ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 5/18


                                              ПРОЄКТ
РАТНІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ВОСЬМЕ СКЛИКАННЯ
 
РІШЕННЯ
 
02 березня 2021 року                           смт Ратне                                                 № 5/   
 
Про зміну засновника та затвердження Статуту навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІ ступеня-дитячий садок» с. Сільце у новій редакції
 
Відповідно до статей 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», керуючись статтею 89 Цивільного кодексу України, враховуючи рішення Ратнівської селищної ради  від 15.12.2020 року № 2/8 «Про реорганізацію шляхом приєднання юридичної особи Гірниківської сільської ради», керуючись з метою створення умов для надання на належному рівні освітніх послуг мешканцям Ратнівської територіальної громади, Ратнівська селищна рада
ВИРІШИЛА:
         1. Змінити засновника навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІ ступеня-дитячий садок» с. Сільце (код ЄДРПОУ 21748139) з Гірниківської сільської ради (код ЄДРПОУ 04334548) на Ратнівську селищну раду (код ЄДРПОУ 04334695).
        2. Затвердити Статут навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІ ступеня-дитячий садок» с. Сільце у новій редакції (додається).
3. Директору  навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІ ступеня-дитячий садок» с. Сільце Юхимчук О.Ю. провести державну реєстрацію змін до установчих документів в державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, згідно з вимогами чинного законодавства.
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань освіти, культури, депутатської діяльності та етики, захисту прав людини, дотримання регламенту, законності, правопорядку, боротьби із злочинністю та у справах сім’ї, молоді та спорту.
 
Селищний голова                                                                               Віталій БІРУК
Віра Чернуха 0977557652

 
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення селищної ради
від __.03.2021 року № 5/
 
 
 
                                                                                   
 
 
 
 
СТАТУТ
навчально-виховного комплексу
«загальноосвітня школа І-ІІ ступеня-дитячий садок»
 с. Сільце
(нова редакція)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
І. ЗАГАЛЬНІ  ПОЛОЖЕННЯ
 
1.1. Навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа І-ІІ ступеня-дитячий садок» с. Сільце (надалі - НВК) знаходиться у власності Ратнівської селищної ради (надалі - Власник майна), а в межах делегованих повноважень та повноважень щодо управління галуззю освіти – управлінню гуманітарної політики Ратнівської селищної ради (надалі – огран управління).
Повна назва: Навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа І-ІІ ступеня - дитячий садок» с. Сільце.
Скорочена назва: НВК «ЗОШ І-ІІ ступеня - дитячий садок» с. Сільце.
1.2. Юридична адреса НВК: 44131, Волинська область, Ратнівський район, с. Сільце, вул. Центральна, 42, тел. 27-1-40.
1.3. НВК є юридичною особою, має самостійний баланс, печатку, штамп, код ЄДРПОУ.
1.4. Власником майна НВК є Ратнівська селищна рада.
1.5. Головною метою роботи НВК є забезпечення реалізації права громадян на здобуття базової  загальної середньої освіти.
1.6. Головні завдання НВК:
  • забезпечення реалізації права громадян на базову загальну середню освіту;
  • виховання громадянина України;
  • виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
  • формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;
  • виховання у здобувачів освіти поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;
  • розвиток особистості здобувача освіти, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
  • реалізація права здобувачів освіти на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
  • виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя збереження і зміцнення здоровя здобувачів освіти;
  • створення умов для здобуття повної загальної середньої освіти на рівні державних стандартів.
1.7. НВК у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, цим Статутом.
1.8. НВК самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України, та цим Статутом.
1.9. НВК  несе відповідальність перед собою, суспільством і державою за:
  • безпечні умови освітньої діяльності;
  • дотримання державних стандартів освіти;
  • дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, в тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;
  • дотримання фінансової дисципліни.
1.10. В НВК визначена українська мова навчання.
Може запроваджуватись поглиблене вивчення предметів за рішенням ради НВК.  
1.11. НВК має право:
  • визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу;
  • визначати шкільний компонент змісту освіти, розробляти і впроваджувати власні програми навчальної та науково-методичної роботи з урахуванням державних стандартів;
  • спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
  • використовувати різні форми морального та матеріального заохочення учасників освітнього процесу;
  • бути розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з чинним законодавством України та цим Статутом;
  • отримувати кошти і матеріальні цінності від органів місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб;
  • залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному чинним законодавством України;
  • розвивати власну соціально-культурну базу: мережу спортивно- оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів; 
  • вести науково-дослідницьку, пошукову роботу;
  • об’єднувати на підставі спеціальних угод свою діяльність з діяльністю інших підприємств, установ та організацій як в Україні, так і за її межами в межах чинного законодавства;
  • надавати платні послуги відповідно до чинного законодавства України.
1.12. В НВК створюються та функціонують:
  • методичне об'єднання вчителів суспільно-гуманітарних наук;
  • методичне об'єднання вчителів природничо-математичного циклу;
  • методичне об'єднання вчителів початкових класів та вихователів;
  • методичне об'єднання вчителів художньо-естетичного та фізкультурно-оздоровчого циклу;
  • методичне об'єднання класних керівників та класоводів.
Форми і зміст методичної роботи можуть змінюватися.
1.13. Медичне обслуговування здобувачів освіти та відповідні умови для його організації забезпечуються Засновником і здійснюються  фельдшерсько-акушерським пунктом с. Сільце і КНП «Ратнівська  ЦРЛ» Ратнівської селищної ради.  
1.14. Взаємовідносини НВК з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.
1.15. НВК складається з двох підрозділів – дошкільного та шкільного. Дошкільний підрозділ забезпечує належний рівень дошкільної освіти дітей віком від 3-ох до 6-ти років відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти. Шкільний підрозділ забезпечує відповідний рівень загальноосвітньої підготовки здобувачів освіти згідно з вимогами Державного стандарту загальної середньої освіти.
1.16. Кількість дошкільних груп, класів у НВК встановлюється Засновником на підставі нормативів їх наповнюваності, затверджених МОН України за погодженням з Мінфіном, відповідно до поданих заяв батьків або осіб, які їх замінюють,  санітарно-гігієнічних норм.
1.17. Прийом дітей дошкільного віку до НВК здійснюється на безконкурсній основі.
 
ІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
    2.1. Освітній процес у НВК організовується відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», інших актів законодавства, освітньої програми (освітніх програм) закладу освіти та спрямовується на виявлення та розвиток здібностей та обдарувань особистості, її індивідуальних здібностей, досягнення результатів навчання, прогресу в розвитку, зокрема формування і застосування відповідних компетентностей, визначених державними стандартами.
  2.2. На кожному рівні повної загальної середньої освіти освітній процес організовується в безпечному освітньому середовищі та здійснюється з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, їхніх особливих освітніх потреб.
Освітній процес організовується за такими циклами:
  • перший цикл початкової освіти – адаптаційно-ігровий (1-2 роки навчання);
  • другий цикл початкової освіти – основний (3-4 роки навчання);
  • перший цикл базової середньої освіти – адаптаційний (5 років навчання);
  2.3. Структура і тривалість навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними, форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною радою НВК у межах часу, передбаченого освітньою програмою, відповідно до обсягу навчального навантаження, встановленого відповідним навчальним планом, та з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, особливостей регіону тощо.
Безперервна навчальна діяльність учнів школи середньої освіти триває 35 хвилин (для 1 року навчання), 40 хвилин (для 2-4 років навчання), 45 хвилин (5-9 років навчання), крім випадків, визначених законодавством.
Тривалість канікул у школі протягом навчального року становить не менше 30 календарних днів.
  2.4. НВК розробляє та використовує в освітній діяльності одну освітню програму на кожному рівні (циклі) базової загальної середньої освіти.
Освітні програми можуть бути розроблені на основі відповідної типової освітньої програми або освітніх програм, розроблених суб’єктами освітньої діяльності.
Рішення про використання НВК освітньої програми, розробленої на основі типової освітньої програми або іншої освітньої програми, приймається педагогічною радою НВК.
Освітня програма НВК схвалюється педагогічною радою НВК та затверджується його керівником.
Основним документом, що регулює освітній процес, є робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України (далі – МОН України), із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання. Робочий навчальний план затверджується директором школи, погоджується педрадою школи. У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків (щоденний, тижневий), та режим роботи (щоденний, річний).
Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники школи працюють за навчальними програмами, підручниками, навчальними посібниками, що мають гриф МОН України, а також науково-методичною літературою, дидактичними матеріалами, формами, методами, засобами навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.
НВК реалізує освітні завдання на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей.
2.5. Освітній заклад здійснює освітній процес за денною формою навчання. 
  1.  Зарахування здобувачів освіти до закладу освіти здійснюється за наказом директора на підставі особистої заяви (для неповнолітніх – заяви батьків або осіб, які їх замінюють) або направлень відповідних органів управління освітою, а також свідоцтва про народження (копії),  паспорта, медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу). До 1 класу зараховуються діти як правило з 6-ти років.
Для зарахування дитини у групу закладу дошкільної освіти необхідно пред’явити медичну довідку про стан здоров’я дитини, медичну довідку про епідеміологічне оточення, свідоцтво про народження дитини (копію).
У разі потреби здобувач освіти може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого освітнього закладу. Переведення здобувачів освіти до іншого освітнього закладу здійснюється за наявності особової справи учня встановленого МОН України зразка.
  1.  Для здобувачів освіти 1-4 класів за бажанням їхніх батьків або осіб, які їх замінюють, при наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу можуть створюватись групи продовженого дня.
Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора НВК на підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють).
Режим роботи груп продовженого дня визначається наказом директора НВК.
  1.  Структура навчального року, а також тижневе навантаження здобувачів освіти встановлюються НВК в межах часу, що передбачений робочим навчальним планом.
Навчальні заняття розпочинаються 1 вересня у День знань і закінчуються у 1-4 класах – 31 травня,  у 5-11 (12)-х – не пізніше 1 липня наступного року.
Навчальний рік поділяється на семестри відповідно до наказів та інструкцій МОН України.
  1. Відволікання здобувачів освіти від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).
  2. За погодженням органу управління та з урахуванням місцевих умов, специфіки та профілю навчального закладу на основі листа МОН України затверджується графік канікул.
  3. НВК працює за п’ятиденним робочим тижнем, в одну зміну. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується педрадою школи і затверджується директором.
  4. Тижневий режим роботи школи затверджується у розкладі навчальних занять.
  5.  Крім різних форм обов’язкових навчальних занять у школі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів здобувачів освіти та розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.
  6. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаюся вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей здобувачів освіти.
  7. У НВК визначення рівня досягнень здобувачів освіти у навчанні здійснюється відповідно до діючої дванадцятибальної системи оцінювання навчальних досягнень учнів, ведеться тематичний облік знань відповідно до наказу МОН України.
        2.16. У першому класі дається вербальна характеристика знань здобувачів освіти, у другому-четвертому класах рівень навчальних досягнень визначається згідно наказу МОН України, починаючи з п’ятого класу - за дванадцятибальною системою оцінювання.
2.17. У документі про освіту (свідоцтві) відображаються досягнення здобувачів освіти у навчанні за семестри, навчальний рік та державу підсумкову атестацію.
2.18. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома здобувачів освіти класним керівником (головою атестаційної комісії ).
2.19. Порядок переведення і випуск здобувачів освіти освітнього закладу визначається Інструкцією про переведення та випуск здобувачів освіти навчальних закладів системи загальної середньої освіти.
2.20. Контроль за відповідністю освітнього рівня здобувачів освіти, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації.
Порядок проведення підсумкової державної атестації визначається  Положенням про державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти, затвердженим наказом МОН Украйни від 30.12.2014 р. № 1547 та зареєстрованого Міністерством юстиції України від 14.02.2015 р. за № 157/26602.
2.21. Здобувачам освіти, які закінчили певний ступінь школи, видається відповідний документ про освіту:
  • по закінченні початкової школи - свідоцтво про початкову освіту;
  • по закінченні основної школи - свідоцтво про базову загальну середню освіту.
2.22. За успіхи у навчанні для здобувачів освіти встановлюються такі форми морального і матеріального заохочення: похвальний лист «За високі досягнення у навчанні».        
2.23. У закладі дошкільної освіти встановлено трьохразове харчування.   Контроль за організацією та якістю харчування покладається на директора НВК.
2.24. Режим роботи дитячого садка – п’ятиденний.
 
