ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 13/13
ПРОЄКТ
РАТНІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ВОСЬМЕ СКЛИКАННЯ
РІШЕННЯ
26 листопада 2021 року смт Ратне № 13/
Про внесення змін до Статуту комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Ратнівської селищної ради та затвердження його у новій редакції
Відповідно до статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2021 року № 765 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами», з метою приведення положень Статуту закладу освіти відповідно до вимог чинного законодавства, Ратнівська селищна рада
ВИРІШИЛА:
1. Внести зміни до Статуту комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Ратнівської селищної ради (код ЄДРПОУ 42300967) та затвердити його у новій редакції (додається).
2. Директору комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Ратнівської селищної ради Рудчик Олені Михайлівні (паспортні дані: АС 096284, виданий Ратнівським РВ УМВС України у Волинській області 28 листопада 1996 року) провести державну реєстрацію змін до установчих документів в державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, згідно вимог чинного законодавства України.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань освіти, культури, депутатської діяльності та етики, захисту прав людини, дотримання регламенту, законності, правопорядку, боротьби із злочинністю та у справах сім’ї, молоді та спорту.
Селищний голова Віталій БІРУК
Віра Чернуха 0977557652
ЗАТВЕРДЖЕНО:
Рішення Ратнівської селищної ради
від «___»__________2021 № ____
__________________Віталій БІРУК
СТАТУТ
Комунальної установи
«Інклюзивно-ресурсний центр»
Ратнівської селищної ради
(Код ЄДРПОУ 42300967)
(нова редакція)
І. ЗАГАЛЬНА ЧАСТИНА
1.1. «Інклюзивно-ресурсний центр» Ратнівської селищної ради (далі – Інклюзивно-ресурсний центр) є комунальною установою.
Повне найменування: Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Ратнівської селищної ради;
Скорочене найменування: КУ «ІРЦ» Ратнівської селищної ради.
1.2. Засновником Інклюзивно-ресурсного центру є Ратнівська селищна рада (далі – Засновник), а органом управління – управління гуманітарної політики Ратнівської селищної ради (далі – Орган управління).
Засновник або Орган управління здійснює фінансування комунальної установи, її матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування.
1.3. Юридична адреса Інклюзивно-ресурсного центру: 44100, Волинська область, Ковельський район, смт Ратне, вул. Серпнева, 5. Е-mail: ircratne@ukr.net.
1.4. У своїй діяльності Інклюзивно-ресурсний центр керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про професійну (професійно-технічну) освіту», «Про фахову передвищу освіту», «Про вищу освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про інклюзивно-ресурсний центр, рішеннями Засновника, виконавчого комітету Засновника, розпорядженнями Ратнівського селищного голови, наказами Органу управління, іншими актами законодавства та цим Статутом.
Інклюзивно-ресурсний центр провадить діяльність з урахуванням таких принципів, як повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей, дотримання найкращих інтересів дитини, недопущення дискримінації та порушення прав дитини, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомча співпраця.
1.5. Інклюзивно-ресурсний центр є юридичною особою, має бланк із своїм найменуванням, печатку, штамп.
1.6. Інклюзивно-ресурсний центр є неприбутковою установою та не має на меті отримання прибутку.
1.7. Інклюзивно-ресурсний центр може мати у своїй структурі філію (філії). Інклюзивно-ресурсний центр може організовувати власну діяльність з використанням мобільного інклюзивно-ресурсного центру.
Кілька засновників можуть прийняти спільне рішення про утворення інклюзивно-ресурсного центру та укласти договір про спільну діяльність або засновницький договір у порядку, визначеному законодавством. Сільські, селищні, міські ради можуть утворювати інклюзивно-ресурсні центри, забезпечувати та організовувати їх діяльність відповідно до Закону України «Про співробітництво територіальних громад».
1.8. Інклюзивно-ресурсний центр може надавати платні послуги відповідно до чинного законодавства України та Положення про порядок надання платних послуг закладами освіти, іншими установами та закладами системи освіти Ратнівської селищної ради, затвердженого рішенням Засновника.
Забороняється розподіляти отримані доходи (прибутки) або їх частини для розподілу серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів Органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
Доходи (прибутки) Інклюзивно-ресурсного центру використовуються виключно для фінансування видатків на утримання Інклюзивно-ресурсного центру, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених його установчими документами.
