ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 11/11
РАТНІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ВОСЬМЕ СКЛИКАННЯ
РІШЕННЯ
28 вересня 2021 року смт Ратне № 11/11
Про затвердження Порядку та умов проведення конкурсу на визначення опорного закладу освіти Ратнівської селищної ради
Відповідно до статті 26, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», постанови Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 р. № 532 «Про затвердження Положення про опорний заклад освіти», з метою забезпечення умов для рівного доступу до якісної освіти, Ратнівська селищна рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Порядок та умови проведення конкурсу на визначення опорного закладу освіти Ратнівської селищної ради (додається).
2. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань планування, бюджету, фінансів, соціально-економічного розвитку громади, промисловості, підприємництва та сфери послуг та постійну комісію з питань освіти, культури, депутатської діяльності та етики, захисту прав людини, дотримання регламенту, законності, правопорядку, боротьби із злочинністю та у справах сім’ї, молоді та спорту.
Селищний голова Віталій БІРУК
Віра Чернуха 0977557652
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Ратнівської селищної ради
від 28.09.2021 року № 11/___
ПОРЯДОК ТА УМОВИ
проведення конкурсу
на визначення опорного закладу освіти
Ратнівської селищної ради
І. Загальні положення
1.1. Конкурс на визначення опорного закладу освіти Ратнівської селищної ради проводиться відповідно до цього Порядку та умов проведення конкурсу.
1.2. Опорний заклад освіти є юридичною особою, має рахунки в органах Казначейства, самостійний баланс, штамп, печатку. Кількість здобувачів освіти опорного закладу освіти (без урахування їх кількості у філіях) повинна становити не менш як 200 осіб.
Філія опорного закладу освіти не є юридичною особою і діє на підставі Положення, затвердженого в установленому порядку. Філія забезпечує здобуття початкової освіти, а також за рішенням Засновника - базової середньої освіти.
1.3. Метою конкурсу є:
- створення єдиного освітнього простору та безпечного освітнього середовища;
- забезпечення рівного доступу осіб, у тому числі з особливими освітніми потребами, до здобуття якісної освіти;
- створення умов для здобуття особами початкової та базової середньої освіти, зокрема шляхом проведення профорієнтаційної роботи серед здобувачів освіти, забезпечення реалізації їх індивідуальної освітньої траєкторії, впровадження курсів за вибором, факультативів, гуртків;
- раціонального і ефективного використання наявних у суб’єктів округу ресурсів, їх модернізації.
1.4. Завданнями опорного закладу освіти та його філій є створення безпечного освітнього середовища, концентрація та ефективне використання наявних ресурсів, їх спрямування на задоволення освітніх потреб здобувачів освіти, створення єдиної системи виховної роботи.
1.5. Організатором проведення конкурсу є Ратнівська селищна рада (далі – Засновник) в особі Ратнівського селищного голови.
1.6. Учасниками конкурсу є заклади загальної середньої освіти Ратнівської селищної ради з кількістю здобувачів освіти не менше як 200 осіб.
ІІ. Порядок проведення конкурсу
2.1. Конкурс проводиться у три етапи:
- І етап – оголошення конкурсу;
- ІІ етап – подання заявок закладами загальної середньої освіти Ратнівської селищної ради на участь у конкурсі;
- ІІІ етап – визначення переможця (переможців) конкурсу.
2.2. На І етапі селищний голова видає розпорядження про оголошення та проведення конкурсу на визначення опорного (опорних) закладу (закладів) освіти Ратнівської селищної ради, утворення та затвердження складу конкурсної комісії та умов проведення конкурсу. Умови проведення конкурсу визначаються відповідно до цього Порядку.
Оголошення про проведення конкурсу та умови проведення конкурсу оприлюднюються на офіційному вебсайті Ратнівської селищної ради упродовж одного дня з дати видання розпорядження про проведення конкурсу.