Ш. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
3.1. Учасниками освітнього процесу в НВК є:
  • здобувачі освіти;
  • педагогічні працівники;
  • інші працівники закладу освіти;
  • батьки здобувачів освіти або особи, які їх замінюють.   
3.2. Залучення будь-яких інших осіб до участі в освітньому процесі (проведення навчальних занять, лекцій, тренінгів, семінарів, майстер-класів, конкурсів, оцінювання результатів навчання тощо) здійснюється за рішенням керівника закладу освіти. Відповідальність за зміст таких заходів несе керівник закладу освіти.
  3.3. Не можуть працювати в закладі освіти або залучатися до участі в освітньому процесі (проведення навчальних занять, лекцій, тренінгів, семінарів, майстер-класів, конкурсів, оцінювання результатів навчання тощо) особи, які вчинили злочин проти статевої свободи чи статевої недоторканості дитини або у присутності дитини чи з використанням дитини.
  3.4. Забороняється залучати здобувачів освіти до участі в заходах, організованих не передбаченими законами воєнізованими формуваннями, а також політичними партіями, релігійними організаціями (об’єднаннями).
Залучати здобувачів освіти, які не досягли повноліття, до участі у заходах, організованих громадськими об’єднаннями, дозволяється виключно за згодою їхніх батьків.
Здобувачі освіти мають право на отримання додаткових індивідуальних та/або групових консультацій та/або занять з навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація на відповідному рівні повної загальної середньої освіти, та з яких рівень досягнутих результатів навчання менше середнього рівня результатів навчання здобувачів освіти відповідного року навчання у відповідному закладі освіти.
 3.5. Власник майна НВК визначає порядок підвезення здобувачів освіти до місця навчання та у зворотному напрямку (до місця проживання) та забезпечує його за кошти відповідних бюджетів.
3.6. Особи з особливими освітніми потребами забезпечуються допоміжними засобами для навчання в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
 Особи з особливими освітніми потребами здобувають повну загальну середню освіту в порядку, встановленому законодавством України.
3.7. Харчування здобувачів освіти у НВК здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту» та інших актів законодавства.
Відповідальність за організацію харчування здобувачів освіти у НВК незалежно від підпорядкування, типу і форми власності, додержання вимог санітарного законодавства, законодавства про безпечність та якість харчових продуктів покладається на Власника майна та керівника школи. Норми та порядок організації харчування здобувачів освіти у НВК встановлюються Кабінетом Міністрів України.
3.8. НВК створює безпечне освітнє середовище з метою забезпечення належних і безпечних умов навчання, виховання, розвитку здобувачів освіти, а також формує у них гігієнічні навички та засади здорового способу життя.
3.9. Контроль за охороною здоров’я та якістю харчування здобувачів освіти здійснюється відповідно до чинного законодавства.
3.10. Права і обов’язки здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим Статутом.    
3.11. Здобувачі освіти мають право на:
  • навчання впродовж життя та академічну мобільність;
  • індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;
  • якісні освітні послуги;
  • справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
  • відзначення успіхів у своїй діяльності;
  • свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;
  • безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;
  • повагу людської гідності;
  • захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;
  • отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування);
  • користування бібліотекою, навчальною, науковою літературою;
  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
  • трудову діяльність у позанавчальний час;
  • особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні НВК;
  • інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.
3.12. Здобувачі освіти зобов’язані:
  • виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;
  • поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
  • відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
  • дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності);
  • повідомляти керівництво НВК про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
3.13. Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами НВК.
3.14. Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.
 Педагогічні працівники
3.15. На посади педагогічних працівників приймаються особи, які мають педагогічну освіту, вищу освіту та/або професійну кваліфікацію, вільно володіють державною мовою (для громадян України) або володіють державною мовою в обсязі, достатньому для спілкування (для іноземців та осіб без громадянства), моральні якості та фізичний і психічний стан здоров’я яких дозволяють виконувати професійні обов’язки.
Педагогічні працівники НВК, які досягли пенсійного віку та яким виплачується пенсія за віком, працюють на основі трудових договорів що укладаються терміном від одного до трьох років.
3.16. Педагогічні працівники мають право на:
  • академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу відповідають освітній програмі;
  • педагогічну ініціативу;
  • розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;
  • користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому НВК відповідно до спеціальних законів;
  • підвищення кваліфікації, перепідготовку;
  • вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;
  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
  • відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
  • справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
  • захист професійної честі та гідності;
  • індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти;
  • творчу відпустку строком до одного року не більше одного разу на 10 років із зарахуванням до стажу роботи;
  • забезпечення житлом у першочерговому порядку, пільгові кредити для індивідуального і кооперативного будівництва;
  • забезпечення службовим житлом з усіма комунальними зручностями у порядку, передбаченому законодавством;
  • безпечні і нешкідливі умови праці;
  • подовжену оплачувану відпустку;
  • участь у громадському самоврядуванні закладу освіти;
  • участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти;
  • захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю.
3.17. Педагогічні працівники зобов’язані:
  • постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
  • виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;
  • сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
  • дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності;
  • дотримуватися педагогічної етики;
  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися  законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
  • виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;
  • формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
  • захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психологічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;
  • додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки;
  • повідомляти керівництво НВК про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).
3.18. Педагогічні працівники мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством, колективним договором, трудовим договором та/або установчими документами НВК.
3.19. Права та обов’язки інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, визначаються законодавством, відповідними договорами та/або установчими документами НВК.
3.20. Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, крім випадків, передбачених чинним законодавством.