1.9. У своїй діяльності Інклюзивно-ресурсний центр підпорядковується Засновнику. Орган управління здійснює координацію діяльності Інклюзивно-ресурсного центру.
Засновник розробляє та затверджує установчі документи Інклюзивно-ресурсного центру відповідно до вимог законодавства, у тому числі Статут.
1.10. Інклюзивно-ресурсний центр має приміщення, пристосоване для осіб з особливими освітніми потребами відповідно до вимог законодавства, у тому числі державних санітарних норм і правил та державних будівельних норм.
1.11. Інклюзивно-ресурсний центр надає послуги дітям з особливими освітніми потребами, які проживають (навчаються) на території Ратнівської селищної ради, за умови подання відповідних документів.
У разі обслуговування дітей з особливими освітніми потребами з інших адміністративно-територіальних одиниць або об’єднаних територіальних громад з Інклюзивно-ресурсним центром укладається договір про співпрацю із обов’язковим відшкодуванням витрат, понесених Інклюзивно-ресурсним центром.
ІІ. МЕТА ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ
2.1. Інклюзивно-ресурсний центр є установою, що утворюється з метою забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи (далі - комплексна оцінка) та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.
2.2. Основними завданнями Інклюзивно-ресурсного центру є:
2.2.1. Проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб.
2.2.2. Надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи.
2.2.3. Консультування батьків, інших законних представників особи з особливими освітніми потребами щодо особливостей її розвитку.
2.2.4. Забезпечення участі педагогічних працівників Інклюзивно-ресурсного центру:
- у діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами;
- у семінарах, тренінгах, майстер-класах для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, обміну досвідом тощо.
2.2.5. Залучення (у разі потреби) педагогічних працівників Інклюзивно-ресурсного центру під час засідань психолого-педагогічного консиліуму у спеціальних закладах загальної середньої освіти.
2.2.6. Надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг дітям з особливими освітніми потребами:
- дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти;
- дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу.
2.2.7. Визначення потреби в асистенті учня та/або супроводі дитини з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі (групі).
2.2.8. Визначення рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти.
2.2.9. Надання консультативної, психологічної допомоги батькам, іншим законним представникам осіб з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей та підвищення обізнаності щодо організації їх навчання і виховання.
2.2.10. Інформування громади про діяльність Інклюзивно-ресурсного центру та взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями тощо.
2.2.11. Ведення обліку осіб, які звернулися до Інклюзивно-ресурсного центру, шляхом формування їх електронного переліку в АС «ІРЦ».
2.2.12. Підготовка звітної та аналітичної інформації про результати діяльності Інклюзивно-ресурсного центру.
2.2.13. З метою якісного виконання покладених завдань Інклюзивно-ресурсний центр зобов’язаний:
- у разі виявлення складних життєвих обставин та/або ризику для життя і здоров’я дитини невідкладно інформувати службу у справах дітей за місцем проживання дитини, територіальний підрозділ Національної поліції;
- вносити Засновнику, Органу управління, відповідному структурному підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів обласного управління освітою та центру підтримки інклюзивної освіти пропозиції щодо удосконалення діяльності Інклюзивно-ресурсного центру;
- залучати у разі потреби додаткових фахівців, у тому числі медичних працівників, працівників соціальних служб, фахівців інших інклюзивно-ресурсних центрів, працівників закладів дошкільної освіти (ясел-садків) компенсуючого типу, спеціальних закладів загальної середньої освіти та навчально-реабілітаційних центрів.
ІІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОВЕДЕННЯ КОМПЛЕКСНОЇ ОЦІНКИ
3.1. Комплексна оцінка, у тому числі повторна, проводиться:
- за письмовим (або онлайн, використовуючи АС «ІРЦ») зверненням (заявою) до Інклюзивно-ресурсного центру батьків (одного з батьків) або інших законних представників особи з особливими освітніми потребами, яка досягла 14 років (за погодженням із батьками, іншими законними представниками), органів опіки та піклування (для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування (у разі непризначення законного представника у відповідному до законодавства порядку)), повнолітньої особи (далі - заявники).
Усі письмові звернення (заяви) до Інклюзивно-ресурсного центру щодо проведення комплексної оцінки невідкладно фіксуються в АС «ІРЦ». У разі звернення до Інклюзивно-ресурсного центру щодо проведення комплексної оцінки однієї і тієї самої особи воно фіксується як повторне.
