ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 13/59
ПРОЄКТ
РАТНІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ВОСЬМЕ СКЛИКАННЯ
РІШЕННЯ
26 листопада 2021 року смт Ратне № 13/
Про затвердження Програми комплексного розвитку території Ратнівської селищної ради на 2021-2025 роки
Керуючись пунктом 34 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», з метою раціонального використання території, створення повноцінного життєвого середовища, комплексного вирішення архітектурно-містобудівних проблем селищної територіальної громади, Ратнівська селищна рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Програму комплексного розвитку території Ратнівської селищної ради на 2021-2025 роки (далі – Програма), що додається.
2. Фінансовому відділу Ратнівської селищної ради (Людмила Ковч) передбачити у селищному бюджеті кошти для фінансування заходів Програми.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань містобудування, будівництва, житлово-комунального господарства та комунальної власності, земельних відносин та екології.
Селищний голова Віталій БІРУК
Тетяна Космін 0682416829
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Ратнівської селищної ради від 26.11.2021 № 13/
ПРОГРАМА
комплексного розвитку території Ратнівської селищної ради
на 2021-2025 роки
ПАСПОРТ ПРОГРАМИ
1. Ініціатор розроблення Програми Виконавчий комітет Ратнівської селищної ради
2. Розробник Програми Відділ землекористування, кадастру та екологічної безпеки Виконавчого комітету Ратнівської селищної ради
3. Відповідальний виконавець Програми Виконавчий комітет Ратнівської селищної ради
4. Учасники Програми Організації, заклади, установи, громадяни, проєктні організації, що мають ліцензію на виконання землевпорядних, землеоціночних та містобудівних робіт
5. Підстава для розроблення Програми Земельний кодекс України, Бюджетний кодекс України, Закони України «Про землеустрій»,
«Про охорону земель», «Про оцінку земель»
6. Мета Програми Забезпечення ефективного використання та підвищення цінності земельних ресурсів Ратнівської селищної ради.
7. Терміни реалізації Програми 2021-2025 роки
8. Джерела фінансування Програми Обласний та місцевий бюджети, інші джерела фінансування, не заборонені законодавством
9. Загальний орієнтовний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, тис. грн. В межах щорічних кошторисних призначень
10. Контроль за реалізацією Програми Постійна комісія з питань містобудування, будівництва, житлово-комунального господарства та комунальної власності, земельних відносин та екології
1. Загальні положення
Програма комплексного розвитку території Ратнівської селищної ради на 2021-2025 роки (далі – Програма) спрямована на забезпечення планування та розвитку території Ратнівської селищної ради, визначає пріоритети та концептуальні вирішення планування і використання території селища та старостинських округів, вдосконалення системи розселення та забезпечення сталого розвитку населених пунктів громади, розвитку виробничої, соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури, формування екологічної мережі, тощо.
Програма розроблена відповідно до законів України «Про основи містобудування»,
«Про регулювання містобудівної діяльності», «Про архітектурну діяльність», «Про землеустрій», «Про благоустрій населених пунктів», «Про охорону культурної спадщини», «Про охорону навколишнього природного середовища», Земельного кодексу України, Постанови Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 № 559 «Про містобудівний кадастр».
.
2. Загальна характеристика громади
Ратнівська територіальна громада утворена у 2020 році шляхом визначення адміністративного центру - Ратнівська селищна рада та затвердження територій громади, до якої увійшли Гірниківська сільська рада, Жиричівська сільська рада, Здомишельська сільська рада, Прохідська сільська рада, Млинівська сільська рада, Височненська сільська рада та Кортеліська сільська рада.
Адміністративним центром територіальної громади є смт Ратне, в якому розміщений орган місцевого самоврядування.
Територіальна громада має єдиний представницький орган – Ратнівську селищну раду. Територія громади займає площу 480,66 кв. км. або 48 066,1 га. Населення громади станом на 01 січня 2021 року становило – 22 454 чоловіки. Площа земель сільськогосподарського призначення складає – 23836,13 га. Площа лісів та лісовкритих площ – 19 457,7 га, площа заболочених земель становить 1 166,5 га, під водою 1 509,6 га.
3. Проблемні питання розвитку земельних відносин
Ратнівська територіальна громада прагне створити відповідні передумови для розвитку багатоукладного і конкурентоспроможного господарства на засадах приватної власності на землю та майно, раціоналізації землекористування в усіх сферах економіки, поліпшення охорони земель, тощо. Разом з тим потребують вирішення ще багато невідкладних і складних завдань.
Основні проблемні питання:
- відсутність виготовленої землевпорядної документації під деякими об’єктами комунальної власності;
- потреба у проведенні робіт з інвентаризації земель;
- потреба у поновленні існуючих та необхідність розроблення генеральних планів населених пунктів громади, у зв’язку з чим ускладнена процедура надання земельних ділянок;
- потреба у формуванні нових земельних ділянок для продажу їх з аукціону у власність та в оренду;
- потреба в оновленні планово-картографічних матеріалів земель населених пунктів громади;
- потреба у виготовленні нової нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Ратнівської селищної ради.