Атестація педагогічних працівників
 3.21. Атестація педагогічних працівників здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту» та в порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
 За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюється або підтверджується кваліфікаційна категорія та може бути присвоєне педагогічне звання. Перелік категорій і педагогічних звань педагогічних працівників визначається Кабінетом Міністрів України.
Сертифікація педагогічних працівників
3.22. Сертифікація здійснюється з метою виявлення та заохочення педагогічних працівників з високим рівнем педагогічної майстерності, які володіють методиками компетентнісного навчання і новими освітніми технологіями та сприяють їх поширенню.
3.23. Засади сертифікації педагогічних працівників визначаються Законом України «Про освіту».
3.24. Сертифікація передбачає:
  • експертне оцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації шляхом вивчення практичного досвіду їхньої роботи;
  • самооцінювання учасником сертифікації власної педагогічної майстерності;
  • оцінювання фахових знань та умінь учасників сертифікації шляхом їх незалежного тестування.
3.25. Право на проходження сертифікації мають педагогічні працівники, які працюють не менше двох років у НВК, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, та мають педагогічне навантаження.
3.26. Педагогічний працівник має право на проходження сертифікації безоплатно один раз на три роки. Педагогічний працівник, який не отримав сертифіката, має право на повторне проходження сертифікації не раніше ніж через рік.
3.27. Педагогічні працівники, які отримали сертифікат:
  • отримують щомісячну доплату в розмірі 20 відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати) пропорційно до обсягу педагогічного навантаження протягом строку дії сертифіката (крім педагогічних працівників, стосовно яких встановлено факт порушення академічної доброчесності);
  • впроваджують і поширюють методики компетентнісного навчання та нові освітні технології, надають професійну підтримку та допомогу педагогічним працівникам (здійснюють супервізію);
  • можуть бути залучені до процедур і заходів, пов’язаних із забезпеченням якості освіти та впровадженням інновацій, педагогічних новацій і технологій у системі освіти.
3.28. Успішне проходження сертифікації зараховується як проходження атестації педагогічним працівником, а також є підставою для присвоєння йому відповідної кваліфікаційної категорії та/або педагогічного звання.
Підвищення кваліфікації педагогічних працівників
3.29. Кожен педагогічний працівник зобов’язаний щороку підвищувати свою кваліфікацію відповідно до Закону України «Про освіту» з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Кожному педагогічному працівникові гарантується право підвищувати кваліфікацію в комунальному закладі післядипломної освіти, розташованому на території відповідної (за місцем проживання такого педагогічного працівника) області, що не обмежує його право обрати іншого суб’єкта освітньої діяльності для підвищення своєї кваліфікації.
3.30. Загальна кількість академічних годин для підвищення кваліфікації педагогічного працівника протягом п’яти років, яка оплачується за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, не може бути меншою за 150 годин, з яких не менше 10 відсотків загальної кількості годин обов’язково повинні бути спрямовані на вдосконалення знань, вмінь і практичних навичок у частині роботи з учнями з особливими освітніми потребами.
Педагогічним працівникам відшкодовуються відповідно до законодавства витрати, пов’язані з відрядженням на підвищення кваліфікації.
3.31. На основі пропозицій педагогічних працівників педагогічна рада НВК формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників на наступний календарний рік, що визначає вид, форму, суб’єктів підвищення кваліфікації, кількість годин і строки проходження підвищення кваліфікації педагогічними працівниками НВК.
3.32. За результатами успішного підвищення кваліфікації кожен суб’єкт підвищення кваліфікації зобов’язаний видати педагогічному працівникові документ про підвищення кваліфікації, що має містити, зокрема, опис досягнутих ним результатів навчання.
         Педагогічна інтернатура
   3.33. Особи, які не мають досвіду педагогічної діяльності та приймаються на посаду педагогічного працівника, протягом першого року роботи повинні пройти педагогічну інтернатуру.
3.34. Педагогічна інтернатура організовується відповідно до наказу керівника НВК, що видається в день призначення особи на посаду педагогічного працівника.
Педагогічна інтернатура має передбачати заходи, що забезпечать здобуття та/або вдосконалення професійних компетентностей і педагогічної майстерності протягом першого року професійної діяльності педагогічного працівника, зокрема:
  • супровід та підтримка у педагогічній діяльності з боку досвідченого педагогічного працівника (педагога-наставника);
  • різні форми професійного розвитку (відвідування навчальних занять, опрацювання відповідної літератури тощо).
3.35. Виконання обов’язків педагога-наставника покладається на педагогічного працівника з досвідом педагогічної діяльності, як правило, не менше п’яти років за відповідною спеціальністю (такою самою або спорідненою предметною спеціальністю або спеціалізацією).
Права, обов’язки та відповідальність батьків здобувачів освіти
 3.36. Права та обов’язки батьків здобувачів освіти в сім’ї є першоосновою розвитку дитини як особистості. Батьки мають рівні права та обов’язки щодо освіти і розвитку дитини.
3.37. Батьки здобувачів освіти мають право:
  • захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;
  • звертатися до НВК, органів управління освітою з питань освіти;
  • обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;
  • брати участь у громадському самоврядуванні НВК, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування НВК;
  • завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у НВК та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;
  • брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;
  • отримувати інформацію про діяльність НВК, у тому числі щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування), про результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності;
  • подавати керівництву або Власнику майна НВК заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;
  • вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.
 3.39. Батьки здобувачів освіти зобов’язані:
  • виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
  • сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
  • дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
  • формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
  • виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
  • дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку НВК, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності);
  • сприяти керівництву НВК у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);
  • виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в НВК.
3.40. Держава надає батькам здобувачів освіти допомогу у виконанні ними своїх обов’язків, захищає права сім’ї.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування мають поважати право батьків виховувати своїх дітей відповідно до власних релігійних і філософських переконань, а суб’єкти освітньої діяльності мають враховувати відповідні переконання під час організації та реалізації освітнього процесу, що не повинно порушувати права, свободи та законні інтереси інших учасників освітнього процесу.
3.41. Інші права та обов’язки батьків здобувачів освіти можуть встановлюватися законодавством, установчими документами закладу освіти і договором про надання освітніх послуг (за наявності).
 