Перед проведенням комплексної оцінки керівник (директор) Інклюзивно-ресурсного центру або уповноважені ним працівники проводять первинний прийом заявників, визначають час, місце та дату проведення комплексної оцінки та встановлюють наявність у них таких документів:
- документи, що посвідчують особу заявників;
- свідоцтво про народження дитини;
- інших документів, що посвідчують особу, якій проводитиметься комплексна оцінка.
У разі проведення комплексної оцінки особи з інвалідністю до звернення (заяви) до Інклюзивно-ресурсного центру щодо проведення комплексної оцінки додається її індивідуальна програма реабілітації.
3.2. Інклюзивно-ресурсний центр проводить комплексну оцінку не пізніше ніж протягом місяця з моменту подання звернення (заяви).
3.3. У разі коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:
- психолого-педагогічна характеристика особи із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного закладу освіти;
- зошити з рідної мови, математики, результати освітньої діяльності (для дітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки;
- документи щодо додаткових обстежень особи;
- копія протоколу засідання команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами із зазначенням потреби щодо продовження тривалості здобуття освіти.
3.4. У разі коли особі з особливими освітніми потребами вже надавались психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги, до Інклюзивно-ресурсного центру подаються:
- попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;
- висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг із зазначенням динаміки розвитку особи згідно з індивідуальною програмою розвитку.
3.5. Інклюзивно-ресурсний центр може проводити комплексну оцінку, у тому числі повторну, за місцем навчання та/або проживання (перебування) особи. Графік проведення комплексної оцінки обов’язково погоджується з керівником відповідного закладу освіти та батьками (одним з батьків) або законними представниками особи за два тижні до початку її проведення.
Для осіб, які мають освітні труднощі тяжкого та найтяжчого ступеня прояву; відповідно до індивідуальної програми реабілітації особи з інвалідністю потребують індивідуального догляду та супроводу; перебувають на довготривалому лікуванні та/або реабілітації в закладах охорони здоров’я комплексна оцінка проводиться за місцем їх проживання (перебування).
Для здобувачів освіти комплексна оцінка проводиться з обов’язковим спостереженням та додатковим збором інформації фахівцями Інклюзивно-ресурсного центру про особливості навчання особи в закладі освіти, консультацій з педагогічними працівниками закладу освіти щодо розроблення її індивідуальної освітньої траєкторії, індивідуальної програми розвитку, необхідності модифікації/адаптації освітньої програми (навчальних предметів), особливостей організації освітнього середовища, рекомендацій з надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг тощо. Для цього фахівці Інклюзивно-ресурсного центру за заявою заявників виїжджають на місце навчання особи з особливими освітніми потребами.
У разі необхідності додаткової медичної діагностики від інших вузькопрофільних спеціалістів за погодженням із заявниками строк проведення комплексної оцінки може бути продовжено, але не більш як до 30 календарних днів з моменту подання ними письмової заяви.
3.6. Під час проведення комплексної оцінки фахівці Інклюзивно-ресурсного центру повинні створити атмосферу довіри та доброзичливості, враховувати фізичний та емоційний стан особи, індивідуальні особливості її розвитку, вік, місце проживання, мову спілкування тощо.
3.7. Участь батьків (одного з батьків) або законних представників особи у проведенні комплексної оцінки є обов’язковою.
3.8. Комплексна оцінка проводиться фахівцями Інклюзивно-ресурсного центру індивідуально за такими напрямами:
- оцінка фізичного розвитку особи;
- оцінка мовленнєвого розвитку особи;
- оцінка когнітивної сфери особи;
- оцінка емоційно-вольової сфери особи;
- оцінка освітньої діяльності особи.
За потреби під час комплексної оцінки може використовуватись інформація про стан здоров’я особи та результати медичної діагностики вузькопрофільних спеціалістів, яку надають заявники (за бажанням).
3.9. Метою проведення оцінки фізичного розвитку особи є визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо. За результатами оцінки вчитель-реабілітолог заповнює карту спостереження особи.
3.10. Оцінка мовленнєвого розвитку особи проводиться з метою визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури. Результати оцінки вчитель-логопед зазначає у висновку про комплексну оцінку.
3.11. Оцінка когнітивної сфери особи проводиться з метою визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага. Результати оцінки практичний психолог зазначає у висновку про комплексну оцінку.
