, як правило, один раз на п'ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого МОН України.
3.11. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, правила внутрішнього розпорядку закладу освіти, не виконують посадових інструкцій, умови колективного договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.
  1.  Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:
  • обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування;
  • звертатись до органів управління освітою, керівника закладу освіти і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;
  • брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації освітнього   процесу та зміцненні матеріально-технічної бази закладу освіти;
  • на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування закладу освіти та у відповідних державних, судових органах.
3.13. Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність на здобуття дітьми повної загальної середньої освіти і зобов'язані:
  -    забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;
  • постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
  • поважати гідність людини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім'ї, державної та рідної мов, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;
  • виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.
  1. Представники громадськості мають право:
- обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в закладі освіти;
- керувати учнівськими об’єднаннями за інтересами і гуртками, секціями;
-сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню закладу освіти;
- проводити консультації для педагогічних працівників;
- брати участь в організації освітнього процесу.
  1. Представники громадськості зобов’язані:
  • дотримуватися Статуту закладу освіти, виконувати накази та розпорядження керівника закладу освіти, рішення органів громадського самоврядування, захищати учнів від всіляких форм фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.
 
                                 ІV. УПРАВЛІННЯ  ЗАКЛАДОМ  ОСВІТИ
4.1. Управління закладом освіти  здійснюється  його  Засновником  та управлінням гуманітарної політики Ратнівської селищної ради.
Безпосереднє керівництво закладом освіти  здійснює його директор.    
Директор закладу освіти обирається на посаду за результатами конкурсу, що проводиться відповідно до вимог ст. 39 Закону України «Про повну загальну середню освіту» та положення про конкурс, затвердженого Засновником або уповноваженим ним органом (посадовою особою).
4.2. Директор  закладу освіти:
- здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
-   організовує освітній процес;
-  забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, рівнем досягнень учнів у навчанні;
-   відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;
-  створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
-   забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
- підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків дослідно-експериментальної роботи педагогів;
-  забезпечує права учнів (вихованців) на захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
- призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернею, навчально-дослідними ділянками;
- контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;
- здійснює контроль за проходженням працівниками у встановлені терміни обов'язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;
-  розпоряджається в установленому порядку шкільним майном і коштами;
- видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
-  за погодженням з профспілковим комітетом затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові інструкції працівників  закладу освіти;
-  створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;
- несе відповідальність за свою діяльність перед учнями, батьками, педагогічними працівниками та загальними зборами (конференцією), засновником, місцевими органами державної виконавчої влади тощо.
  1. Вищим органом громадського самоврядування НВК є загальні збори колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.
Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:
  • працівників закладу освіти - зборами трудового колективу;
  • учнів закладу освіти другого ступеня - класними зборами;
  • батьків, представників громадськості - класними батьківськими зборами.
Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Визначається така кількість делегатів: від працівників закладу освіти 20 чол., учнів 20 чол., батьків і представників громадськості 20 чол. Термін їх повноважень становить  1 рік.
Загальні збори правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.
Право скликати збори мають учасники зборів,  якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор НВК, Засновник.
Загальні збори:
-  заслуховують звіт директора  закладу освіти;
- розглядають питання освітньої, методичної і фінансово-господарської діяльності закладу освіти;
- затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності закладу освіти;
-  приймають рішення про стимулювання праці педагогічних працівників.
  1. При закладі освіти за рішенням Засновника відповідно до спеціальних законів може створюватися і діяти наглядова (піклувальна) рада. Порядок формування наглядової (піклувальної) ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються спеціальними законами та установчими документами закладу освіти.
  2. Наглядова (піклувальна) рада закладу освіти сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу освіти з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.
  3. Члени наглядової (піклувальної) ради закладу освіти мають право брати участь у роботі колегіальних органів закладу освіти з правом дорадчого голосу.
  4. До складу наглядової (піклувальної) ради закладу освіти не можуть входити здобувачі освіти та працівники закладу освіти.
  5. Наглядова (піклувальна) рада має право:
  • брати участь у визначенні стратегії розвитку закладу освіти та контролювати її виконання;
  • сприяти залученню додаткових джерел фінансування;
  • аналізувати та оцінювати діяльність закладу освіти та його керівника;
  • контролювати виконання кошторису та/або бюджету закладу освіти і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу освіти;
  • вносити Засновнику закладу освіти подання про заохочення або відкликання керівника закладу освіти з підстав, визначених законом;
  • здійснювати інші права, визначені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти.
4.9. У закладі освіти для розв’язання основних питань освітнього процесу створюється колегіальний орган - педагогічна рада.
Головою педагогічної ради є директор закладу освіти.
4.9.1. Педагогічна рада схвалює:
- стратегію розвитку закладу освіти;
  • річний план роботи;
  • освітню програму, зміни до неї та оцінює результати її виконання;
  •  індивідуальний навчальний план учня;
  • правила внутрішнього розпорядку;
  • положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти.
4.9.2. Педагогічна рада затверджує:
-  установчі документи закладу освіти;
-  навчальну програму;
- річний план підвищення кваліфікації педпрацівників на наступний календарний рік.
4.9.3. Педагогічна рада ухвалює рішення про:
-  вдосконалення і методичне забезпечення освітнього процесу;
- переведення учнів на наступний рік навчання, їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків;
- відзначення, морального та матеріального заохочення учнів та інших учасників освітнього процесу продовження здобуття учнем загальної середньої освіти, зокрема й з окремих навчальних предметів, за однією з індивідуальних форм її здобуття чи переведення учня на одну з обраних ним або його батьками інституційних форм здобуття освіти;
 - визнання результатів підвищення кваліфікації педпрацівника, отриманих ним поза закладами освіти;
  •  впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами;
  •  встановлення факту порушення педпрацівником академічної доброчесності та визначення виду академічної відповідальності;
  • академічну відповідальність учнів відповідно до положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти.
4.7.4. Педагогічна рада розглядає питання щодо:
- структури і тривалості навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними;
 -  форм організації освітнього процесу форм та умов подальшого здобуття учнем повної загальної середньої освіти у разі повторного не проходження річного оцінювання та/або ДПА;
- підвищення кваліфікації педпрацівників, зокрема визначення відповідних заходів проведення позапланового інституційного аудиту, громадської акредитації, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або освітньої діяльності закладу загальної середньої освіти.
4.10. Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб закладу освіти. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше чотирьох разів на рік.
Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання освітнього процесу.
4.11. У закладі освіти можуть створюватись учнівські та вчительські громадські організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.
 
V. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА
  1. Матеріально-технічна база закладу освіти включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі закладу освіти.
  2.  Майно закладу освіти належить йому на правах власності, повного господарського відання або оперативного управління відповідно до чинного законодавства, рішення про заснування, Статуту закладу освіти та укладених ним угод.
  3. Заклад освіти відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.
  4. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна  закладу освіти проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані закладу освіти внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.
  5. Для забезпечення освітнього процесу база закладу освіти складається із навчальних кабінетів, майстерні, а також бібліотеки і комп'ютерного кабінету, їдальні, приміщення для технічного та навчально-допоміжного персоналу тощо.
  6. Відповідно до рішення сесії Млинівської сільської ради від 21 березня  2002 р. № 36 заклад освіти має земельну ділянку в розмірі 2,3 га, де розміщуються спортивні та географічні майданчики, навчально-дослідна ділянка, зона відпочинку, господарські будівлі, земельна ділянка тощо.
 
VI. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
  1. Фінансово-господарська  діяльність  закладу освіти здійснюється на основі його кошторису.
  2. Джерелами формування кошторису закладу освіти є:    
  • кошти Засновника;
  • кошти місцевого, державного бюджету у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення вивчення предметів в обсязі Державних стандартів освіти;
  • кошти фізичних, юридичних осіб;
  • кошти, отримані за надання платних послуг;
  • доходи від реалізації продукції навчально-виробничої майстерні, навчально-дослідної ділянки, від здачі в оренду приміщення, споруд, обладнання;
  • благодійні внески юридичних і фізичних осіб.
    6.3.  У закладі освіти комунальної форми власності створюється фонд загального обов'язкового навчання, який формується з урахуванням матеріально-побутових потреб учнів за рахунок коштів Засновника та бюджету в розмірі не менше трьох відсотків витрат на його поточне утримання, а також за рахунок коштів, залучених з інших джерел.
   Кошти фонду загального обов'язкового навчання зберігаються на рахунку цього закладу освіти в установі банку і витрачаються відповідно до кошторису, що затверджується директором закладу освіти.
   Облік і використання коштів фонду загального обов'язкового навчання здійснюється цим закладом освіти згідно з наказом директора відповідно до порядку, передбаченого чинним законодавством.
Контроль за правильним використанням фонду загального обов'язкового навчання здійснюють органи місцевого самоврядування, органи управління освітою.
6.4. Заклад освіти має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.
6.5. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку у закладі освіти визначається законодавством та нормативно-правовими актами МОН України та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядкований заклад освіти. За рішенням Засновника закладу, бухгалтерський облік в закладі освіти здійснюється через централізовану бухгалтерію при управлінні гуманітарної політики Ратнівської селищної ради.
Головним розпорядником коштів є управління гуманітарної політики  Ратнівської  селищної ради.
6.6. Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини між Засновником, членами організації, працівниками (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членами органу управління та інших пов’язаних з ними осіб.
6.7. Звітність про діяльність закладу освіти  встановлюється відповідно до законодавства.
 
                                  VII. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО
  1. Заклад освіти за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв'язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.
  2. Заклад освіти має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво з закладами освіти, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об'єднаннями інших країн.
 
VІІІ. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
  1. Державний контроль за діяльністю закладу освіти здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти.
    1. Державний контроль здійснює МОН України, Державна служба якості освіти, Засновник та управління гуманітарної політики Ратнівської селищної ради.
    2. Основною формою державного контролю за діяльністю закладу освіти є інституційний аудит, що проводиться не рідше одного разу на десять років у порядку, встановленому МОН України.
    3. Заклад освіти  утворений та зареєстрований в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації.
    4. Заклад освіти використовує свої доходи (прибутки) виключно для фінансування видатків на своє утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямків діяльності, визначених установчими документами. 
 
IX. РЕОРГАНІЗАЦІЯ АБО ЛІКВІДАЦІЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
  1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію закладу освіти приймає Засновник за згодою учасників освітнього процесу закладу освіти.
Реорганізація закладу освіти відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення.
Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною Засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду - ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.
З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління закладом освіти.
  1. Ліквідаційна  комісія оцінює наявне майно закладу освіти, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його власнику майна.
  2. У випадку реорганізації права та зобов'язання закладу освіти переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених закладів освіти.
9.3.1. У разі припинення юридичної особи закладу освіти (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) активи закладу освіти передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховуються до доходу бюджету Ратнівської селищної ради.
 
Х. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
10.1. Цей Статут набуває чинності з дня державної реєстрації (перереєстрації).
10.2. Зміни та доповнення до цього Статуту мають юридичну силу, якщо вони відповідають чинному законодавству України, затверджені рішенням Засновника і зареєстровані в установленому законодавством порядку.
10.3. Умови, які не передбачені цим Статутом, регламентуються чинним законодавством України та рішеннями Засновника.