IV. УПРАВЛІННЯ НВК
 
4.1. Управління НВК здійснюють:
  • Власник майна або уповноважений ним (ними) орган;
  • керівник;
  • педагогічна рада;
  • вищий колегіальний орган громадського самоврядування.
Безпосереднє керівництво НВК здійснює його директор.
4.2. Органи громадського самоврядування та піклувальна рада мають право брати участь в управлінні НВК у порядку та межах, визначеними установчими документами НВК.
Власник майна НВК
4.3. Власник майна або уповноважений ним орган (посадова особа):
  • затверджує Статут (його нову редакцію), укладає засновницький договір у випадках, визначених законом;
  • затверджує положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти та склад конкурсної комісії;
  • приймає рішення про проведення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти;
  • затверджує за поданням закладу загальної середньої освіти стратегію розвитку такого закладу;
  • фінансує виконання стратегії розвитку закладу загальної середньої освіти (крім приватних та корпоративних закладів загальної середньої освіти), у тому числі здійснення інноваційної діяльності закладом освіти;
  • утворює та ліквідує структурні підрозділи у заснованих ним закладах загальної середньої освіти;
  • здійснює контроль за використанням закладом загальної середньої освіти публічних коштів;
  • здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками віку, статі, раси, кольору шкіри, стану здоров’я, інвалідності, особливих освітніх потреб, громадянства, національності, політичних, релігійних чи інших переконань, місця проживання, мови спілкування, походження, сімейного, соціального та майнового стану, складних життєвих обставин, наявності судимості та іншими ознаками;
  • затверджує кошторис закладу загальної середньої освіти, у тому числі обсяг коштів, що передбачається на підвищення кваліфікації педагогічних працівників, та контролює його виконання;
  • реалізує інші права, передбачені Законом України «Про повну загальну середню освіту» та іншими актами законодавства.
4.4. Власник майна зобов’язаний забезпечити:
  • утримання та розвиток заснованого ним закладу освіти, його матеріально-технічної бази на рівні, достатньому для виконання вимог державних стандартів, ліцензійних умов провадження освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти, вимог трудового законодавства, оплати праці педагогічних та інших працівників, охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки тощо;
  • дотримання принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування під час проектування, будівництва та реконструкції будівель, споруд, приміщень закладів загальної середньої освіти;
  • можливість учнів продовжити навчання на відповідному рівні освіти у разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти;
  • оприлюднення всієї публічної інформації відповідно до вимог законів України «Про освіту», «Про доступ до публічної інформації» та ««Про відкритість використання публічних коштів".
4.5. Власник майна або уповноважений ним орган не може делегувати керівнику, педагогічній чи піклувальній раді, органам громадського самоврядування НВК власні повноваження, визначені Законом України «Про освіту».
Керівник закладу середньої освіти
4.6. Керівником (директором) закладу загальної середньої освіти може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років (крім керівників приватних, корпоративних закладів освіти), організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, пройшов конкурсний відбір та визнаний переможцем конкурсу відповідно до цього Закону України «Про освіту».
Повноваження керівника НВК визначаються законодавством та установчими документами НВК.
4.7. Не може обіймати посаду керівника НВК особа, яка:
  • є недієздатною або цивільна дієздатність якої обмежена;
  • має судимість за вчинення злочину;
  • позбавлена права обіймати відповідну посаду;
  • за рішенням суду визнана винною у вчиненні корупційного правопорушення;
  • за рішенням суду визнана винною у вчиненні правопорушення, пов’язаного з корупцією;
  • підпадає під заборону, встановлену Законом України «Про очищення влади».
4.8. Керівник закладу загальної середньої освіти має право:
  • діяти від імені НВК без довіреності та представляти НВК у відносинах з іншими особами;
  • підписувати документи з питань освітньої, фінансово-господарської та іншої діяльності закладу;
  • приймати рішення щодо діяльності НВК в межах повноважень, визначених законодавством та строковим трудовим договором, у тому числі розпоряджатися в установленому порядку майном закладу та його коштами;
  • призначати на посаду, переводити на іншу посаду та звільняти з посади працівників закладу освіти, визначати їхні посадові обов’язки, заохочувати та притягати до дисциплінарної відповідальності, а також вирішувати інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог чинного законодавства;
  • визначати режим роботи НВК;
  • ініціювати перед Власником майна або уповноваженим ним органом питання щодо створення або ліквідації структурних підрозділів;
  • видавати відповідно до своєї компетенції накази і контролювати їх виконання;
  • укладати угоди (договори, контракти) з фізичними та/або юридичними особами відповідно до своєї компетенції;
  • звертатися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти із заявою щодо проведення позапланового інституційного аудиту, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або громадської акредитації закладу;
  • приймати рішення з інших питань діяльності НВК.
4.9. Керівник НВК зобов’язаний:
  • виконувати  Закон України «Про освіту» та інші акти законодавства, а також забезпечувати та контролювати їх виконання працівниками закладу, зокрема в частині організації освітнього процесу державною мовою;
  • планувати та організовувати діяльність НВК;
  • розробляти проект кошторису та подавати його Власнику майна або уповноваженому ним органу на затвердження;
  • надавати щороку Власнику майна пропозиції щодо обсягу коштів, необхідних для підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • організовувати фінансово-господарську діяльність НВК в межах затвердженого кошторису;
  • забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку НВК;
  • затверджувати правила внутрішнього розпорядку;
  • затверджувати посадові інструкції працівників НВК;
  • організовувати освітній процес та видачу документів про освіту;
  • затверджувати освітню (освітні) програму (програми) НВК відповідно до чинного Закону;
  • створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, в тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану;
  • затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі загальної середньої освіти, забезпечити її створення та функціонування;
  • забезпечувати розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня;
  • контролювати виконання педагогічними працівниками та учнями (учнем) освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану;
  • забезпечувати здійснення контролю за досягненням учнями результатів навчання, визначених державними стандартами повної загальної середньої освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом;
  • створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;
  • сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками;
  • створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю закладу загальної середньої освіти;
  • сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування в закладі загальної середньої освіти;
  • формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя учнів та працівників закладу загальної середньої освіти;
  • створювати в закладі загальної середньої освіти безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;
  • організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню учнів відповідно до законодавства;
  • забезпечувати відкритість і прозорість діяльності закладу загальної середньої освіти, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України «Про освіту», «Про доступ до публічної інформації», «Про відкритість використання публічних коштів» та інших законів України;
  • здійснювати зарахування, переведення, відрахування учнів, а також їх заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності відповідно до вимог чинного законодавства;
  • організовувати документообіг, бухгалтерський облік та звітність відповідно до чинного законодавства;