3.12. Оцінка емоційно-вольової сфери особи проводиться з метою виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин. Результати оцінки практичний психолог зазначає у висновку про комплексну оцінку.
3.13. Метою проведення оцінки освітньої діяльності особи є визначення рівня сформованості знань, вмінь, навичок відповідно до освітньої програми або основних критеріїв формування вмінь та навичок осіб дошкільного віку. Таку оцінку проводить вчитель-дефектолог та її результати зазначає у висновку про комплексну оцінку.
3.14. У разі потреби фахівці Інклюзивно-ресурсного центру можуть проводити комплексну оцінку за іншими напрямами, зокрема визначення рівня соціальної адаптації, взаємовідносин з однолітками, дорослими.
3.15. Результати комплексної оцінки оформлюються в електронному вигляді, зберігаються в Інклюзивно-ресурсному центрі та надаються батькам (одному з батьків) або законним представникам особи за письмовим зверненням.
Інформація про результати комплексної оцінки є конфіденційною. Обробка та захист персональних даних осіб в Інклюзивно-ресурсному центрі здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних».
3.16. Узагальнення результатів комплексної оцінки здійснюється на засіданні фахівців Інклюзивно-ресурсного центру, які її проводили, в якому мають право брати участь батьки (один з батьків) або законні представники особи з особливими освітніми потребами.
За результатами комплексної оцінки:
- визначаються наявність чи відсутність у особи особливих освітніх потреб та у разі їх наявності зазначається категорія (категорії) (тип (типи) її особливих освітніх потреб (труднощів);
- визначаються напрями, рівень та обсяг підтримки особи з особливими освітніми потребами в освітньому процесі, у тому числі обсяг психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, які надаються особам з особливими освітніми потребами в закладах освіти (для особи з інвалідністю - з урахуванням індивідуальної програми реабілітації);
- надаються рекомендації щодо складення, виконання, коригування індивідуальної програми розвитку в частині надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, змісту, форм та методів навчання відповідно до потенційних можливостей особи, створення належних умов для навчання залежно від порушення розвитку осіб з особливими освітніми потребами (доступність приміщень, особливості облаштування робочого місця, використання технічних засобів тощо).
3.17. За результатами засідання складається висновок про комплексну оцінку.
3.18. Фахівці Інклюзивно-ресурсного центру зобов’язані ознайомити батьків (одного з батьків) або законних представників особи з особливими освітніми потребами з висновком про комплексну оцінку, умовами навчання та надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг у закладах освіти (у разі здобуття дитиною дошкільної чи загальної середньої освіти).
3.19. Комплексна оцінка з підготовкою відповідного висновку проводиться протягом 10 робочих днів.
3.20. Висновок про комплексну оцінку надається батькам (одному з батьків) або законним представникам особи з особливими освітніми потребами, за заявою яких (якого) її проведено, у двох примірниках, один з яких подається батьками (законними представниками) особи до закладу освіти.
3.21. Висновок про комплексну оцінку зберігається в АС «ІРЦ».
3.22. У разі встановлення фахівцями Інклюзивно-ресурсного центру наявності в особи особливих освітніх потреб висновок про комплексну оцінку є підставою для складення для неї індивідуальної програми розвитку та надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг.
3.23. Комплексна оцінка може проводитися перед зарахуванням особи з особливими освітніми потребами до закладу дошкільної або загальної середньої освіти. З метою створення у такому закладі умов для навчання особи її батьки (один з батьків) або законні представники звертаються до Інклюзивно-ресурсного центру за шість місяців до початку навчального року.
Перед проведенням комплексної оцінки батьки (один з батьків) або законні представники особи можуть звернутися до закладу освіти, який вони обрали, для зарахування особи.
3.24. Повторна комплексна оцінка фахівцями Інклюзивно-ресурсного центру проводиться у разі:
- переходу особи з особливими освітніми потребами з дошкільного закладу освіти в заклад загальної середньої освіти; переведення особи із спеціального закладу дошкільної освіти, спеціального закладу загальної середньої освіти, закладу загальної середньої освіти до інклюзивної (спеціальної) групи закладу дошкільної освіти або інклюзивного (спеціального) класу закладу загальної середньої освіти;
- надання рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, психолого-педагогічного консиліуму спеціального закладу загальної середньої освіти щодо наявності успіхів або труднощів у засвоєнні особою освітньої програми;
- визначення потреби у продовженні тривалості здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, що здобувають загальну середню освіту.