2.3. Для участі у ІІ етапі закладам загальної середньої освіти Ратнівської селищної ради необхідно подати до конкурсної комісії Ратнівської селищної ради заявку про участь у конкурсі довільної форми упродовж 10 робочих днів після оприлюднення оголошення про проведення конкурсу, до якої додаються такі матеріали:
1) пропозиції щодо створення опорного закладу освіти та його філій;
2) план розвитку закладу освіти (до 10 сторінок) на наступні 3 роки, який містить таку обов’язкову інформацію:
- відомості про орієнтовну кількість здобувачів освіти, які будуть навчатися в опорному закладі освіти (окремо вказати проєктну потужність опорного закладу, орієнтовну кількість учнів, які будуть підвозитися на навчання до опорного закладу з інших населених пунктів; вказати з яких закладів загальної середньої освіти (реорганізованих, ліквідованих) планується підвезення учнів до опорного закладу; маршрути підвезення учнів та педагогічних працівників (з розрахунком відстаней та приблизного часу перебування у дорозі, транспорт, яким буде здійснюватись підвезення);
- потреба додаткового транспорту для підвезення учнів до опорного закладу освіти;
- наявність сучасної матеріально-технічної бази (належним чином обладнаних спортивних об’єктів, кабінетів природничо-математичного та іншого спрямування, лабораторій, навчальних майстерень, їдальні (вказати кількість посадкових місць), внутрішніх туалетів для учнів, комп’ютерного і мультимедійного обладнання, швидкісного доступу до Інтернету, наявність мережі Wi-Fi з безоплатним доступом, створення умов для навчання дітей з особливими освітніми потребами);
- результати зовнішнього незалежного оцінювання, моніторингових досліджень, учнівських олімпіад з навчальних предметів, конкурсу-захисту робіт членів Малої академії наук, інших конкурсів та змагань;
- мережа класів, їх наповнюваність та перспективи розвитку;
- укомплектування бібліотечного фонду підручниками, науково-методичною, художньою та довідковою літературою, ліцензованим програмним забезпеченням;
- організація допрофільної підготовки і профільного навчання;
- організація інклюзивного навчання за наявності дітей з особливими потребами;
- рівень забезпечення кваліфікованими педагогічними кадрами, якісний склад та досягнення педагогічного колективу;
- наявність та зручність автомобільних доріг з твердим покриттям для забезпечення безпечного підвезення здобувачів освіти і педагогічних працівників до місця навчання, роботи та місця проживання;
3) опис інвестиційних потреб опорного закладу (придбання шкільних автобусів для перевезення учнів, оснащення навчальних кабінетів, придбання мультимедійного обладнання, встановлення мережі Wi-Fi з безкоштовним (безпечним) доступом, заходи з енергозбереження, ремонт приміщень, професійний розвиток педагогів тощо).
2.4. На ІІІ етапі відбувається визначення переможця (переможців) конкурсу. Строк визначення переможця (переможців) конкурсу становить не більше 3 робочих днів з дня закінчення подачі заявок.
Упродовж 3 робочих днів конкурсна комісія проводить перевірку поданих документів на відповідність установленим законодавством та цим Порядком умовам, визначається переможець (переможці) конкурсу.
Засновник для прийняття рішення про утворення опорного закладу освіти та його філій:
- проводить аналіз рівня матеріально-технічного забезпечення та кадрового потенціалу закладів освіти;
- вивчає стан впровадження профільної освіти у закладах освіти та якість надання освітніх послуг;
- прогнозує витрати на зміцнення матеріально-технічної бази опорних закладів освіти та їх філій, створення в них нового освітнього простору, придбання шкільних автобусів з метою організації підвезення здобувачів освіти і педагогічних працівників до місця навчання, роботи та до місця проживання, введення у разі потреби додаткових посад педагогічних працівників, створення безперешкодного (безбар’єрного) середовища для осіб з особливими освітніми потребами;
- організовує проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед громадськості щодо утворення опорних закладів освіти та їх філій.
2.5. Конкурсні матеріали оформлюються в одному примірнику комп’ютерним набором, кегель 14, інтервал 1. Обов’язково додається електронна версія у текстовому редакторі Word.
ІІІ. Порядок формування та роботи конкурсної комісії, її права та обов’язки
3.1. Для організації проведення конкурсу на визначення опорного закладу освіти Ратнівської селищної ради утворюється комісія з проведення конкурсу (далі – конкурсна комісія), персональний склад якої затверджується розпорядженням селищного голови.
3.2. До складу конкурсної комісії мають бути включені представники Ратнівської селищної ради (посадові особи Ратнівської селищної ради, депутати Ратнівської селищної ради) та представники управління гуманітарної політики Ратнівської селищної ради, як уповноваженого органу закладів освіти Ратнівської селищної ради.
До участі у роботі конкурсної комісії можуть залучатись представники Ратнівської об’єднаної профспілкової організації працівників освіти і науки України та особи з досвідом роботи у сфері права.
3.3. Конкурсна комісія у своїй роботі керується чинним законодавством України та цим Порядком.
3.4. Формою роботи конкурсної комісії є засідання.
3.5. Керівництво роботою конкурсної комісії здійснює її голова, а в разі його відсутності – заступник голови конкурсної комісії. Веде протокол засідання секретар конкурсної комісії.
3.6. Конкурсна комісія приймає рішення шляхом відкритого голосування.
3.7. Конкурсна комісія та її члени діють на засадах неупередженості, об’єктивності, незалежності, недискримінації, відкритості, прозорості. Не допускається будь-яке втручання у діяльність конкурсної комісії, тиск на членів комісії та учасників конкурсу. Кожен член конкурсної комісії зобов’язаний не допускати виникнення конфлікту інтересів під час проведення конкурсу.
3.8. Члени конкурсної комісії мають право вносити пропозиції до порядку денного засідання конкурсної комісії, брати участь в обговоренні порядку денного засідань конкурсної комісії, висловлювати окрему думку щодо рішень, прийнятих на засіданні конкурсної комісії.