  • звітувати щороку на загальних зборах (конференції) колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку НВК;
  • виконувати інші обов’язки, покладені на нього законодавством, Власником майна, установчими документами НВК, колективним договором, строковим трудовим договором.
4.10. Керівник НВК (крім приватного закладу) зобов’язаний протягом першого року після призначення на посаду пройти курс підвищення кваліфікації з управлінської діяльності обсягом не менше 90 навчальних годин.
4.11. Керівник НВК має права та обов’язки педагогічного працівника, визначені Законом України «Про освіту», та несе відповідальність за виконання обов’язків, визначених законодавством, установчими документами НВК і строковим трудовим договором.
Обрання, призначення на посаду та звільнення з посади керівника НВК
4.12. Керівник державного, комунального закладу загальної середньої освіти обирається на посаду за результатами конкурсу, що проводиться відповідно до вимог цього Закону та положення про конкурс, затвердженого Власником майна або уповноваженим ним органом (посадовою особою).
4.13. Рішення про проведення конкурсу приймається Власником майна державного чи комунального закладу загальної середньої освіти або уповноваженим ним органом (посадовою особою):
  • одночасно з прийняттям рішення про утворення нового закладу загальної середньої освіти;
  • не менше ніж за два місяці до завершення строкового трудового договору, укладеного з керівником закладу загальної середньої освіти;
  • не пізніше десяти робочих днів з дня дострокового припинення договору, укладеного з керівником відповідного закладу загальної середньої освіти, чи визнання попереднього конкурсу таким, що не відбувся.
4.14. Оголошення про проведення конкурсу оприлюднюється на офіційному вебсайті Власника майна та на офіційному вебсайті закладу освіти (за наявності) наступного робочого дня після прийняття рішення про проведення конкурсу та повинне містити:
  • найменування і місцезнаходження закладу освіти;
  • найменування посади та умови оплати праці;
  • кваліфікаційні вимоги до керівника закладу освіти відповідно до цього Закону;
  • вичерпний перелік, кінцевий строк і місце подання документів для участі в конкурсі;
  • дату та місце початку конкурсного відбору, етапи його проведення та тривалість;
  • прізвище та ім’я, номер телефону та адресу електронної пошти особи, уповноваженої надавати інформацію про конкурс та приймати документи для участі в конкурсі.
4.15. Для проведення конкурсу Власник майна формує та затверджує конкурсну комісію чисельністю від 6 до 15 осіб, до складу якої на паритетних засадах входять представники:
  • Власника майна (посадові особи органу державної влади чи депутати відповідного представницького органу місцевого самоврядування (не більше однієї особи від однієї фракції чи групи);
  • відповідного місцевого територіального органу центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти (державні службовці);
  • інститутів громадянського суспільства (громадських об’єднань керівників закладів освіти, професійних об’єднань педагогічних працівників, районної (міської) профспілкової організації та інших громадських формувань, а також експертів, фахівців у сфері загальної середньої освіти тощо).
Вимоги до членів конкурсної комісії та порядок її формування визначаються положенням про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти.
До складу конкурсної комісії не може бути включена особа, яка:
  • визнана в установленому законом порядку недієздатною або цивільна дієздатність якої обмежена;
  • має судимість або на яку протягом останнього року накладалося адміністративне стягнення за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення;
  • відповідно до Закону України  «Про запобігання корупції» є близькою особою учасника конкурсу або особою, яка може мати конфлікт інтересів.
У роботі конкурсної комісії з правом дорадчого голосу можуть брати участь представники органів громадського самоврядування закладу освіти, на посаду керівника якого оголошено конкурс.
Члени конкурсної комісії зобов’язані:
  • брати участь у роботі конкурсної комісії та голосувати з питань порядку денного;
  • заявляти самовідвід у разі наявності чи настання підстав, передбачених цією статтею, що унеможливлюють їх участь у складі конкурсної комісії.
Конкурсна комісія є повноважною за умови присутності на засіданні не менше двох третин її затвердженого складу. Конкурсна комісія приймає рішення більшістю голосів від її затвердженого складу. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови конкурсної комісії.
Рішення конкурсної комісії оформляється протоколом, який підписується всіма присутніми членами конкурсної комісії та оприлюднюється на офіційному вебсайті засновника протягом наступного робочого дня з дня проведення засідання конкурсної комісії.
Конкурсна комісія та її члени діють на засадах неупередженості, об’єктивності, незалежності, недискримінації, відкритості, прозорості, доброчесності. Не допускаються будь-які втручання в діяльність конкурсної комісії, тиск на членів комісії та учасників конкурсу.
4.16. Для участі в конкурсі подаються такі документи:
  • заява про участь у конкурсі з наданням згоди на обробку персональних даних відповідно до Закону України «Про захист персональних даних»;
  • автобіографія та/або резюме (за вибором учасника конкурсу);
  • копія паспорта громадянина України;
  • копія документа про вищу освіту (з додатком, що є його невід’ємною частиною) не нижче освітнього ступеня магістра (спеціаліста);
  • документ, що підтверджує вільне володіння державною мовою;
  • копія трудової книжки чи інших документів, що підтверджують стаж педагогічної (науково-педагогічної) роботи не менше трьох років на день їх подання (крім приватних та корпоративних закладів освіти);
  • довідка про відсутність судимості;
  • довідка про проходження попереднього (періодичного) психіатричного огляду;
  • мотиваційний лист, складений у довільній формі.
Особа може надати інші документи, що підтверджують її професійні та/або моральні якості.
Визначені у цьому пункті документи подаються особисто (або уповноваженою згідно з довіреністю особою) до конкурсної комісії у визначений в оголошенні строк, що може становити від 20 до 30 календарних днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурсу.
Уповноважена особа приймає документи за описом, копію якого надає особі, яка їх подає.
4.17. Протягом п’яти робочих днів з дня завершення строку подання документів для участі в конкурсі конкурсна комісія:
  • перевіряє подані документи щодо відповідності установленим вимогам;
  • приймає рішення про допущення та/або недопущення до участі у конкурсі;
  • оприлюднює на офіційному вебсайті засновника перелік осіб, допущених до участі у конкурсному відборі (далі - кандидати).
До участі у конкурсі не можуть бути допущені особи, які:
  • не можуть обіймати посаду керівника закладу загальної середньої освіти відповідно до  Закону України «Про загальну середню освіту»;
  • подали не всі документи, визначені  Законом, для участі в конкурсі;
  • подали документи після завершення строку їх подання.
4.18. Власник майна зобов’язаний організувати та забезпечити ознайомлення кандидатів із закладом загальної середньої освіти, його трудовим колективом та представниками органів громадського самоврядування такого закладу не пізніше п’яти робочих днів до початку проведення конкурсного відбору.
4.19. Конкурсний відбір переможця конкурсу здійснюється за результатами:
  • перевірки знання законодавства у сфері загальної середньої освіти, зокрема  Закону України «Про освіту» та інших нормативно-правових актів у сфері загальної середньої освіти;
  • перевірки професійних компетентностей шляхом письмового виконання ситуаційного завдання;
  • публічної та відкритої презентації державною мовою перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти, а також надання відповідей на запитання членів конкурсної комісії в межах змісту конкурсного випробування.
Перелік питань для перевірки знання законодавства у сфері загальної середньої освіти затверджується центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
Форма перевірки знання законодавства (письмове чи комп’ютерне тестування), зразок ситуаційного завдання та критерії їх оцінювання визначаються у положенні про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти.