3.25. У разі коли батьки (один з батьків) або законні представники особи з особливими освітніми потребами не погоджуються з висновком про комплексну оцінку, вони можуть звернутися до відповідного структурного підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою для проведення повторної комплексної оцінки.
Протягом 10 робочих днів з дати звернення батьків (одного з батьків) або законних представників відповідний структурний підрозділ з питань діяльності Інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою зобов’язаний організувати проведення повторної комплексної оцінки особи з особливими освітніми потребами за місцем її проживання (перебування)/навчання чи в іншому місці за попереднім погодженням з батьками (одним з батьків) або законними представниками.
3.26. Повторна комплексна оцінка може проводитися за всіма або окремими напрямами залежно від освітніх потреб особи з особливими освітніми потребами та наявної інформації про її розвиток.
3.27. За результатами повторної комплексної оцінки складається висновок про повторну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи, який зберігається в АС «ІРЦ», що є основою для розроблення індивідуальної програми розвитку особи з особливими освітніми потребами, надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, у разі потреби продовження тривалості здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, що здобувають загальну середню освіту.
Висновок про комплексну оцінку повинен містити категорію (категорії) (тип (типи) її особливих освітніх потреб (труднощів)).
ІV. ОРГАНІЗАЦІЯ СИСТЕМНОГО КВАЛІФІКОВАНОГО СУПРОВОДУ, НАДАННЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ
ТА КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВИХ ПОСЛУГ ОСОБАМ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
4.1. Організацію системного кваліфікованого супроводу, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг здійснюють фахівці інклюзивно-ресурсного центру, які:
- надають допомогу в організації освітнього процесу для осіб з особливими освітніми потребами, передбаченій її індивідуальною програмою розвитку;
- беруть участь у команді психолого-педагогічного супроводу особи в закладі освіти, участь у розробленні її індивідуальної програми розвитку;
- надають у разі потреби іншу методичну допомогу педагогічним працівникам закладу освіти та/або допомагають у залученні додаткових спеціалістів, які можуть надати практичну консультативну допомогу у складних випадках, тощо;
- консультують батьків (інших законних представників особи) щодо роботи з особою з особливими освітніми потребами вдома;
- виконують інші обов’язки відповідно до завдань Інклюзивно-ресурсного центру та посадових обов’язків.
4.2. Системний кваліфікований супровід, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг спрямовані на:
- запобігання виникненню освітніх труднощів, їх мінімізацію в осіб з особливими освітніми потребами під час освітнього процесу;
- соціалізацію осіб з особливими освітніми потребами, розвиток їх самостійності та відповідних компетенцій;
- сприяння розвитку потенціалу в осіб з особливими освітніми потребами з подальшим визначенням їх професійної орієнтації;
- формування компенсаційних способів діяльності як важливої умови підготовки дітей з особливими освітніми потребами до навчання в закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти;
- забезпечення розвитку навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості.
V. ПРАВОВИЙ СТАТУС
5.1. Інклюзивно-ресурсний центр є юридичною особою публічного права.
5.2. Інклюзивно-ресурсний центр користується закріпленим за ним майном на праві оперативного управління.
5.3. Інклюзивно-ресурсний центр здійснює господарську діяльність.
Для здійснення господарської діяльності Інклюзивно-ресурсний центр залучає і використовує матеріально-технічні, фінансові, трудові та інші види ресурсів, використання яких не заборонено законодавством.
5.4. Збитки, завдані Інклюзивно-ресурсному центру внаслідок виконання рішень органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, які було визнано судом неконституційними або недійсними, підлягають відшкодуванню зазначеними органами добровільно або за рішенням суду.
5.5. Засновник та Орган управління не відповідає за зобов’язаннями Інклюзивно-ресурсного центру, а Інклюзивно-ресурсний центр не відповідає за зобов’язаннями Засновника та Органу управління.
5.6. Інклюзивно-ресурсний центр має право укладати угоди, набувати майнові та особисті немайнові права, нести обов’язки, бути особою, яка бере участь у справі, що розглядається в судах України, міжнародних та третейських судах.