3.9. Конкурсна комісія розглядає пропозиції учасників конкурсу, визначає їх відповідність умовам проведення конкурсу, приймає рішення за результатами роботи, готує висновки з визначення переможця (переможців) конкурсу.
3.10. Конкурсна комісія перевіряє достовірність поданої учасниками конкурсу інформації, має право відмовити претенденту в участі у конкурсі на підставі невідповідності умовам конкурсу.
3.11. Конкурсна комісія організовує роботу на громадських засадах.
3.12. Конкурсна комісія є повноважною за умови присутності на її засіданні не менше двох третин від її затвердженого складу.
3.13. Рішення конкурсної комісії з визначення переможця (переможців) конкурсу оформлюється протоколом, який підписується усіма присутніми на засіданні членами конкурсної комісії.
У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови конкурсної комісії.
ІV. Критерії оцінювання та визначення переможця (переможців) конкурсу
4.1. Визначення переможця (переможців) конкурсу проводиться конкурсною комісією за критеріями оцінювання матеріалів, поданих на конкурс, згідно додатку 1 до цього Порядку.
4.2. Підсумки конкурсу визначаються за загальною сумою балів згідно з критеріями оцінювання матеріалів, поданих на конкурс.
4.3. Висновок та рішення комісії з визначення опорного (опорних) закладу (закладів) освіти оформлюється протоколом засідання та подається до Засновника (Ратнівська селищна рада) для прийняття рішення (рішень) про створення опорного (опорних) закладу (закладів) з дотриманням чинного законодавства.
Інформація про результати конкурсу оприлюднюється на офіційному вебсайті Ратнівської селищної ради.
4.4. Інші питання, що не врегульовані цим Порядком та умовами, визначаються чинним законодавством.
Додаток 1
до Порядку та умов
проведення конкурсу
на визначення опорного закладу освіти
Ратнівської селищної ради
Критерії оцінювання матеріалів, поданих на конкурс учасниками
№ | Назви критеріїв | Оцінювання за критеріями | |
5 балів | 10 балів | ||
|
Кількість філій опорного закладу освіти | Дві | Три і більше |
|
Кількість учнів в опорному закладі (без врахування учнів філій) | 200-300 осіб | Більше 300 осіб |
|
Кількість класів на паралелі (в т.ч. у старшій школі) | Один | Два і більше |
|
Середня наповнюваність класів | До 20 осіб | 20 і більше |
|
Кількість профілів у опорному закладі | Один | Два і більше |
|
Наявність факультативів, спецкурсів та курсів за вибором | 1-4 | Понад 4 |
|
Кількість класів з поглибленим вивченням предметів | Один | Два і більше |
|
Випускники 11-х класів, які склали ЗНО на 160 і більше балів | До 40% | 40% і більше |
|
Кількість переможців та призерів предметних олімпіад, конкурсів МАН, інших конкурсів та спортивних змагань від загальної кількості здобувачів освіти закладу | 50 | 100 і більше |
|
Склад педагогів (категорія, педагогічне звання та нагороди) | До 50% | 50% і більше |
|
Використання проєктної потужності закладу | 30-50% | Більше 50% |
|
Кількість учнів, які будуть підвозитись до опорного закладу | 20-50 учнів | Понад 50 учнів |
|
Організація інклюзивної освіти | Організовано | Організовано, створено ресурсні кімнати |
|
Створення безперешкодного доступу для дітей з особливими освітніми потребами до закладу освіти | Наявність пандуса | Наявність пандуса, пристосування туалетів тощо |
|
Наявність кабінетів фізики, хімії, біології, географії, інформатики, навчальних майстерень, спортивного залу та інших | Наявні, але не паспортизовані | Паспортизовані |
|
Наявність актового залу | У пристосованому приміщенні | Так |
|
Укомплектування бібліо-течного фонду підручника-ми, науково-методич-ною, художньою та довідковою літературою | До 80% | Понад 80% |
|
Енергозберігаюче середовище | Втілено окремі елементи | Заклад має енерго-зберігаюче середо-вище (не менше 80%) |
|
Наявність мережі Інтернет, Wi-Fi з безкоштовним (безпечним) доступом | Швидкість до 30 Мбіт/с | Швидкість 30-100 Мбіт/с |
|
Інвестиції у спортивні споруди | Здійснювалися для часткового оновлення | Здійснено капітальний ремонт, реконструкцію |
21. | Наявність у шкільній їдальні технологічного та холодильного обладнання (жарова шафа, електро-сковорода, холодильна камера та інше) | Відсутні одна або кілька складових | Так |
22. | Наявність у шкільній їдальні холодної та гарячої проточної води | Тільки холодна проточна вода | Так |
23.23. | Термін проведення остан-нього капітального ремонту | Проведений без впровадження інновацій | Прведений, спрямо-ваний на впро-вадження інновацій, відповідає вимогам часу |
24.24. | Наявність та зручність автомобільних доріг з твердим покриттям для забезпечення безпечного підвезення здобувачів осві-ти | |
|
|
Наявність шкільних автобусів | ||
|
Участь у грантових програмах |