4.20. Конкурсна комісія протягом двох робочих днів з дня завершення конкурсного відбору визначає переможця конкурсу та оприлюднює результати конкурсу на офіційному вебсайті Власника майна.
За результатами конкурсних випробувань конкурсна комісія визначає переможця конкурсу або визнає конкурс таким, що не відбувся.
Не може бути визначено переможцем конкурсу особу, яка не може обіймати посаду керівника закладу загальної середньої освіти відповідно до чинного Закону.
Загальна тривалість конкурсу не може перевищувати двох місяців з дня його оголошення.
4.21. Конкурсна комісія визнає конкурс таким, що не відбувся, якщо:
  • відсутні заяви про участь у конкурсі;
  • до участі в конкурсі не допущено жодного кандидата;
  • жоден із кандидатів не визначений переможцем конкурсу.
У разі визнання конкурсу таким, що не відбувся, проводиться повторний конкурс.
4.22. Протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення рішення про переможця конкурсу посадова особа Власника майна (голова відповідної ради чи керівник державного органу) або керівник уповноваженого ним органу (структурного підрозділу з питань освіти) призначає переможця конкурсу на посаду та укладає з ним строковий трудовий договір.
Не може бути укладено трудовий договір з особою, яка не може обіймати посаду керівника закладу загальної середньої освіти відповідно до чинного Закону.
4.23. Трудовий договір укладається на шість років на підставі рішення конкурсної комісії. Після закінчення строку, на який укладено строковий трудовий договір, трудові відносини припиняються та не можуть бути продовжені на невизначений строк.
З особою, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше, укладається трудовий договір строком на два роки. Після закінчення строку дії такого строкового трудового договору та за умови належного його виконання сторони мають право продовжити строк дії відповідного строкового трудового договору ще на чотири роки без проведення конкурсу.
Особа не може бути керівником одного і того ж закладу загальної середньої освіти більше ніж два строки підряд (крім тих, що розташовані в населених пунктах з одним закладом загальної середньої освіти). До першого шестирічного строку включається дворічний строк перебування на посаді керівника закладу загальної середньої освіти, призначеного вперше.
4.24. Керівник закладу загальної середньої освіти звільняється з посади у зв’язку із закінченням строку трудового договору або достроково відповідно до вимог законодавства та умов укладеного трудового договору.
Припинення трудового договору з керівником державного чи комунального закладу загальної середньої освіти у зв’язку із закінченням строку його дії або його дострокове розірвання здійснюється відповідною посадовою особою Власника майна (головою відповідної ради чи керівником державного органу) або керівником уповноваженого ним органу (структурного підрозділу з питань освіти) з підстав та у порядку, визначених законодавством про працю.
Керівник приватного, корпоративного закладу освіти звільняється з посади засновником (засновниками) відповідно до положень законодавства про працю, установчих документів закладу та укладеного трудового договору.
Підставами для дострокового звільнення керівника закладу загальної середньої освіти, які повинні бути передбачені у трудовому договорі, є:
  • порушення вимог цього Закону щодо мови освітнього процесу;
  • порушення вимог статей 30 і 31 Закону України «Про освіту»;
  • порушення прав учнів чи працівників, встановлене рішенням суду, яке набрало законної сили;
  • систематичне неналежне виконання інших обов’язків керівника, визначених цим Законом;
  • неусунення у визначений строк порушень вимог законодавства, виявлених під час інституційного аудиту чи позапланового заходу державного нагляду (контролю).
 Педагогічна рада
4.25. Педагогічна рада є основним постійно діючим колегіальним органом управління закладу загальної середньої освіти (структурного підрозділу закладу професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти (у разі його створення).
Повноваження педагогічної ради визначаються  Статутом НВК.
4.26. Педагогічна рада утворюється за наявності не менше трьох педагогічних працівників. Усі педагогічні працівники зобов’язані брати участь у засіданнях педагогічної ради. Головою педагогічної ради є керівник НВК.
4.27. Педагогічна рада:
  • схвалює стратегію розвитку закладу освіти та річний план роботи;
  • схвалює освітню (освітні) програму (програми), зміни до неї (них) та оцінює результати її (їх) виконання;
  • схвалює правила внутрішнього розпорядку, положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти;
  • приймає рішення щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
  • приймає рішення щодо переведення учнів на наступний рік навчання, їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків, а також щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів та інших учасників освітнього процесу;
  • розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, професійної майстерності, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • приймає рішення щодо визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічного працівника, отриманих ним поза закладами освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою;
  • приймає рішення щодо впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
  • може ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту, громадської акредитації, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або освітньої діяльності закладу загальної середньої освіти;
  • розглядає інші питання, віднесені законом та/або Статутом НВК до її повноважень.
4.28. Засідання педагогічної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови педагогічної ради є визначальним. Рішення педагогічної ради оформлюються протоколом засідання, який підписується головою та секретарем педагогічної ради.
4.29. Рішення педагогічної ради, прийняті в межах її повноважень, вводяться в дію наказами керівника НВК та є обов’язковими до виконання всіма учасниками освітнього процесу у закладі освіти
 Піклувальна рада закладу загальної середньої освіти
4.30. Піклувальну раду може бути утворено за рішенням Власника майна або уповноваженого ним органу для одного чи кількох закладів загальної середньої освіти на визначений засновником строк.
4.31. Піклувальна рада сприяє виконанню перспективних завдань розвитку НВК, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його (їх) діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії НВК) з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, громадськістю, громадськими об’єднаннями, юридичними та фізичними особами.
4.32. Піклувальна рада:
  • аналізує та оцінює діяльність НВК і його керівника;
  • розробляє пропозиції до стратегії та перспективного плану розвитку НВК та аналізує стан їх виконання;
  • сприяє залученню додаткових джерел фінансування, що не заборонені законом;
  • проводить моніторинг виконання кошторису НВК і вносить відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу загальної середньої освіти;
  • має право звернутися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти щодо проведення позапланового інституційного аудиту НВК;
  • може вносити Власнуку майна подання про заохочення керівника НВК або притягнення його до дисциплінарної відповідальності з підстав, визначених законом;
  • здійснює інші повноваження, визначені установчими документами НВК.
4.33. Склад піклувальної ради формується Власником майна або уповноваженим ним органом з урахуванням пропозицій органів управління НВК, органів громадського самоврядування, депутатів відповідної місцевої ради.
До складу піклувальної ради не можуть входити учні та працівники закладу (закладів) освіти, для якого (яких) вона утворюється.
4.34. Піклувальна рада є колегіальним органом. Засідання піклувальної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її затвердженого складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її затвердженого складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови піклувальної ради є визначальним. Рішення піклувальної ради оформлюються протоколом її засідання, який підписують головуючий на засіданні та секретар.
4.35. Члени піклувальної ради мають право брати участь у роботі колегіальних органів управління закладом загальної середньої освіти з правом дорадчого голосу.
4.36. Піклувальна рада діє на підставі Положення, затвердженого зВласником майна.
 