VІ. ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ
6.1. Інклюзивно-ресурсний центр має право:
6.1.1. Звертатися у порядку, передбаченому законодавством, до центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств і організацій незалежно від форм власності та підпорядкування, для отримання інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на Інклюзивно-ресурсний центр завдань;
6.1.2. Укладати угоди про співпрацю з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також фізичними особами відповідно до законодавства;
6.1.3. Здійснювати співробітництво з іноземними організаціями відповідно до законодавства;
6.1.4. Залучати підприємства, установи та організації для реалізації своїх статутних завдань у визначеному законодавством порядку;
6.1.5. Здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству;
6.1.6. Здійснювати оперативну діяльність по матеріально-технічному забезпеченню своєї роботи.
6.2. З метою якісного виконання покладених завдань Інклюзивно-ресурсний центр зобов’язаний створювати належні умови для високопродуктивної праці, забезпечувати додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування.
VІІ. УПРАВЛІННЯ ДІЯЛЬНІСТЮ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ
7.1. Управління Інклюзивно-ресурсним центром здійснюється відповідно до цього Статуту та діючого законодавства.
7.2. Засновник:
7.2.1. Утворює, реорганізовує та ліквідує Інклюзивно-ресурсний центр.
7.2.2. Заслуховує звіт про діяльність Інклюзивно-ресурсного центру.
7.3. Орган управління:
7.3.1. Залучає необхідних фахівців для надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг шляхом укладення цивільно-правових угод відповідно до запитів Інклюзивно-ресурсного центру.
7.3.2. Забезпечує створення матеріально-технічних умов, необхідних для функціонування Інклюзивно-ресурсного центру та організації інклюзивного навчання.
7.3.3. Проводить моніторинг виконання рекомендацій Інклюзивно-ресурсного центру підпорядкованими їм закладами освіти.
7.3.4. Затверджує або погоджує штатний розпис, графік роботи Інклюзивно-ресурсного центру.
7.3.5. Організовує та проводить конкурс на зайняття посади директора Інклюзивно-ресурсного центру.
7.3.6. Призначає на посаду та звільняє з посади директора Інклюзивно-ресурсного центру.
7.3.7. Здійснює координацію діяльності Інклюзивно-ресурсного центру, моніторинг за дотриманням ним актів законодавства та Положення про інклюзивно-ресурсний центр.
7.4. Керівництво діяльністю Інклюзивно-ресурсного центру здійснює керівник (директор), який призначається на посаду Органом управління строком на шість років на конкурсній основі та звільняється з посади Органом управління Інклюзивно-ресурсного центру.
Рішення про проведення конкурсу приймається Органом управління Інклюзивно-ресурсного центру:
- одночасно з прийняттям рішення про утворення нового інклюзивно-ресурсного центру;
- не менш як за два місяці до завершення строкового трудового договору, укладеного з керівником (директором) Інклюзивно-ресурсного центру;
- не пізніше ніж протягом десяти робочих днів з дня дострокового припинення договору, укладеного з керівником (директором) відповідного Інклюзивно-ресурсного центру, чи визнання попереднього конкурсу таким, що не відбувся.
Конкурс на посаду керівника (директора) Інклюзивно-ресурсного центру проводиться згідно чинного законодавства України та відповідно до Положення про проведення конкурсу на посаду директора комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Ратнівської селищної ради, затвердженого рішенням Засновником.
7.4.1. На посаду керівника (директора) Інклюзивно-ресурсного центру призначається особа, яка має вищу освіту не нижче освітнього ступеня магістра (спеціаліста) за спеціальністю «Спеціальна освіта» («Корекційна освіта», «Дефектологія») або «Психологія» («Практична психологія») та стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше як п’ять років та яка пройшла конкурсний відбір і визнана переможцем конкурсу відповідно до Положення про проведення конкурсу на посаду директора комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Ратнівської селищної ради, затвердженого рішенням Засновником.
7.5. Керівник (директор) Інклюзивно-ресурсного центру:
7.5.1. Планує та організовує роботу Інклюзивно-ресурсного центру, видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання, затверджує посадові інструкції фахівців Інклюзивно-ресурсного центру.
7.5.2. Призначає на посаду працівників Інклюзивно-ресурсного центру, звільняє їх із займаної посади відповідно до законодавства, затверджує посадові інструкції працівників Інклюзивно-ресурсного центру, заохочує працівників Інклюзивно-ресурсного центру і накладає на них дисциплінарні стягнення.