Проведення вищезгаданих та інших землевпорядних робіт потребує відповідного фінансування. За такої умови потрібен ефективний організаційно-економічний механізм реалізації основних вимог реформування земельних відносин у встановлені строки, а також їх фінансове забезпечення за рахунок місцевого бюджету, коштів землекористувачів і землевласників, інших джерел фінансування, не заборонених законодавством. Більшість проблемних питань можна вирішити шляхом виконання основних заходів цієї Програми.
4. Мета і завдання Програми
Основною метою Програми є забезпечення ефективного використання та підвищення цінності земельних ресурсів.
Основними завданнями Програми є:
- забезпечення території актуальною містобудівною документацією шляхом розроблення комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генеральних планів та іншої документації;
- врахування державних, громадських і приватних інтересів під час планування, забудови та іншого використання території;
- обґрунтування розподілу земель за цільовим призначенням та використання території для містобудівних потреб.
5. Напрямки Програми
Основними напрямками реалізації Програми є:
- розроблення комплексного плану просторового розвитку території Ратнівської територіальної громади;
- розроблення генеральних планів населених пунктів;
- розроблення детальних планів територій;
- розроблення історико-архітектурних опорних планів;
- проведення робіт з інвентаризації земель;
- проведення аудиту земель селищної ради;
- розроблення документації із землеустрою;
- організація території та об’єктів природно-заповідного фонду місцевого значення;
- забезпечення подальшого розвитку відносин власності на землю;
- розвиток ринку землі;
- підготовка, організація та проведення земельних торгів у формі аукціонів;
- організація моніторингу земель громади;
- забезпечення раціонального розселення і визначення напрямів сталого розвитку населеного пункту;
- визначення і раціональне розташування територій житлової та громадської забудови, промислових, рекреаційних, природоохоронних, оздоровчих, історико-культурних та інших територій і об’єктів;
- обґрунтування та встановлення режиму раціонального використання земель;
- визначення, вилучення (викуп) і надання земельних ділянок для містобудівних потреб на основі містобудівної документації в межах, визначених законом;
- визначення територій, що мають особливу екологічну, наукову, естетичну, історико-культурну цінність, встановлення передбачених законодавством обмежень на їх планування, забудову та інше використання;
- охорона довкілля та раціональне використання природних ресурсів;
- регулювання забудови селища та інших територій;
- проведення нормативної та експертної грошової оцінки земель населених пунктів;
- забезпечення функціонування містобудівного кадастру;
- забезпечення безперешкодної реалізації громадянами, юридичними особами та державою права власності на землю;
- створення умов для рівноправної участі територіальної громади у розвитку ринку землі;
- забезпечення населення земельними ділянками для індивідуального житлового будівництва.
6. Фінансове забезпечення Програми
Фінансування Програми здійснюватиметься за рахунок коштів селищного бюджету, інших бюджетів та інших джерел, незаборонених законом.
Обсяги фінансування Програми на відповідний бюджетний період визначаються при формуванні селищного бюджету з урахуванням їх реальних можливостей.
Головним розпорядником коштів виступає Виконавчий комітет Ратнівської селищної ради.
Перерахування коштів з бюджету Ратнівської селищної територіальної громади здійснюється на підставі укладених угод, актів виконаних робіт в межах затверджених обсягів видатків на цю мету в селищному бюджеті.
Дійсна вартість проєктно-вишукувальних робіт у кожному конкретному випадку буде встановлюватися проєктною сертифікованою установою та замовником із урахуванням усіх особливостей та факторів, обумовлених станом розвитку, потреби в територіях населеного пункту або території на час виготовлення містобудівної документації. Позитивний ефект від реалізації передбачених заходів буде більшим і настане раніше тільки за умови їх своєчасного виконання, що в свою чергу, залежить від повного та своєчасного їх фінансування на всіх рівнях.
7. Очікувані результати
Програма має сприяти активізації процесу загального розвитку земельних відносин у громаді і визначати механізми, за допомогою яких можливо в найкоротші строки досягти зазначених цілей та докорінно поліпшити охорону земельних ресурсів.
Програми дозволить створити умови для удосконалення ведення державного земельного кадастру, забезпечить земельно-кадастровою інформацією органи державної влади, органи місцевого самоврядування та землекористувачів.
Запровадження ринку землі, а саме: проведення аукціонів та конкурсів, також дає прозорість в отриманні громадянами та юридичними особами земельних ділянок у приватну власність та отримання коштів від продажу земель, що в значній мірі може забезпечити прискорення економічного зростання громади та збільшити рівень надходжень до місцевого бюджету.
Реалізація Програми дозволить:
- створити умови для удосконалення ведення земельного кадастру;
- гарантувати права власності на землю;
- забезпечити земельно-кадастровою інформацією органи державної влади, органи місцевого самоврядування та землекористувачів;
- збільшити надходження коштів до бюджету від сплати земельного податку та орендної плати;
- підвищити ефективність використання земель комунальної власності;
- вирішити питання раціонального використання земель несільськогосподарського призначення;
- посилити контроль за використанням та охороною земель.