V.  МАТЕРІАЛЬНО – ТЕХНІЧНА БАЗА
 5.1. Матеріально-технічна база навчального закладу включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, службове житло, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі НВК.  
5.2. Майно НВК належить йому на правах власності, повного господарського відання або оперативного управління відповідно до чинного законодавства, рішення про заснування, Статуту та укладених ним угод. 
5.3. Навчальний заклад відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.  
5.4. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна НВК проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані навчальному закладу внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.  
5.5. Для забезпечення освітнього процесу база НВК складається з класних приміщень, навчальних кабінетів, комбінованої майстерні, бібліотеки, актового залу, їдальні  та приміщення навчально-допоміжного персоналу.  
5.6. Відповідно до рішення Гірниківської сільської ради від 10.03.1996 року № 7/5 НВК має земельну ділянку в розмірі 2,50 га, де розміщуються спортивний, географічний та ігровий майданчики, навчально-дослідна ділянка,  господарські будівлі, земельна ділянка .
   
VI. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
   6.1. Фінансування освітнього закладу здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, у тому числі шляхом надання освітніх субвенцій місцевим бюджетам, коштів місцевого бюджету та інших джерел, не заборонених законодавством. Фінансово-господарська діяльність тттколи здійснюється на основі її кошторису.
   6.2. Джерелами формування кошторису НВК є:
  • кошти Власника майна;
  • державний бюджет;
  • місцеві бюджети;
  • плата за надання освітніх та інших послуг відповідно до укладених договорів;
  • плата за науково-дослідні роботи (послуги) та інші роботи, виконані на замовлення підприємств, установ, організацій, інших юридичних та фізичних осіб;
  • доходи від реалізації продукції майстерені, від надання в оренду приміщень, споруд, обладнання;
  • гранти вітчизняних і міжнародних організацій;
  • дивіденди від цінних паперів, відсотки від депозитів і розміщення коштів спеціального фонду на поточних рахунках банків державного сектору; добровільні внески у вигляді коштів, матеріальних цінностей, нематеріальних активів, одержаних від підприємств, установ, організацій, фізичних осіб;
  • інші джерела, не заборонені законодавством.
6.3. НВК має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами будь-якого підприємства, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.
 6.4. Ведення діловодства та звітності у НВК здійснюється у порядку, визначеному нормативно-правовими актами.
 6.5. Бухгалтерський облік у НВК здійснюється централізованою бухгалтерією при управлінні гуманітарної політики Ратнівської селищної ради.
 
VII. МІЖНАРОДНЕ  СПІВРОБІТНИЦТВО
 7.1. НВК за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.   
 7.2. НВК має право відповідно до чинного законодавства укладати  угоди про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.                      
 
VIII. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ НВК
8.1. Державний контроль за діяльністю НВК здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти.     
8.2. Державний контроль здійснюють Міністерство освіти і науки України, державна інспекція навчальних закладів, управління освіти і науки Волинської облдержадміністрації, управління гуманітарної політики Ратнівської селищної ради, Власник майна.
 8.3. Державний контроль за діяльністю НВК здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту».
 
IX. РЕОРГАНІЗАЦІЯ АБО ЛІКВІДАЦІЯ НВК
9.1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію НВК приймає Власник майна за згодою Ради школи.
У разі припинення роботи НВК як юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) його активи передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховуються до доходу бюджету Ратнівської селищної ради.
Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною Власником майна, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.
З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління НВК.
9.2. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно НВК, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його Власнику майна.
9.3. У випадку реорганізації права та зобов’язання НВК переходять до правонаступників, або визначених закладів освіти, відповідно до чинного законодавства.
  9.4. У разі припинення юридичної особи НВК (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) активи НВК передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховуються до бюджету Ратнівської селищної ради.
 
Х. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
10.1. Цей Статут набуває чинності з дня державної реєстрації (перереєстрації).
10.2. Зміни та доповнення до цього Статуту мають юридичну силу, якщо вони відповідають чинному законодавству України, затверджені рішенням Засновника і зареєстровані в установленому законодавством порядку.
10.3. Умови, які не передбачені цим Статутом, регламентуються чинним законодавством України та рішеннями Засновника.