7.5.3. Створює належні умови для продуктивної праці фахівців Інклюзивно-ресурсного центру, підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня, впровадження сучасних методик проведення психолого-педагогічної оцінки, новітніх технологій надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг особам з особливими освітніми потребами.
7.5.4. Забезпечує охорону праці, дотримання законності у діяльності Інклюзивно-ресурсного центру.
7.5.5. Представляє Інклюзивно-ресурсний центр у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями.
7.5.6. На запит Засновника подає річний звіт про діяльність Інклюзивно-ресурсного центру.
7.5.7. Діє від імені Інклюзивно-ресурсного центру без довіреності.
7.5.8. Залучає юридичних та фізичних осіб до виконання завдань Інклюзивно-ресурсного центру шляхом укладення з ними цивільно-трудових договорів відповідно до своєї компетенції.
7.5.9. Може вносити Засновнику Інклюзивно-ресурсного центру пропозиції щодо підвищення ефективності діяльності Інклюзивно-ресурсного центру.
7.6. У своїй діяльності Інклюзивно-ресурсний центр підпорядковується Засновнику та Органу управління.
VIІІ. КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ
8.1. Діяльність Інклюзивно-ресурсного центру забезпечують педагогічні працівники - керівник (директор), завідувач філії (за наявності філії), фахівці (консультанти) Інклюзивно-ресурсного центру (практичні психологи, вчителі-реабілітологи, вчителі-логопеди, інші вчителі-дефектологи).
У разі коли кількість дітей, які проживають на території територіальної громади (району) або у місті (районі міста), перевищує відповідно 7 та 12 тис., Інклюзивно-ресурсний центр додатково залучає необхідних фахівців. До штатного розпису Інклюзивно-ресурсного центру додаткові посади фахівців (консультантів) Інклюзивно-ресурсного центру вводяться за рішенням його Засновника із розрахунку 0,5 ставки на кожну додаткову тисячу дитячого населення, яке проживає на території відповідної територіальної громади та яке Інклюзивно-ресурсний центр обслуговує.
Штатний розпис Інклюзивно-ресурсного центру може передбачати посади інших працівників (адміністратор Інклюзивно-ресурсного центру, головний бухгалтер, бухгалтер, медсестра, юрист, водій тощо), які забезпечують господарсько-обслуговуючу та іншу діяльність Інклюзивно-ресурсного центру.
8.2. На посади педагогічних працівників Інклюзивно-ресурсного центру призначаються особи, які є громадянами України, вільно володіють державною мовою, мають вищу педагогічну (психологічну) освіту ступеня магістра (спеціаліста) за спеціальностями «Спеціальна освіта» («Корекційна освіта», «Дефектологія») або «Психологія («Практична психологія»), стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менш як два роки у порядку, встановленому трудовим законодавством.
8.3. Призначення на посади педагогічних працівників Інклюзивно-ресурсного центру здійснюється керівником (директором) Інклюзивно-ресурсного центру.
8.4. Обов’язки керівника (директора) та інших працівників Інклюзивно-ресурсного центру визначаються відповідно до законодавства та посадових інструкцій, затверджених керівником (директором) Інклюзивно-ресурсного центру.
8.5. На педагогічних працівників Інклюзивно-ресурсного центру поширюються умови оплати праці, умови надання щорічних відпусток та інші пільги, встановлені законодавством для педагогічних працівників спеціальних закладів загальної середньої освіти.
8.6. У разі потреби Інклюзивно-ресурсний центр може залучати додаткових фахівців шляхом укладання цивільно-правових угод.
8.7. Тривалість робочого тижня педагогічних працівників Інклюзивно-ресурсного центру становить 36 годин на тиждень та включає час, необхідний для виконання ними завдань Інклюзивно-ресурсного центру, визначених цим Статутом, та посадових обов’язків, передбачених трудовим договором та/або посадовою інструкцією, зокрема:
- проведення комплексної оцінки;
- здійснення системного кваліфікованого супроводу;
- надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг;
- провадження інших видів діяльності, що забезпечують виконання завдань Інклюзивно-ресурсного центру, визначених цим Статутом.
ІХ. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА ТА ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
9.1. Матеріально-технічна база Інклюзивно-ресурсного центру включає будівлі, споруди, приміщення, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображена у балансі.
9.2. Майно, закріплене за Інклюзивно-ресурсним центром, належить йому на праві оперативного управління та не може бути вилученим, якщо інше не передбачено законодавством.
Майно Інклюзивно-ресурсного центру перебуває у комунальній власності Засновника.
Балансоутримувачем майна Інклюзивно-ресурсного центру є Орган управління.
9.3.Фінансування Інклюзивно-ресурсного центру здійснюється Засновником відповідно до законодавства.
9.4. Фінансово-господарська діяльність Інклюзивно-ресурсного центру провадиться відповідно до бюджетного законодавства, законодавства про освіту та інших нормативно-правових актів.
9.5. Джерелами фінансування Інклюзивно-ресурсного центру є кошти Засновника, благодійні пожертви юридичних та фізичних осіб, інші джерела, не заборонені законодавством, у тому числі кошти, одержані за надання додаткових освітніх та інших платних послуг, гранти, дарунки, інші надходження, одержані від юридичних та фізичних осіб.
9.6. Інклюзивно-ресурсний центр має право надавати платні послуги відповідно до Положення про порядок надання платних послуг закладами освіти, іншими установами та закладами системи освіти Ратнівської селищної ради, затвердженого рішенням Засновником та відповідно до переліку, який затверджений Кабінетом Міністрів України.
9.7. Надходження, отримані Інклюзивно-ресурсним центром за надання платних послуг та за рахунок інших додаткових джерел фінансування, в установленому законодавством порядку використовуються для забезпечення діяльності Інклюзивно-ресурсного центру, передбаченої його установчими документами.
9.8.Інклюзивно-ресурсний центр самостійно розпоряджається надходженнями від надання платних послуг та інших додаткових джерел фінансування, передбачених його установчими документами.
9.9. Бухгалтерський облік в Інклюзивно-ресурсному центрі здійснюється відповідно до чинного законодавства України.
9.10. Інклюзивно-ресурсний центр обслуговується централізованою бухгалтерією при управлінні гуманітарної політики Ратнівської селищної ради.
Головним розпорядником коштів Інклюзивно-ресурсного центру є Орган управління.
Х. ВЕДЕННЯ ДІЛОВОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ
10.1. Для організації та обліку роботи фахівці Інклюзивно-ресурсного центру ведуть документацію в електронному вигляді, зокрема:
- річний план роботи Інклюзивно-ресурсного центру;
- річний план роботи фахівців Інклюзивно-ресурсного центру;
- щотижневі графіки роботи Інклюзивно-ресурсного центру та фахівців Інклюзивно-ресурсного центру;
- звіти фахівців Інклюзивно-ресурсного центру про результати надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг особам з особливими освітніми потребами;
- журнал обліку заяв;
- журнал обліку висновків про комплексну оцінку;
- журнал обліку консультацій;
- особові справи дітей, які пройшли комплексну оцінку.
ХІ. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ
11.1. Діяльність Інклюзивно-ресурсного центру припиняється в результаті його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Рішення про реорганізацію або ліквідацію Інклюзивно-ресурсного центру приймається Засновником. Припинення діяльності Інклюзивно-ресурсного центру здійснюється комісією з припинення (комісією з реорганізації, ліквідаційною комісією), утвореною в установленому законодавством порядку.
11.2. Під час реорганізації Інклюзивно-ресурсного центру його права та обов’язки переходять до правонаступника, що визначається Засновником.
11.3. У разі припинення діяльності Інклюзивно-ресурсного центру (ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) передача активів Інклюзивно-ресурсного центру здійснюється одному або кільком неприбутковим установам відповідного виду або активи зараховуються до бюджету, якщо інше не передбачено законом.
11.4. Інклюзивно-ресурсний центр вважається реорганізованим (ліквідованим) з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відповідного запису в установленому порядку.
XІІ. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ.
ВНЕСЕННЯ ЗМІН ТА ДОПОВНЕНЬ ДО СТАТУТУ
12.1. Цей Статут затверджується рішенням Засновника та вступає в дію з дати його державної реєстрації (перереєстрації).
12.2. Зміни та доповнення до цього Статуту, які вносяться у разі потреби, затверджуються Засновником шляхом викладення Статуту у новій редакції та реєструються в установленому законом порядку.
12.3. Усі, відповідним чином посвідчені примірники Статуту, мають однакову юридичну силу.
12.4. Умови, які не передбачені цим Статутом, регламентуються чинним законодавством України.